چگونه لاک پاک کن درست کنیم؟ +انواع لاک پاک کن

0

لاک پاک کن مخصوص کاشت ، انواع لاک پاک کن ، لاک پاک کن انگشتی ، پاک کردن لاک از روی لباس ، پاک کردن لاک از روی فرش ،مواد تشکیل دهنده لاک پاک کن

چند روش برای پاک کردن لاکها بدون استفاده از لاک پاک کن یا استون

شاید تابحال به این موضوع فکر نکرده باشید که آیا روشی که شما برای پاک کردن ناخن هایتان استفاده می کنید درست است یا خیر . اغلب لاک پاکن های موجود در بازار حاوی استون هستند ، ماده ای قابل اشتعالی که ممکن است منجر به تحریک چشم ، ناراحتی ریه و تنگی نفس شود و به ناخن ها آسیب بزند. البته این روزها لاک پاک کن های بدون آستون هم وارد بازار شده اند اما این لاک پاک کن ها هم حاوی مواد شیمیایی هستند که مثل استون دارای عوارض جانبی مشابه هستند . اما خوشبختانه چند راه دیگر برای پاک کردن لاکها وجود دارد :

 

۱- یک دستمال پاک کننده آرایش را به الکل آغشته کنید و آن را روی سطح ناخنهایتان بمالید همانطور که معمولا” از آستون یا لاک پاکن برای پاک کردن لاکهایتان استفاده می کنید.

 

۲- یک کاسه کوچک را از آب گرم پر کنید و انگشتهایتان را داخل آن قرار دهید . گرمای آب باید برای شما قابل تحمل باشد . حدود ۱۵ دقیقه دستان خود را در آب گرم نگه دارید تا لاکها کاملا” نرم شوند . سپس دستهایتان را با حوله خشک کنید و از یک گوشه به آرامی لاک را از روی ناخنتان بلند کنید .

 

۳- یک لایه ضخیم لاک روی لاکهای قدیمی که قصد پاک کردنشان را دارید بزنید و با یک دستمال آرایش پاک کن ، آن را پاک کنید و اجازه ندهید که لاک خشک شود . به این ترتیب لاک قبلی شما هم همراه لاک جدیدتان پاک می شود.

نکات خانه داری ناخن های زیبا و بلند ناخن بدون لاک لاک ناخن لاک پاک کن مخصوص کاشت چگونه استون بسازیم ترفندهای خانه داری پاک کردن لاک از روی لباس پاک کردن لاک از روی فرس انواع لاک پاک کن آموزش خانه داری

حتما برای شما هم پیش آمده که پس از یک روز کاری طولانی و خسته کننده برای رسیدن به خانه و گرفتن یک دوش آب گرم و لم دادن روی مبل و نوشیدن یه فنجان چای تازه یا یه قهوه غلیظ ثانیه شماری کرده باشید ودرست در لحظه ای که دارید به خودتان یه “خسته نباشی” جانانه میگویید، یه تلفن ناگهانی شما را به یک شام یا یک مهمانی دعوت میکند که به هیچ عنوان نمیتوانید نه بگویید . حالا لاک های نصفه و نیمه دست هات یک طرف، شیشه استون خالی هم طرف دیگه!
توی این شرایط چندین کار می شود انجام داد…

   مرحله اول

۱ – عصبانی بشی و با استرس دست هایت را درطول شب قایم کنی.
۲ – به محض این که به مهمانی رسیدی قبل از این که کسی متوجه ناخن هایت شود، خودت لاک های پریده و کنده شده ناخن هایت را سوژه کنی و قبل از بقیه شروع کنی مسخره کردن خودت….
و یا می توانی با کمک مراحل زیر در مهمانی بدرخشی!

   مرحله دوم

 با انجام این مرحله در کمترین زمان می توانی لاک ها را پاک کنی و از مهمانی لذت ببری!!!
۱ – یک اسپری دئودورانت یا اسپری مو را ازنزدیک ترین فاصله ممکن روی ناخن هایت بزن و بلافاصله با یه تکه پنبه روی آن ها را محکم بکش و درصورت نیاز این کار را چند بار تکرارکن تا لاک ها کاملا پاک بشن.

۲ – یک لایه نازک از یک لاک را که خیلی دوست نداری (به شرط این که خشک نشده باشد) به آرامی روی ناخن خودت بزنی و بلافاصله با یک پنبه روی آن را بکش. درصورت نیاز این کاررا تکرار کن.

۳ – یک تکه پنبه را پر از عطر یا ادوکلن بکن (فکرنکنم لازم به تذکرباشه که نه ازاون گرون، مارکداراش) بعد پنبه را عین موارد قبل محکم روی ناخن ها بکش وبازهم مثل موارد قبل اگر پاک نشد، دوباره این کاررا تکرار کن.

چطور لاک را از روی لباس پاک کنیم؟

غفلت در مورد لاک ریخته شده، آن را به لکه دائم تبدیل می‌کند. لاک در تماس با لباس به سرعت خشک و سفت می‌شود و در نهایت لکه‌ای زبر و پررنگ از خود به جا می‌گذارد.
از آن‌جایی که لاک هر چه بگذرد، سفت‌تر می‌شود، پاک کردن آن از روی لباس باید سریع انجام شود.

وسایل مورد نیاز:

دستمال کاغذی سفید
پنبه
استون
لکه‌بر
پودر لباسشویی

۱- تعدادی دستمال کاغذی روی سطحی صاف بگذارید. لباس را از قسمت لک شده روی دستمال کاغذی قرار دهید.

۲- پنبه را به استون آغشته کنید. آن را به پشت قسمت لک شده بزنید به طوری که لاک به دستمال‌کاغذی‌ها منتقل شود.

۳- به آغشته کردن لکه به استون ادامه دهید تا لاک کاملا پاک شود. پنبه‌های لاکی را با تمیز عوض کنید.

۴- این قسمت از لباس را با فشار آب گرم بشویید تا استون کاملا خارج شود.

۵- در صورت باقی ماندن جای لکه، از لکه‌بر لباس استفاده کنید.

۶- لباس را طبق دستور بشویید.

۷- بگذارید لباس در هوای آزاد خشک شود.

نکته:

دقت کنید استون الیاف مداکریلیک و تری‌استات را از بین می‌برد.
ابتدا استون را روی قسمت کوچکی از پارچه امتحان کنید و از عدم تغییر رنگ آن مطمئن شوید.

روش های پاک کردن لاک ناخن از روی فرش

تصور کنید روی مبل جلوی تلویزیون نشسته اید و برنامه مورد علاقتون رو نگاه می کنید و همزمان میخواهید ناخن هایتان رو هم لاک بزنید. ناگهان دستتان به شیشه لاک می خوره و مقداری لاک روی فرش ریخته میشه. حالا چطور باید این لکه رو پاک کنید؟

قبل از هر کاری به یاد داشته باشید عملیات پاک کردن لکه رو ابتدا روی قسمتی از فرش که خیلی جلوی دید نیست امتحان کنید.

روش اول:

اول لکه رو با کمی آب سرد مرطوب کنید. ۱۵ تا ۲۰ بار اسپری مو و بعد ۳ تا ۵ بار رابینگ الکل روی لکه اسپری کنید. با استفاده از یک فرچه حدود یک دقیقه روی لکه را بکشید. همزان که فرچه رو می کشید کمی آب سرد و تمیز هم روی لکه بریزید. این کار رو تا وقتی لکه ناپدید شه ادامه بدید.

روش دوم:

به محض ریختن لاک روی فرش، سعی کنید تا جایی که ممکنه لاک رو با حوله یا دستمال جمع کنید، اما مواظب باشید لکه رو بیشتر روی فرش پخش نکنید. وقتی دستمال یا حوله به لاک آغشته شد از طرف دیگر آن برای پاک کردن استفاده کنید تا لکه به قسمت های دیگر فرش کشیده نشه. از یک لاک پاک کن بدون استن استفاده کنید و مقداری از آن را با پد روی لکه بکشید. با اینکار لکه از روی فرش پاک خواهدشد.

روش سوم:

مقداری مایع شیشه شوی رو با یک اسفنج روی لکه به صورت دورانی بکشید و بعد با آب آن را پاک کنید و اجازه دهید خشک شود. بعد از خشک شدن لکه باید پاک شده باشد.

روش چهارم:

بعد از مرطوب کردن لکه بوسیله آب، از یک اسپری مو استفاده کنید و تا ۱۵ مرتبه روی لکه اسپری کنید و با یک مسواک یک تا دو دقیقه روی آن بکشید. این مراحل رو سه تا چهار بار میتونید تکرار کنید تا لکه پاک شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ