زمان بازی ایران و کره جنوبی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ +آمار بازی های گذشته

0

ساعت بازی برگشت ایران و کره جنوبی ، آمار تقابل دیدارهای  ایران و کره جنوبی

تیم های ملی ایران و کره جنوبی از ساعت ۱۶:۳۰ پنجشنبه ۹ شهریور به مصاف هم می روند. این دو تیم تاکنون ۲۹ بار رو در روی یکدیگر قرار گرفته اند که سهم ایران ۱۳ برد سهم کره جنوبی ۹ برد و ۷ بازی نیز به تساوی کشیده شده است.

تقابل دو تیم ایران و کره جنوبی یکی از سنتی ترین و مهم ترین بازی های قاره کهن می باشد که همیشه برای علاقه مندان به فوتبال جذابیت داشته است.

در گروه ای رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تیم ملی ایران با ۲۰ امتیاز صدرنشین است و تیم ملی کره با ۱۳ امتیاز در رده دوم این جدول قرار دارد در حالی که تیم ملی ایران بعد از روسیه میزبان و برزیل صعود خود را به جام جهانی قطعی کرده است کره ای ها برای صعود به جام جهانی روسیه باید هر دو بازی آینده خود مقابل ایران و ازبکستان را با پیروزی پشت سر بگذارند و آن ها امید زیادی به پیروزی مقابل ایران در کره دارند . در آخرین بازی این دو تیم که تیم ملی ایران میزبان بود ، تیم ملی کشورمان توانست با تک گل سردار آزمون چشم بادامی ها را در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی شکست دهد.

جدول پخش زنده فوتبال جام جهانی فوتبال 2018 جام جهانی 2018 روسیه بازی ایران و کره جنوبی ایران و کره جنوبی اخبار جام جهانی 2018

کره ای ها سالهاست در مقابل ایران ناکام مانده اند یکی از مهمترین دیدار های گذشته این دو تیم به آخرین بازی مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باز می گردد که تیم ملی ایران توانست در دقایق پایانی و با تک گل رضا قوچان نژاد تیم ملی کره را در خاک خود شکست دهد و بالا تر از کره جنوبی به عنوان تیم اول گروه به جام جهانی صعود کند اتفاقات اواخر این دیدار و مشت های گره کرده کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کشورمان برای کره ای ها ، صحنه های تلخ و فراموش نشدنی را برای آن ها رقم زده است و چشم بادامی ها در تقابل پیش روی این دو تیم به دنبال گرفتن انتقام از تیم ملی ایران هستند.

تیم ملی کره با به ثمر رساندن یازده گل در این مرحله نشان داده است خط حمله زهردار و گلزنی دارد اما نکته جالب توجه این است که تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تا به حال گلی دریافت نکرده است و کره ای ها برای شکست ایران باید برنامه ریزی دقیقی برای باز کردن دروازه ایران داشته باشند . همچنین کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی کشورمان به حفظ این رکورد در دو بازی پیش روی تیم ملی کشورمان تاکید کرده است.

جدول پخش زنده فوتبال جام جهانی فوتبال 2018 جام جهانی 2018 روسیه بازی ایران و کره جنوبی ایران و کره جنوبی اخبار جام جهانی 2018

به دلیل نتایج ضعیف کره در مرحله مقدماتی و کسب ۱۳ امتیاز کره ای ها اولی اشتیلیکه سرمربی آلمانی خود را برکنار و شی تائه یونگ سرمربی زیر ۲۰ ساله های کره را جانشین او کردند تا در دوبازی آخر این تیم بتوانند با کسب دو پیروزی بعد از ایران به جام جهانی روسیه صعود کنند . ترس کره ای ها از نرفتن به جام جهانی بعد از ۸ حضور متوالی به عنوان نماینده قاره آسیا باعث شده تیم ملی کره تمام توان خود را برای پیروزی برابر ایران و ازبکستان به کار گیرد.

البته چشم بادامی‌ها دوبار در ضربات پنالتی موفق به شکست تیم کشورمان شده‌اند که اگر این دو مسابقه را هم جزو پیروزی‌های کره به حساب آوریم ، کفه پیروزی‌های کره جنوبی به ۱۱ برد می رسد . کره جنوبی در مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ پس از آنکه در پایان وقت معمول و اضافی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک مقابل تیم کشورمان دست پیدا نکرد، در ضربات پنالتی به پیروزی ۵ بر ۴ رسید.

جدول پخش زنده فوتبال جام جهانی فوتبال 2018 جام جهانی 2018 روسیه بازی ایران و کره جنوبی ایران و کره جنوبی اخبار جام جهانی 2018

کره‌ای‌ها یکبار دیگر در ضربات پنالتی بهتر از ملی پوشان فوتبال ایران ظاهر شدند که آنهم برمی‌گردد به سال ۲۰۰۷ و مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا ، در آن دیدار که در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۰۷ آسیا برگزار شد جدال ایران و کره جنوبی در پایان ۱۲۰ دقیقه نتیجه‌ای جز تساوی بدون گل به دنبال نداشت . در ضربات پنالتی کره جنوبی به پیروزی ۴ بر ۲ دست یافت و به مرحله نیمه نهایی مسابقات رسید.

نخستین بازی دو تیم در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۳۷ در چهارچوب بازی‌های آسیایی ـ توکیو برگزار شد که تیم کشورمان با پنج گل نتیجه را به کره ای ها واگذار کرد . در آن دیدار که در حضور هفت هزار نفر برگزار شد ، سون نام لی ‌، جیم کیم ، چیک مون، مین چو و کئون وو برای تیم ملی کره گلزنی کردند‌.

پر گل ترین تقابل این دو تیم به تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۷۵ در چهارچوب رقابت های جام ملت های آسیا ۱۹۹۶ در امارات باز می گردد که تیم فوتبال ایران توانست با نتیجه ۶ بر ۲ کره ای ها را شکست دهد.

جدول پخش زنده فوتبال جام جهانی فوتبال 2018 جام جهانی 2018 روسیه بازی ایران و کره جنوبی ایران و کره جنوبی اخبار جام جهانی 2018

نخستین بازیکن ایرانی که دروازه کره جنوبی را باز کرده علیرضا خورشیدی است که در دیداری دوستانه در تاریخ ۱۲/۹/۱۹۷۱ موفق به گشودن دروازه چشم بادامی‌ها شد.

ایران و کره جنوبی در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۷ در بوسان با نتیجه صفر_صفر به اولین تساوی خود در تاریخ بازی ها دست یافتند این دو تیم در همان سال و در مقدماتی جام جهانی در تهران به مساوی دیگری دست یافتند این بازی با نتیجه دو بر دو به پایان رسید.

در تاریخ رویارویی این دو تیم ۶۴ گل به ثمر نشسته است که سهم هر تیم ۳۲ گل می باشد . علی دایی کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی ایران ، بهترین گلزن کشورمان در مقابل کره جنوبی است. دایی در پیروزی تاریخی شش بر دو ایران مقابل کره جنوبی ، موفق به ثمر رساندن چهار گل شد.
منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ