بیوگرافی میکائیل شهرستانی و همسرش رویا اسدی +عکس

0

میکائیل شهرستانی متولد ۱ اسفند سال ۱۳۴۱ در تهران ، بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر است.

زندگینامه میکائیل شهرستانی

میکائیل شهرستانی آخرین فرزند یک خانواده شش نفره است. وی در سال ۱۳۶۴ از مدرسه عالی بازیگری صدا و سیما فارغ‌التحصیل شد و نخستین حضور رسمی‌اش روی صحنه تئاتر در سال ۱۳۶۱ در سن ۲۰ سالگی در تئاتر «سرود سرخ برادری» به کارگردانی ناصر نجفی و در سالن قشقایی تئاتر شهر بود. وی از آن زمان در سمت بازیگر، کارگردان، طراح صحنه در تئاتر، تلویزیون، رادیو و سینما به فعالیتش ادامه داده است. وی همچنین به آموزش بازیگری نیز اشتغال دارد.

رویا اسدی (نویسنده) در دانشکده هنرهای زیبا تئاتر خوانده‌ و پس از آن هم فوق لیسانسش‌ را در رشته ادبیات نمایشی،گرفته است. رویا اسدی که همسر میکائیل شهرستانی ، بیشتر دلباخته تئاتر است .

همسر میکائیل شهرستانی همسر بازیگران بیوگرافی میکائیل شهرستانی بیوگرافی رویا اسدی بیوگرافی بازیگران بازیگران معمای شاه

عکس جوانی مهران مدیری در کنار میکاییل شهرستانی

میکائیل شهرستانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، درخصوص کم‌کار شدن خود در عرصه بازیگری سینما و تلویزیون گفت: از سال گذشته تاکنون پیشنهادات زیادی به من شده فیلمنامه‌ها مرا بازی در اثر جذب نمی‌کنند. در وهله اول وجود فیلمنامه منسجم و خوب می‌تواند بزرگترین انگیزه برای هر بازیگر باشد تا بتواند برای پرداخت آن شخصیت وقت بگذارد. همین تلاش برای ایجاد نقشی متفاوت برای هر بازیگری شیرین است که متاسفانه با فیلمنامه‌های کنونی برای من ایجاد نمی‌شود.

وی یکی دیگر از دلایل خود در خصوص دوری از بازیگری را اینگونه توصیف کرد: شتاب حاصل از تولید تا عرضه بزرگترین ضربه را در درجه اول به بازیگر می‌زند و من نمی‌توانم در چنین آثاری بازی کنم.

همسر میکائیل شهرستانی همسر بازیگران بیوگرافی میکائیل شهرستانی بیوگرافی رویا اسدی بیوگرافی بازیگران بازیگران معمای شاه

بازیگر نقش تیمور بختیار در سریال معمای شاه در ادامه افزود: البته این را هم بگویم که من سخت انتخاب می‌کنم و کلاً آدم پرکاری هم نیستم. گاهی هم پیش می‌آید که نقشی را دوست دارم و می‌خواهم در آن اثر بازی کنم اما به دلایل مشکلات بودجه و نرسیدن به توافق مالی امکان ادامه همکاری برایم میسر نیست.

وی درباره فعالیت‌های کنونی خود در عرصه تئاتر تاکید کرد: بیشتر تمرکز من همواره به پرورش و کشف نیروهای جوان و مستعد بوده وهست و هم اکنون هم با گروهی از همین جوانان نمایش “کله پوک‌ها” را برای اجرا در زمستان امسال آماده می‌کنم.

شهرستانی با اشاره به ساخت مجموعه‌ای تازه برای رادیو خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مشغول تمرین نمایشنامه‌ای برای رادیو هستیم و از فردا ضبط آن را آغاز خواهیم کرد. این مجموعه برداشتی آزاد از داستان‌های هزار یک شب بوده و مطمئنم مخاطب خاص خود را جذب می‌کند.

همسر میکائیل شهرستانی همسر بازیگران بیوگرافی میکائیل شهرستانی بیوگرافی رویا اسدی بیوگرافی بازیگران بازیگران معمای شاه

سریال
بازی:‏
‏”آواز زیر باران” (صدرالدین شجره)؛ ۱۳۸۷‏

مجموعه تلویزیونی
کارگردانی:‏
‏”نسیم تماشا” (۳۰ قسمت) شبکه۲؛ ۱۳۷۵‏
‏”بخشهای نمایشی جنگ تصویری”با طراوت” شبکه۳؛ ۱۳۷۳‏
‏”پند پارسی” (۱۳ قسمت) شبکه۲؛ ۱۳۷۵‏

بازی:‏
‏ “تصویر یک رویا”(احمد امینی) شبکه۱؛ ۱۳۷۵‏
‏”کمین”(مسعود کرامتی)شبکه۳؛ ۱۳۷۹‏
‏”پدر خاک”به(نادر کجوری) شبکه۱؛ ۱۳۸۰‏

فیلم سینمایی
بازی: ‏
‏”سایه به سایه”( علی ژکان)؛۱۳۷۴‏
‏”صداها” (فرزاد معتمد)؛ ۱۳۸۶‏
‏”حافظ” (ابوالفضل جدیدی)؛ ۱۳۸۶‏
تمرینی برای اجرا (۱۳۹۴)

فیلم ویدئویی ‏
کارگردانی:‏
‏”درای طلوع”؛ ۱۳۷۷‏

فیلم کوتاه
کارگردانی و تهیه کننده:‏
‏”پنچری”؛ ۱۳۸۰‏
‏”الو بفرمائین”؛ ۱۳۸۳‏

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ