کشاورزان ترکیه سهام یک پتروشیمی ایران را خریدند/ کشاورزان داخل در پی یک کیسه کود

0

به گزارش ساتین :  وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم تقدیر از ۵۷ کشاورز نمونه ملی در ساختمان وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر گفت: تولید، زنجیره است و کشاورزان باید بتوانند تمام نیازها را خودشان انجام دهند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اگر کشاورزان نهاده‌های خود را تا دامداری‌هایشان برسانند، کاهش قیمت قابل توجه خواهد بود.

همچنین آنها می‌توانند بجای التماس برای خرید شیر به کارخانه‌های لبنی حتی چنین کارخانه‌ای را خودشان تاسیس کنند.

مجمع پتروشیمی رازی کشاورز نمونه ملی سود پتروشیمی رازی سهامداران پتروشیمی رازی پتروشیمی رازی اسامی کشاورزان نمونه ملی اخبار جدید کشاورزی

وی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی نهایت حمایت را با کشاورزانی که تمام زنجیره تولید را خودشان پیگیری می‌کنند، انجام می‌دهد.

حجتی گفت: در کشورهای دیگر معمولاً کشاورزان با حمایت‌های دولت، خودگردان می‌شوند حتی اخیراً کشاورزان ترکیه‌ای سهام یک پتروشیمی کشور را خریداری کرده‌اند، در حالی که کشاورزان داخلی به دنبال یک کیسه کود هستند.

 کشاورزان ترکیه سهام پتروشیمی رازی را خریداری کرده‌اند.

* قدرت ملی در تأمین امنیت غذایی است

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تامین امنیت غذایی برای هر کشوری در همه زمینه‌های ایجاد قدرت می‌کند، گفت: در کشورهای عضو OECD تراز واردات کشاورزی صفر است و اگر به دلیل مشکلات اقلیم نتوانند محصولی را تولید کنند، محصول دیگری را به جای واردات جایگزین می‌کنند، در حالی که در کشور ما واردات سهل‌‌ترین راه است.

وی ادامه داد: دولت‌ها هم با درک اهمیت تاثیر امنیت غذایی در سیاست‌ها، حمایت ویژه‌ای از این بخش می‌کنند، به طوری که در ژاپن با محدودیت اراضی فراوان و داشتن زمین‌های خرد ۹۲ درصد خوراک اصلی شان که برنج است را تامین می‌کنند.

حجتی گفت: در برخی کشورها حتی با دامپینگ محصولات ارزان هم به کشورهای دیگر می‌دهند و برای آنها چنین وانمود می‌شود که می‌توان به جای تولید گران، واردات ارزان کرد، اما همین کشورها سر بزنگاه می‌توانند آن کشورها را مدیریت کنند.

* ظرفیت های فراوان بلااستفاده در بخش کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مرور ۳۰-۴۰ سالگذشته نشان می‌دهد که بسیاری کارهایی که آن موقع نمی‌توانستیم، انجام دهیم، اکنون عملی می‌شود و ظرفیت های ناشناخته‌ای فراوانی وجود دارد که می‌توانیم استفاده کنیم و رسالت اصلی وزارت جهاد کشاورزی در این دوره استفاده از این ظرفیت‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: نگاه امروز به بخش کشاورزی باید تغییر کند. نگاه باید زنجیره‌ای باشد، مشکل اصلی تولید کشاورزی خدمات قبل و بعد از تولید است و کشاورزان باید در این زمینه خود اتکا باشند.

* در برابر تغییر کاربری با جدیت می‌ایستم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: دغدغه اصلی دولتمردان تغییر کاربری اراضی است که ساختمان‌های بلند در زمین‌های کشاورزی احداث می‌شود، اما در عمل برخی مسئولان جلوی تأسیس انبارهای نگهداری کشاورزی که ۱۰۰ هکتار باغ سیب دارد، را می‌گیرند.

وی تاکید کرد: فوق‌العاده به این موضوع حساس هستم و خواهم بود و با سوداگرانی که به دنبال تغییر کاربری در زمینه‌های کشاورزی هستند مقابله می‌کنم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ