مسعود شجاعی و احسان حاج صفی محکوم شدند

0

بامداد امروز (جمعه ۱۳ مرداد) در چارچوب مرحله سوم بازیهای مقدماتی لیگ فوتبال  اروپا، تیم پانیونیوس یونان در خانه به مصاف مکابی نماینده رژیم صهیونیستی رفت، بازی پر تنشی که در نهایت سرنوشتی  مانند بازی رفت پیدا کرد؛ باخت ۲ بر صفر و حذف  تیم یونانی.

حسایت این بازی به دلیل حضور احسان حاج صفی و مسعود شجاعی، دو ملی پوش این تیم در روزهای اخیر شدت بالایی گرفت تا اینکه، حاج صفی و شجاعی نیز مانند همه ورزشکاران ایرانی که در موقعیت اینچنین قرار گرفته بودند، از حضور در بازی انصراف دادند. انصرافی که گویا تنها در بازی رفت انجام گرفت و در اتفاقی عجیب و غیر قابل انتظار در بازی برگشت، باشگاه پانیونیوسطی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با وجود احترامی که در بازی رفت برای تصمیم این دو بازیکن قائل شده، اما به این دو ملی پوش احتیاج دارد و طبق قرارداد امضا شده حضور آنها در بازی برگشت الزامی است.

سرانجام حاج صفی و شجاعی با حضور در تیم و  تلاش برای برد، بعد از ۹۰ دقیقه بازی، با چشمان اشکبار زمین را ترک کردند. هرچند دلداری نیمکت نشینان وهواداران یونانی همراه این دو بازیکن شد اما ایرانیان نگاه دیگری به این بازی داشتند.

بعد از واکنش‌های مختلف پیرامون این اتفاق، روابط عمومی فدراسیون فوتبال با انتشار متنی به توضیح این موضوع پرداخت و نوشت؛ “ضمن تبریک ولادت پرخیر و برکت حضرت امام رضا(ع)،به استحضار عموم جامعه می رساند که پیرو مذاکرات متعدد انجام شده با این بازیکنان و علی رغم فشارهای سنگین وارده از سوی باشگاه یونانی،آنها در دیدار رفت در فلسین اشغالی حاضر نگردیده و این مهم را با پذیرش جریمه های مالی رعایت کردند.

علی ای‌حال درباره حضور این دو بازیکن در دیدار برگشت که شب گذشته به انجام رسید، ضمن محکوم نمودن قاطع اتفاق رخ داده، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی دقیق و کارشناسی همه جانبه ماجرا بوده که بدون شک طی این مسیر می بایست پس از گفت و گوی رو در رو با این دو بازیکن و لحاظ کردن نظرات قبلی فدراسیون به نامبردگان انجام شود.

بدون شک ورزشکاران پرافتخار ایران زمین همواره نشان داده اند که هیچ علاقه ای به رویارویی با رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی حتی در آوردگاه بزرگ المپیک و جهانی نداشته، ندارند و نخواهند داشت و مرام پهلوانی آنان طی سالیان زبانزد بوده و اتفاق شب گذشته در خارج از کشور و برنامه های فوتبال فدراسیون بوده است”.

در اطلاعیه روابط عمومی فدراسیون فوتبال آمده است:
ضمن تبریک ولادت پرخیر و برکت حضرت امام رضا(ع)،به استحضار عموم جامعه می رساند که پیرو مذاکرات متعدد انجام شده با این بازیکنان و علی رغم فشارهای سنگین وارده از سوی باشگاه یونانی، آنها در دیدار رفت در فلسین اشغالی حاضر نگردیده و این مهم را با پذیرش جریمه های مالی رعایت کردند.

علی ایحال درباره حضور این دو بازیکن در دیدار برگشت که شب گذشته به انجام رسید، ضمن محکوم نمودن قاطع اتفاق رخ داده، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در حال بررسی دقیق و کارشناسی همه جانبه ماجرا بوده که بدون شک طی این مسیر می بایست پس از گفت و گوی رو در رو با این دو بازیکن و لحاظ کردن نظرات قبلی فدراسیون به نامبردگان انجام شود.

بدون شک ورزشکاران پرافتخار ایران زمین همواره نشان داده اند که هیچ علاقه ای به رویارویی با رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی حتی در آوردگاه بزرگ المپیک و جهانی نداشته، ندارند و نخواهند داشت و مرام پهلوانی آنان طی سالیان زبانزد بوده و اتفاق شب گذشته در خارج از کشور و برنامه های فوتبال فدراسیون بوده اس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ