بیت کوین باز هم رکورد زد/ افزایش ۳۲۰ درصدی فقط در ۸ ماه

0

بیت‌کوین در روز دوشنبه به رکورد جدیدی دست یافت و به لطف تقاضای بالای ژاپن به توالی افزایش قیمت‌های خود از آخر هفته پیش ادامه داد.

بر طبق داده‌های منتشر شده از وبسایت صنعتی کوین‌دسک، قیمت بیت‌کوین به ۴۲۵۱.۰۲ دلار رسید که با عبور از رکورد روز یکشنبه ۴۲۲۵.۴۰ دلار خود، به بالاترین رقم تاریخ حیات خود دست یافت.

تنها در هفته گذشته، ارزش کلی بیت کوین در بازار بیش از ۱۵ میلیارد دلار صعود کرد و از ابتدای امسال تا کنون بیت‌کوین بیش از ۳۲۰ درصد رشد کرده است.

۴ عامل اصلی برای این افزایش‌های متوالی در ارزش بیت‌کوین وجود دارد؛ تقاضای بالای ژاپن، حل مسئله مربوط به ارتقای شبکه بیت‌کوین، علاقه موسسات و سازمان‌ها، پولی امن بودن در مواقع بحران.

قانون‌گذاران ژاپنی بسیار به بیت‌کوین لطف داشته‌اند تا آنجایی‌که امسال ژاپن این پول را به عنوان یک پول قانونی قبول کرد و خرده‌فروشان بزرگ این کشور هم شروع به استفاده از آن در تبادلات خود کرده‌اند. طبق اعلام وب‌سایت صنعتی کریپتوکامپر، ین ژاپن مسئول خرید بیش از ۴۲ درصد از بیت‌کوین بازار بوده است.

پس از بحث و جدل در جامعه بیت‌کوین درمورد اینده تکنولوژی، بالاخره مساله مربوط به ارتقای شبکه بیت‌کوین حل‌وفصل شد و توافق شد مقدار تراکنش قابل انجام در این شبکه افزایش یابد.

با شروع نگاه مهربان‌تر قانون‌گذار به بیت‌کوین، سرمایه‌گذاران شرکتی و سازمانی هم سعی می‌کنند بیشتر در این زمینه مشارکت داشته باشند.

از سوی دیگر در چند سال اخیر بیت‌کوین در زمان‌های بروز بحران‌ها و تنش‌های ژئوپولیتیکی به بهشت امن سرمایه‌گذارن تبدیل شده است و طبق نظر کارشناسان رشد اخیر این پول اینترنتی تحت تاثیر مستقیم تنش‌های کره شمالی بوده است.

پاول ماتویو، مدیر اجرایی ارشد اپلیکیشن اختصاصی این پول اینترنتی، ویرکس، در ایمیلی به سی‌ان‌بی‌سی گفت: در ویرکس ما شاهد این بودیم که مشتریان کره جنوبی وقتی پیش‌بینی می‌کردند که تصمیمات ترامپ در برابر کره شمالی تاثیری منفی بر اقتصاد آنها بگذارد، به بیت کوین به عنوان سرمایه‌گذاری‌ای ایمن علاقه مضاعفی نشان دادند.

بیت‌کوین (به انگلیسی: Bitcoin) یک نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه «پول بی‌پشتوانه» یا پول حکومتی است. نوآوری بودن بیت‌کوین به این معناست که خالقان آن توانسته‌اند آنرا در مدت کوتاهی از یک ایده به یک واقعیت اثرگذار بر دنیای اقتصاد و مراکز سیاست پژوهی مبدل کنند. زیرا در چندسال گذشته ارزش بیت‌کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار به صدها دلار افزایش یافته است؛ اما پول بودن یک جایگاه حقوقی است و پول بودن بیت‌کوین منوط به پذیرش جایگاه حقوقی آن از سوی دولت‌ها است. تا کنون هیچ دولتی بیت‌کوین را به رسمیت نشناخته است و دولت‌های ایالات متحده آمریکا، آلمان و چین بر کالا بودن بیت‌کوین تأکید دارند.

منبع : خبرگزاری مهر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ