معاونان محمدعلی نجفی در شهرداری تهران را بشناسید +سوابق

0

محمد علی نجفی ۴ تن از معاونان شهرداری تهران را در معاونت مالی، برنامه ریزی، حمل و نقل و شهرسازی تغییر داد.

به گزارش فارس، بر اساس شنیده ها، سمیع الله حسینى مکارم جایگزین قدرت الله گودرزی در معاونت مالى و اقتصاد شهری، حجت میرزایى؛ جایگزین امانی در معاونت برنامه ریزى ، توسعه شهری و امور شورا، محسن پورسیدآقایى؛ جایگزین مازیار حسینی در معاونت حمل و نقل و ترافیک و مهدى حجت؛ جایگزین پشمچی زاده در معاونت شهرسازى و معمارى شد.

محسن پورسیدآقایی متولد ۱۳۴۰ مشهد و یکی از مدیران راه آهن در ایران به معاونت حمل و نقل رفت. وی اوایل پیروزی انقلاب، در جهاد سازندگی، نهضت سوادآموزی و امور تربیتی در مدارس جنوب تهران فعال شد و در دوران دانشجویی؛ با جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف همکاری کرد و در سال ۶۸ به راه‌آهن پیوست و در این شرکت همه مدارج ترقی را پیمود.

وی دارای مدرک کارشناسی و ارشد در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و دارای مدرک دکترا مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس است.

پورسیدآقایی که در کارنامه شغلی خود فعالیت در نهادهای جهاد سازندگی، نهضت سواد آموزی و امور تربیتی آموزش و پرورش جاده ساوه و اسلامشهر دارد از سال ۶۸ تا ۷۰ به عنوان مشاور مدیر عامل راه آهن مشغول بوده است.

وی مدیرعامل شرکت راه‌آهن در سال‌های ۷۰ تا ۷۷ ، مدیر کل نیروی کشش، معاون ناوگان راه‌آهن، عضو هیات مدیره راه‌آهن، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری رجاء و عضوهیات مدیره شرکت راه‌آهن از ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۶ و مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی شرکت مپنا از ۱۳۸۶ تاکنون در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را برعهده گرفته است.

مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن که به دلیل حادثه برخورد دوقطار مسافربری تبریز-مشهد از سمت خود استعفا داد موفق به دریافت کسب نشان لیاقت و مدیریت از سوی دولت و ریاست جمهوری سال در ۸۳ و اخذ تقدیرنامه‌های متعدد از سازمان‌ها و مقامات کشوری و لشگری است.

وی دارای سوابق علمی همچون استاد دانشگاه علم و صنعت ایران از ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۶، عضو هیات مدیره انجمن صنایع ریلی ایران از ابتدای تشکیل تاکنون، عضو هیات مدیره انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی ایران(دوره اول و دوم و سوم) و عضو هیات تحریریه مجله علمی – پژوهشی “پژوهشنامه حمل و نقل” از زمان تشکیل تاکنون است.

سمیع الله حسینی مکارم از چهره های اصلاح طلب به معاونت مالی رفت وی که در سوابق کاری خود، مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران، معاون اداری و مالی آموزش و پرورش تهران و مدیر کل مدارس شبه قاره هندو مدیرکل بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش را دارد.

وی در طول دولتهای نهم و دهم از آموزش‌ و پرورش جدا و به سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران، پست بانک رفته و از آغاز دولت روحانی تاکنون به عنوان معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری(معاون معاونان رئیس جمهور آقایان نجفی، سلطانی فر و هم اکنون خانم احمدی فر) اشتغال دارد.

حسینی مکارم دانش آموخته اقتصاد است و از معلمی ،مدیریت مدرسه،رئیس اداره منطقه،معاون مدیرکل،مدیرکل و… را در تجربه و کارنامه خود دارد.

محمدمهدی حجت متولد ۱۳۲۸ به معاونت شهرسازی رفت.

وی معمار ایرانی، از رؤسای اسبق و بنیان‌گذاران سازمان میراث فرهنگی و قائم مقام سابق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

حجت، فوق لیسانس معماری دانشگاه تهران و دارای دکتری حفاظت از بناهای تاریخی از دانشگاه یورک انگلستان است.

از جمله سوابق اجرایی وی می توان به جانشینی وزیر در سازمان ملی حفاظت آثار باستانی ایران، عضو شورای مشورتی کمیته ملی یونسکو، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و جانشین وزیر فرهنگ در شورای عالی معماری و شهرسازی اشاره کرد.

مهدی حجت در انتخابات چهارمین دوره شورای شهر تهران در فهرست اصلاح طلبان قرار داشت و به شورای شهر تهران راه یافت اما به دلیل انتصاب به عنوان معاون ریاست میراث فرهنگی از شورای شهر تهران استعفا داد و ولی‌الله شجاع پوریان جایگزین وی شد.

از آغاز ریاست محمدعلی نجفی در سازمان میراث فرهنگی تا استعفای وی، حجت قائم مقام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

حجت الله میرزایی، دارای سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری، توسعه و برنامه ریزی و اقتصاد است.

او علاوه بر عضویت هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، پیش از این معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل موسسه سیاست پژوهی صبا وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.

در کارنامه اجرایی و پژوهشی میرزایی مشاوره، برنامه‌ریزی و اجرای ده‌ها پروژه در مناطق مختلف کشور با اهداف توسعه روستایی، شهری، صنعتی و سرمایه‌گذاری به چشم می‌خورد.

منبع : خبرگزاری فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ