بیوگرافی مازیار میری (کارگردان) +عکس همسرش و فیلمها

0

مازیار میری متولد ۱۳۵۲ در محله دربند تهران، ، کارگردان، تدوین‌گر و مجری طرح ایرانی است. میری نخستین فیلم بلند سینمایی‌اش قطعه ناتمام را در سال ۱۳۷۹ ساخت. قطعه ناتمام، به‌آهستگی، سعادت‌آباد و حوض نقاشی در ژانر درام-اجتماعی از اثرهای قابل توجه میری هستند که وی جوایز متعددی نیز برای کارگردانی این چهار دریافت کرد که از مهمترین آن می‌توان به نامزدی جایزه گوی بلورین جشنواره فیلم کارلووی واری اشاره کرد. میری در هفدهمین و هشتمین دوره جشن خانه سینما به عنوان مدیر اجرایی فعال بود.

همسر مازیار میری طرفداران محمد خاتمی رودی رفیعی حامیان روحانی حامیان دولت روحانی بیوگرافی مازیار میری

در سال ۱۳۷۴ پس از فارغ التحصیلی در شبکه‌ دوم تلویزیون ایران، واحد تدوین مشغول به کار شدم

در این سال ها پس از ساخت چند فیلم کوتاه، دستیاری در سینما و تدوین چند فیلم و مجموعه‌ تلویزیونی، در سال ۱۳۷۹ اولین فیلم بلند سینمایی‌ ام را با نام قطعه ناتمام ساختم و وارد دنیای حرفه‌ای فیلم‌ سازی شدم

همسر مازیار میری طرفداران محمد خاتمی رودی رفیعی حامیان روحانی حامیان دولت روحانی بیوگرافی مازیار میری

ازدواج و همسر مازیار میری

مازیار میری در سال ۱۳۷۶ با رودی رفیعی ازدواج کرده است، می گوید ری‌ را نام تنها دختر من است که در سال ۱۳۸۱ با حضورش زندگی ما را رنگ و نوری فراتر از سینما بخشید.

همسر مازیار میری طرفداران محمد خاتمی رودی رفیعی حامیان روحانی حامیان دولت روحانی بیوگرافی مازیار میری

مازیار میری و مریلا زارعی

چهارشنبه شب ۲۲ مرداد ۱۳۹۳، در این گوشه‌ی جهان و در ایران، «هشتمین جشن انجمن منتقدان و سینمایی ایران» هم با حضور برخی از مأموران سخت‌کوش «سناتور مک‌کارتی»های وطنی برگزار شد.

البته جشن داشت به خوبی و خوشی پیش می‌رفت که ناگهان نوبت به اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از سوی منتقدان رسید؛ مازیار میری –کارگردان فیلم‌های مثل «حوض نقاشی» و «سعادت آباد» و «پاداش سکوت»- و «محمد متوسلانی» برای اهدای جوایز این بخش روی سن رفتند. اما «مازیار میری» قبل از اهدای این جایزه رو به «کیوان کثیریان» گفت: «آیا این جایزه متعلق به همان کسی است که فکر می‌کنم؟» سپس قبل از خواندن نام «مریلا زارعی» به عنوان برگزیده این بخش، در کنایه‌ای آشکار ادامه داد: «می‌دانستم جایزه به چه کسی می‌رسد. این وظیفه را به من محول کردند چون ما قرار است با هم گفتگو و همدیگر را تحمل کنیم.»

در ادامه، «مریلا زارعی» تندیس این بخش را برای بازی در فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» دریافت کرد. اما وقتی این بازیگر روی سن آمد، رو به مردم در حالی که سکوت کرده بود همه را منتظر اظهارنظرش گذاشت و گفت: «دارم تحمل می‌کنم…»

«زارعی» با بغض ادامه داد: «مازیار میری جمله ای گفت که دلم نمی‌آید حرف نزنم، با این که عهد کرده بود حرفی هم نزنم، متاسفانه فضای رسانه هم به گونه‌ای است که هر چه می‌گویم، بخشی از آن در فضای رسانه منتشر می‌شود. بله در زندگی اصل بر تحمل است و اگر تحمل نکنیم، چه باید کنیم؟ اما من آن چه را که در دل دارم، نمی‌گویم و سکوت می‌کنم.»

در حالی که حاضران در جشن، مریلا زارعی را تشویق می کردند، وی در پاسخ به لحن کنایه آمیز مازیار میری ادامه داد: «در ضمن من جایزه ام را از دستان آقای متوسلانی گرفتم و این باعث افتخار من است.»

همسر مازیار میری طرفداران محمد خاتمی رودی رفیعی حامیان روحانی حامیان دولت روحانی بیوگرافی مازیار میری

طرفداری از روحانی و موسوی

مازیار میری با اشاره به احیای کرامت هنرمندان و حفظ احترام اهالی فرهنگ در دولت یازدهم گفت: ما ملت گفت وگو هستیم و به دولت گفت وگو رای می دهیم، حضور دولت روحانی و ادامه ریاست ایشان در دولت دوازهم برای مردم آرامش اجتماعی ایجاد می کند

میری در انتخابات سال ۸۸ هم از طرفداران موسوی بود

فیلمهای مازیار میری

کارگردانی

  • ۱۳۹۵ – سارا و آیدا
  • ۱۳۹۴ – گاهی به پشت سر نگاه کن (مجموعه تلویزیونی)
  • ۱۳۹۱ – حوض نقاشی
  • ۱۳۹۰ – فرات
  • ۱۳۸۹ – سعادت‌آباد
  • ۱۳۸۸ – گاوصندوق (مجموعه تلویزیونی)
  • ۱۳۸۷ – کتاب قانون
  • ۱۳۸۵ – پاداش سکوت
  • ۱۳۸۴ – به‌آهستگی
  • ۱۳۷۹ – قطعه ناتمام

تدوین

  • ۱۳۹۴ – یک روز بخصوص
  • ۱۳۸۶ – آن مرد آمد
  • ۱۳۸۴ – به‌آهستگی
  • ۱۳۸۱ – جوجه اردک من
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ