مهدی صبایی: تنها یک عمه داشتم که می‌توانستم با او تمرین کنم

0

«مهدی صبایی» بازیگر تلویزیون و سینما در گفت‌وگو با فارس گفت: خلاف عقیده بسیاری که می‌گویند آثار تلویزیونی بی‌محتوا شده، من این نظر را ندارم و معتقدم آثار سینمایی امروزه خیلی بی‌محتوا شده و سریال‌های تلویزیونی‌مان با کیفیت بهتری تولید می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سینما طوری شده که فقط لباس‌های بازیگران تغییر می‌کند و بازیگرها همگی یکسان هستند و اگر اسم فیلم را ندانید فکر می‌کنید همان فیلمی است که دو هفته پیش آن را دیدید.

 

این بازیگر با اشاره به کیفیت سریال‌های تلویزیونی گفت: کیفیت سریال‌ها به کارگردان و قصه ربط مستقیم دارد. برخی افراد کارهایی می‌سازند که برای خودشان برند هستند و همیشه مخاطب دارند.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه تعدادی افراد همین طوری و به واسطه تله فیلم‌ها وارد تلویزیون شدند و کیفیت آثار تلویزیونی را پایین کشیدند. اگر دوباره افراد کار درست به این مدیوم بیایند، دیگر با چنین مسائلی مواجه نخواهیم بود.

صبایی درباره حضورش در سریال «روزگار جوانی» و موفقیت این سریال به عنوان اولین سریالی که در آن نقش آفرینی کرده بود، گفت: این سریال برای اولین بار پنج جوان ایرانی از پنج نقطه کشور را دور هم جمع کرده بود که هر یک از یک قومیت بودند. ترک، کرد، اصفهانی، تهرانی و جنوبی در کنار هم جذابیتی ایجاد کرده بود و کلیت گروه طوری بود که کار خوبی را در آن برهه از زمان رقم زد و توانست افراد زیادی را از دلِ این کار به سینما معرفی کند.

وی با بیان گله‌ای گفت: متاسفانه در حال حاضر طوری شده که اغلب تهیه کننده‌ها برای هر نقشی چهار گزینه دارند و اگر گزینه‌های اول و دوم قیمت پیشنهادی بالایی داشته باشند به سمت گزینه چهارم می‌روند. امروزه از هر قشری در هنر سینما تعداد بسیاری داریم که دو سال خانه نشین شده‌اند و این خیلی بد است و باعث بی انگیزگی شده است. همین افت کارها و عدم اعتماد مردم از تلویزیون را شامل شده است.

بازیگر سریال «دولت مخفی» ادامه داد: هنوز «روزگار جوانی» را خیلی دوست دارم و معتقدم همه افراد دراین کار، ‌حرفه ای بودند. حتی چندی پیش که سریال «دولت مخفی» در حال پخش بود، مردم هنوز هم در کوچه و خیابان مرا با روزگار جوانی می‌شناختند و کار جدیدم را آنقدر دوست نداشتند!

این بازیگر با بیان خاطره‌ای از روزهای بازی در سریال «روزگار جوانی» نیز بیان داشت: یادم است برای بازی در این سریال زبان کردی بلد نبودم و برای ادای درست لهجه تمرین‌های زیادی داشتم. پدرم کرمانشاهی و مادرم ترک بود و پدرم را که از دست داده بودم و تنها یک عمه داشتم که می‌توانستم با او تمرین کنم. از طرفی کردها دوست دارند تا لهجه‌شان خوب ادا شود و می‌خواستم که رضایتشان را جلب کنم و به همین خاطر استرس هم داشتم. همین شد تا قبل از پخش سریال در کوچه و خیابان با لهجه کردی حرف می‌زدم و می‌دیدم که مردم از من می‌پرسیدند که شما اصالتا کرد هستی؟ و همین سوالشان مرا خوشحال می‌کرد که خیالم راحت شود.

همسر مهدی صبایی مصاحبه بازیگران خانواده بازیگران بیوگرافی مهدی صبایی

عکس مهدی صبایی در کنار مادرش

وی در ادامه نیز گفت: مردم با تلویزیون لج ندارند و اگر کار خوبی پخش شود حتما می‌بینند. زمانی‌که کار خوبی ساخته نشود مردم هم انگیزه‌ای برای تماشا کردنش ندارند. گاهی برای خودم هم پیش آمده که در کاری بازی کردم و نتوانستم آن را ببینم و دوست نداشتم.

ازدواج و همسر مهدی صبایی

مهدی صبایی سال هاست که ازدواج کرده ویک پسر نام علی دارد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ