کشته شدن یک میوه فروش در پی درگیری با ماموران شهرداری قم

0

فیلم درگیری و فوت میوه فروش قمی با ماموران شهرداری قم

دادستان قم با اشاره به فوت یک میوه‌فروش گفت: براساس بازرسی و تحقیق از شاهدان عینی و همچنین بررسی مستندات، موضوع قتل عمد در حادثه فوت “میوه‌فروش قمی” مطرح نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به‌نقل از روابط عمومی دادستانی قم، مهدی کاهه درباره فوت میوه‌فروش قمی اظهار داشت: در پی انتشار خبری مبنی بر فوت یکی از دست‌فروشان خیابان شاهد به علت درگیری با مأموران شهرداری موضوع برای بررسی در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این‌ ارتباط پرونده قضایی تشکیل و ۵ نفر از مأموران شهرداری احضار و بازجویی شد، همچنین بازپرس ویژه قتل از همان لحظات اولیه حادثه در محل حضور یافته و در حال بررسی جزئیات و عوامل دخیل در فوت این دست‌فروش است.

ماموران شهرداری دستفروشی درآمد دستفروشی حوادث واقعی حوادث قم اخبار قم

دادستان قم گفت: براساس بازرسی و تحقیق از شاهدان عینی و همچنین بررسی مستندات، موضوع قتل عمد در این حادثه مطرح نیست.

صدیقی آخا مدیرکل پزشکی قانونی استان قم نیز با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه آثار ضرب‌وجرح ناشی از نزاع دیده نشده است، گفت: به نظر می‌رسد به دنبال نزاع لفظی، احتمالاً علت مرگ سکته قلبی بوده باشد.

وی افزود: نمونه‌برداری‌های لازم انجام و نتیجه قطعی پس از وصول نتیجه آزمایشات اعلام می‌شود.

***

حمید رضا عابدی خرسند مدیرکل روابط عمومی شهرداری قم در پاسخ به این حادثه حاضر شد و اظهار داشت: ساعت ۱۹:۳۰ امروز ماموران سد معبر شهرداری قم به یک راننده وانت میوه فروش بخاطر سد معبر تذکر می‌دهند که منجر به واکنش وی می‌شود و راننده وانت اقدام به شکستن شیشه خودروی خود می‌کند.

روابط عمومی شهرداری: هیچ برخوردی با این راننده نشده است

وی با تاکید براینکه هیچ برخوردی با این راننده نشده است گفت: پس از اخذ تعهد بدون هیچ مشکلی راننده وانت از محل دور می‌شود.

به گفته عابدی خرسند، پس از مدتی حال این راننده بد شده و سرش به جدول کنار خیابان برخورد می‌کند، با حضور اورژانس به بیمارستان الزهرا منتقل می‌شود و پس از ۲ ساعت فوت می‌کند.

محمد محمدی از همسایه‌های مرحوم عباسی و شاهد ماجرا با بیان اینکه مرحوم مظفر عباسی نان آور سه فرزند بود اظهار داشت: مرحوم عباسی وانت میوه فروشی برای امرار معاش خانواده خود داشت که مقابل منزل خود اقدام به فروش میوه می‌کرد و مردم هر روز به او مراجعه می‌کردند، هیچ مزاحمتی هم برای همسایه‌ها نداشت.

وی ادامه داد: حدود ساعت ۱۹ ماموران شهرداری به وی تذکر دادند و از او خواستند که ماشین را به پارکینگ منتقل کنند. از سروصداهای این مشاجره‌ها متوجه شدم که اگر ماشین وی را به سمت پارکینگ ببرند حدودا ۶ ماه درگیر خواهد بود.

محمدی ادامه داد: مرحوم عباسی فقط برای انتقال وانت خود به پارکینگ تقلا می‌کرد و دائم می‌گفت قسط دارم، گرفتارم، آبروی من در خطر است، همه سرمایه من همین وانت است که یک میلیون تومان بار دارم.

شاهد عینی: همسایه‌ها و کسبه در حمایت از راننده وانت وساطت کردند

وی با بیان اینکه ماموران شهرداری اعلام کردند ماشین را می‌بریم اما بار را تحویل بگیر ادامه داد: با این وجود مرحوم عباسی گفت اگر ماشین برود بارم هم از بین خواهد رفت.

به گفته این شاهد عینی، مرحوم عباسی مدام اصرار داشت که اگر لازم است تعهد می‌دهم، با بالا گرفتن بحث‌ها همسایه‌ها، کسبه و پدر وی وساطت کردند اما ماموران سد معبر شهرداری کوتاه نیامدند.

محمدی گفت: یکی از ماموران شهرداری کوتاه نیامد و برای انتقال وانت به پارکینگ مصر بود.

وی با تاکید بر اینکه هر چه همه برای تغییر نظر مامور شهرداری التماس کردیم فایده نداشت گفت: در ‌‌نهایت جرثقیل برای بوکسل وانت آوردند اما با مقاومت مرحوم عباسی مواجه شدند که رفت بالای ماشین و فریاد می‌زد چرا نمی‌گذارید کاسبی کنم؟

محمدی ادامه داد: یک مامور شهرداری به او گفت تعهد بدهید در این صورت ماشین را نمی‌بریم. همینکه رفت آن طرف خیابان با تصور اینکه قائله تمام شده ما هم از آن‌ها دور شدیم، اما مجدد سروصدایی شنیدیم که متوجه شدیم برادر مرحوم عباسی با ماموران شهرداری درگیر شدند.

این شاهد عینی با بیان اینکه ندیدم چه اتفاقی افتاد اما وقتی برگشتم دیدم مرحوم عباسی مقابل منزل خودش افتاده است خاطرنشان کرد: در این لحظه دیدم که برادر مرحوم عباسی با مامور شهرداری درگیر است.

یکی دیگر از شاهدان عینی عنوان کرد: اورژانس خیلی سریع بالای سر مرحوم عباسی رسید، تلاش زیادی کردند اما در ‌‌نهایت موفق نشدند و مرحوم عباسی فوت کرد.

دانلود فیلم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ