مشاهده نتایج کنکور سراسری ۹۶ +راهنما

0

نتایج کنکور سال ۱۳۹۶ ، اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۶ ، نتایج کنکور سراسری ۹۶ ، اعلام نتایج کنکور ۹۶ ، نتایج کنکور ۹۶ ، مشاهده نتایج کنکور سراسری ۹۶ ، اعلام نتایج کنکور ۹۶

دستیابی به کارنامه اولیه کنکور سراسری ۹۶ از سه طریق در سامانه اینترنتی سنجش قابل مشاهده است که در ادامه به این روش های دسترسی اشاره می شود.

 

دریافت کارنامه کنکور سراسری ۹۶  از طریق شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد

 

داوطلبانی که به کدرهگیری و شماره پرونده دسترسی می‌توانند از طریق شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولدبه نتیجه خود دست یابند.

مشاهده نتایج کنکور سایت سازمان سنجش سازمان سنجش زمان اعلام نتایج کنکور سراسری اعلام نتایج کنکور

 

دریافت کارنامه کنکور سراسری ۹۶ از طریق شماره پرونده، شماره شناسنامه و کدرهگیری

 

داوطلبانی که دارای کدرهگیری و شماره پرونده هستند ؛ می‌توانند از طریق این اطلاعات و  شماره شناسنامه به نتیجه خود دست یابند.

مشاهده نتایج کنکور سایت سازمان سنجش سازمان سنجش زمان اعلام نتایج کنکور سراسری اعلام نتایج کنکور

دریافت کارنامه کنکور سراسری ۹۶ از طریق شماره پرونده،  شماره شناسنامه و شماه سریال

 

داوطلبانی که به کدرهگیری دسترسی ندارند، می‌توانند از طریق شماره پرونده، شماره سریال شناسنامه و  شماره شناسنامه به نتیجه خود دست یابند.

مشاهده نتایج کنکور سایت سازمان سنجش سازمان سنجش زمان اعلام نتایج کنکور سراسری اعلام نتایج کنکور

 

۶۳ درصد داوطلبان کنکور در رشته‌های علوم تجربی ثبت‌نام کردند

خدایی  رییس سازمان سنجش در نشست خبری اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۶ که در محل این سازمان برگزار شد، گفت: در آزمون سراسری امسال که چهل و هفتمین دوره آن برگزار شده است تعداد ۹۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۹ درصد زن و ۴۱ درصد مرد هستند که به تفکیک گروه‌های آزمایشی در گروه آزمایشی ریاضی تعداد ۱۴۸ هزار نفر، در گروه آزمایشی تجربی تعداد ۵۸۰ هزار نفر، در گروه آزمایشی انسانی تعداد ۱۸۴ هزار نفر، در گروه آزمایشی هنر تعداد ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر و در گروه آزمایشی زبان تعداد ۶ هزار و ۲۴۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۶ عنوان کرد: نتایج کنکور ساعت ۱۱ امروز اعلام می شود.

خدایی تصریح کرد: حدود ۶۳ درصد داوطلبان رشته تجربی را انتخاب کردند که از مشکلات آموزشی کشور است و سازمان سنجش اصرار دارد این مساله رفع و بحث هدایت تحصیلی با همکاری نهادهای مربوطه برطرف شود.

 

مشاهده نتایج کنکور سایت سازمان سنجش سازمان سنجش زمان اعلام نتایج کنکور سراسری اعلام نتایج کنکور

وی ادامه داد: در این آزمون ۹/۸درصد غایب داشتیم و از مجموع ۸۳۸هزار نفر بیش از ۴۰۰هزار نفر مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری در دوره‌های روزانه و شبانه هستند و همه داوطلبان در سایر دوره‌ها مجاز به انتخاب رشته هستند.

خدایی با اشاره به ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری عنوان کرد:  در مجموع۷۴۴ هزار و ۴۱۸ نفر ظرفیت داریم که نشان از شانس قبولی  در کنکور بالا است.

وی ادامه داد: ظرفیت رشته ریاضی بیش از تعداد شرکت کنندگان است و در رشته ریاضی ۲۳۵ هزار ظرفیت برای ۱۳۷ هزارمتقاضی، در رشته تجربی ۱۵۴ هزار نفر ظرفیت برای ۵۱۸ هزار متقاضی، در رشته انسانی ۳۱۰هزار ظرفیت برای ۱۶۷ هزار متقاضی، در زبان ۲۳هزار ظرفیت برای ۹۶هزار متقاضی و در هنر ۴ هزار و ۸۰۰ نفر ظرفیت  داریم.

وی بیان کرد: برخی از داوطلبان علاوه بر گروه آزمایشی اصلی خود در گروه آزمایشی شناور زبان خارجه و هنر نیز ثبت‌نام کرده‌اند که بطور کلی تعداد یک میلیون و ۹۴ هزار نفر در کنکور ثبت‌نام کرده‌اند.

خدایی ادامه داد: ۶۴ درصد داوطلبان شرکت‌کننده خواهان ادامه تحصیل در رشته علوم تجربی هستند و این میزان داوطلب می‌تواند در آینده مشکلاتی را ایجاد کند و سازمان سنجش در این خصوص سعی در بررسی مسائل دارد تا بتوان آموزش را بطور یکپارچه عملیاتی کند و این موضوع تحت برنامه هدایت تحصیلی انجام می‌شود.

وی با اشاره به زمان برگزاری کنکور سراسری سال ۹۷ گفت: از سال آینده کنکور هفته اول تیرماه برگزار می شود و زمان برگزاری تداخلی با ماه رمضان ندارد.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه شانس قبولی داوطلبان کنکور سراسری بطور کلی ۷۶.۸۶ درصد است، افزود: تا پنج سال آینده ظرفیت کلی آموزش عالی باید بدون آزمون پذیرش شود که البته امروز در سال چهارم این برنامه قرار داریم و بالای ۸۵ درصد ظرفیت کل پذیرش به صورت بدون آزمون پذیرش می‌شود.

گفتنی است؛ آزمون سراسری سال ۹۶ در صبح و بعدازظهر روز‌های پنج‌شنبه ۱۵ تیر و جمعه ۱۶ تیرماه در ۳۷۲ شهر و بخش کشور برگزار شده بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ