موضع دولت درباره نازنین زاغری و بازیکنان فوتبال خاطی

0

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری با خبرنگاران درباره موضوع دیدار هیات انگلیسی با خانواده زاغری، بازیکنان خاطی، سفر تیم دیپلماتیک عربستان به ایران، تاسیس دفتر اتحادیه اروپا و برجام توضیحاتی ارائه کرد.

 هیات انگلیسی با خانواده زاغری دیدار کرد

بهرام قاسمی در نشست سخنگویی این هفته در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در اخبار منتشر شده است که بین مقامات ایرانی و مقامات انگلیسی در ارتباط با موضوع نازنین زاغری بحث و گفت‌وگوهایی شده است گفت: هیات انگلیسی که برای شرکت در مراسم تحلیف به تهران سفر کرده بود با خانواده زاغری دیداری داشتند. خانم زاغری ایرانی هستند و همسرشان انگلیسی و این دیدار بین این هیات و خانواده خانم زاغری انجام شد.

وی در همین چارچوب در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است بین ایران و انگلیس تبادل زندانی صورت بگیرد، گفت: هیچ بحثی در این مورد وجود ندارد.

سیاست ایران در حوزه ورزش رویارو نشدن تیم‌های ایران با تیم‌های رژیم اشغالگر قدس بوده است

قاسمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با حاشیه‌های ایجاد شده در مورد حضور دو بازیکن ایرانی در مسابقه فوتبال در برابر یک تیم از رژیم صهیونیستی گفت: موضع ما نسبت به رژیم صهیونیستی مشخص است. این رژیم یک رژیم نامشروع است که ما آن را به رسمیت نمی‌شناسیم و به طور عمده سیاست ایران در حوزه ورزش رویارو نشدن تیم‌های ایران با تیم‌های رژیم اشغالگر قدس بوده است.

وی ادامه داد: در خصوص اتفاقی که افتاده باید وزارت ورزش پاسخ‌گو باشد. البته آنها در روز نخست انتشار این اخبار موضع‌گیری‌هایی را داشتند.

این دیپلمات کشورمان ادامه داد: آن‌چه که مهم است این که باشگاه‌های ایران و سازمان ورزش در تبادل با باشگاه‌های خارجی به این موضوع توجه بیش‌تری کنند و در قراردادهایی که انعقاد می‌کنند موضوع بحث بازی با تیم‌های رژیم اشغالگر را مشخص کنند و در قراردادها به صورت شفاف و دقیق تکلیف این موضوع مشخص و روشن شود، البته من نمی‌دانم در قراردادهای این دو بازیکن این بحث مد نظر بوده یا نه.

قاسمی تصریح کرد: این بازیکنان بخشی از مردم هستند و نگاه‌شان در ارتباط با این موضوع شبیه مردم ایران است و همان‌طور که اشاره کردم مهم این است که در قراردادهایی که انعقاد می‌شود این موضوع به صورت شفاف و دقیق مشخص شود.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با توافق اخیری که از سوی مصر در ارتباط با موضوع آتش بس در بخشی از سوریه صورت گرفته و این که آیا این توافقات خارج از روند آستانه می‌تواند تاثیر منفی در نشست‌های آستانه داشته باشد، گفت: من در مورد مصر صحبت نمی‌کنم ولی به طور کلی می‌گویم که آروزی ما آتش بس در سوریه است. ما از ایجاد امنیت و ثبات در سوریه استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هدف نشست آستانه ایجاد ثبات در سوریه است، ادامه داد: ما در این روند فعال هستیم و می‌توانیم از همکاری و کمک‌های دیگر کشورها نیز در این راستا استفاده کنیم و از فعالیت‌های دیگر کشورها در این راستا استقبال می کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ