نتیجه بازی پرسپولیس و گسترش فولاد تبریز +فیلم خلاصه بازی

0

پرسپولیس که صاحب موقعیت‌های فراوانی در این بازی شده بود، در نهایت نتوانست از آنها در طول ۹۰ دقیقه سود ببرد و یک گل از روی غافلگیری باعث شد حتی در آستانه شکست نیز قرار گیرند. با این حال آنها که در طول بازی‌های قبلی نیز نشان داده بودند از سود بردن از فاکتور شانس و فرصت به خوبی برخوردار هستند، در ثانیه‌های پایانی توانستند گل تساوی را رقم بزنند.

استادیوم: آزادی                                       تماشاگر: حدود ۱۰ هزار نفر
داور: محمدرضا اکبریان             کمک داوران: علیرضا ایلدروم و محمدجواد مداح

اخطار:

سید جلال حسینی (۶۱)- فرشاد احمدزاده (۶۴)- وحید امیری(۸۲)-بوژیدار رادوشویج(۹۶) از پرسپولیس

عزیز معبودی (۶۴، ۸۷) از گسترش فولاد

اخراج

عزیز معبودی (۸۷) از گسترش فولاد

پرسپولیس:

  • علیرضا بیرانوند
  • سیدجلال حسینی
  • محمد انصاری
  • حسین ماهینی
  • صادق محرمی(دقیقه ۵۹، احمد نورالهی)
  • حسین ماهینی
  • محسن مسلمان
  • فرشاد احمدزاده(دقیقه ۸۵، شایان مصلح)
  • وحید امیری
  • گادوین منشا(دقیقه ۷۶، سیامک نعمتی)
  •  علی علیپور

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

گسترش فولاد:

  • فرناندو ده‌خسوس
  • احمد زنده‌روح
  • یوسف سیدی(دقیقه ۳۷، سید احمد موسوی(دقیقه ۳+۹۰، میثم جودکی))
  • پیمان بابایی
  • آندرانیک تیموریان
  • مصطفی سالاری
  • مسیح زاهدی
  • میلاد زنیدپور ( دقیقه ۴۹، سید محسن حسینی)
  • عزیز معبودی
  • سامان نریمان‌جهان
  • اسماعیل فرهادی

سرمربی: فیروز کریمی

 

لیست بازیکنان پرسپولیس جدول پخش زنده فوتبال ترکیب پرسپولیس برنامه بازیهای لیگ برتر بازیکنان گسترش فولاد تبریز بازی پرسپولیس امروز ساعت چنده اخبار فوری پرسپولیس

 

شرح گل:

پرسپولیس ۰ گسترش فولاد ۱: ( دقیقه ۷۴، اسماعیل فرهادی): اشتباه در آفسایدگیری و فرار دیدنی فرهادی در مصاف تک به تک با بیرانوند و با ضربه ای دقیق گل گسترش فولاد را رقم زد.

 

پرسپولیس ۱ گسترش فولاد ۱: ( سیامک نعمتی، دقیقه ۵+۹۰): در شرایطی که پرسپولیسی ها برای دستیابی به گل تساوی بی برنامه نشان می‌دادند بار دیگر یک توپ مرده و یک حرکت دیدنی از دو بازیکن تعویضی پرسپولیس آنها را به گل رساند. ارسال مسلمان برای شایان مصلح درون محوطه جریمه و پاس با ضربه سر این بازیکن برای سیامک نعمتی با ضربه تمام کننده زمینی او گل تساوی را رقم زد.

لحظات حساس:

دقیقه ۱: سامان نریمان جهان در غافلگیری خط دفاعی صاحب توپ در محوطه جریمه این تیم شد که با شایعت سیدجلال و توپگیری کاپیتان سرخپوشان حرکتش بی نتیجه باقی ماند.

دقیقه ۴: پرسپولیس روی حرکت امیری و خطای هند سیدی صاحب یک ضربه ایستگاهی از سمت چپ شد. ارسال دیدنی مسلمان با ضربه سر دقیقی از علیپور همراه نشد تا توپ از بالای دروازه دخسوس راهی اوت شود.

دقیقه ۵: یک توپ ربایی خوب از مسلمان و پیش روی او پشت محوطه جریمه و ضربه‌اش همراه شد که توپ به طور ناقص توسط دخسوس دفع شد. روی توپ برگشتی منشا نتوانست ضربه مناسبی بزند و دخسوس اشتباه خود را جبران کرد.

دقیقه ۹: ارسال توپ پشت دفاع گسترش به قصد صاحب توپ شدن علیپور با خروج دخسوس از دروازه همراه شد که این دروازه بان با ضربه سر توپ را دور کرد اما در شرایطی که تمامی نیمکت نشینان پرسپولیس اعتقاد به خطای گلر برزیلی گسترش داشتند، داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۱۴: ارسال زمینی محمد انصاری با ضربه سر ضرب منشا و البته بی دقت با فاصله راهی اوت شد.

 

لیست بازیکنان پرسپولیس جدول پخش زنده فوتبال ترکیب پرسپولیس برنامه بازیهای لیگ برتر بازیکنان گسترش فولاد تبریز بازی پرسپولیس امروز ساعت چنده اخبار فوری پرسپولیس

 

دقیقه ۱۶: اینبار هم علی علیپور در آستانه ورود به محوطه جریمه متوقف شد و فریاد او و نیمکت نشینان نیز باعث نشد تا داور به نشانه خطا در سوت خود بدمد.

دقیقه ۲۰: ضربه سنگین نریمان جهان با تک دست توسط بیرانوند دفع شد و در حالی که انتظار می‌رفت با تغییر مسیر توپ به سمت دروازه راهی گل شود، در نهایت به کرنر رفت و فرصت از گسترش فولاد گرفته شد.

دقیقه ۲۳: اینبار ضربه علی علیپور از زاویه تقریبا بسته و با قدرت کم به راحتی در اختیار دخسوس قرار گرفت.

دقیقه ۳۰: ضربه دیدنی احمد زنده روح در حالی که بیرانوند تنها مسیر توپ را دنبال می کرد با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه ۳۴: ارسال از سمت چپ توسط وحید امیری با ضربه سر فرشاد احمدزاده راهی به دروازه نیافت و با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه ۴۴: ارسال خوب از حسین ماهینی و ضربه سر وحید امیری در فرصتی مناسب با دقت کم همراهی بود تا توپ از بالای دروازه راهی اوت شود.

دقیقه ۶۹: ارسال محسن مسلمان از سمت چپ بار دیگر با ضربه بی دقت سر توسط گادوین منشا راهی اوت شد تا فرصت سوزی‌های این مهاجم نیجریه‌ای ادامه داشته باشد.

دقیقه ۷۱: شوت پشت محوطه و زمینی احمد نوراللهی توسط دخسوس مهار شد.

دقیقه ۷۸: پاس رو به عقب علی علیپور برای سیامک نعمتی با ضربه این بازیکن همراه شد که مدافع گسترش فولاد در بین راه آن را به کرنر تبدیل کرد.

دقیقه ۸۰: یک فرار دیدنی توسط علیپور پشت محوطه جریمه و با مهار مناسب توپ توسط این بازیکن در مصاف تک به تک با توجه به بسته بودن زاویه و خروج دخسوس با پاس او برای امیری همراه شد که پیش از امیری دروازه بان گسترش آن را از آن خود کرد.

دقیقه ۱+۹۰: سیامک نعمتی قصد داشت با حرکتی انفرادی و شوت تمام کننده خود دروازه گسترش را باز کند که ضربه او به شکل عجیبی راهی اوت شد و فرصت حمله را از پرسپولیس گرفت.

بازیکن برتر:

وحید امیری هر چند در کسب نتیجه برای این تیم ناکام ماند اما بارها با حرکات تکنیکی خود توانست هم تیمی هایش را در فرصت گلزنی قرار دهد و اگر منشا در قامت گلزن ظاهر می‌شد او می‌توانست دو پاس گل به نام خود کند. امیری اما با دوندگی‌های پایان ناپذیر خود بزرگترین انگیزه برای بازیکنان این تیم محسوب می‌شود که برای دستیابی به شانس و پیروزی تا آخرین ثانیه بجنگند. در تیم گسترش نیز سامان نریمان جهان با انگیزه بالای تقابل با تیم سابق خود همین نقش را ایفا کرد و با حفظ توپ و دوندگی میان هافبک‌های  پرسپولیس روز سختی را برای آنها رقم زد تا برانکو هر سه تعویض خود را برای قدرتمند شدن فاز میانی ترتیب ببیند.

اتفاق ویژه

درگیری فیروز کریمی با هواداران و داور و بازیکنان و مجموعه آزادی در انتهای بازی از اتفاقات ویژه این بازی محسوب می‌شد. کریمی که برای تک امتیاز این بازی نقشه داشت تا دقایق پایانی در شانس پیروزی نیز قرار گرفت و دریافت گل در ثانیه آخر باعث شد تا به شدت شاکی باشد. فشار هواداران پرسپولیس روی سکوها باعث شد تا او در انتهای بازی پیاده روی در چمن را انتخاب کند و همراهی و مشایعت دوربین تلویزیونی با او اما چندان خوشایند او نشد تا درگیری او به طور زنده از آنتن صدا و سیما پخش شود و اتفاقات عجیبی را رقم بزند.

حواشی:

  • پیش از شروع بازی یاد و خاطره شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو و همچنین حادثه سانچی زنده نگه داشته شد.
  • بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس پیش از شروع بازی با پیراهن شماره ۱۲ که آن را برای هواداران بایگانی کرده اند در زمین حاضر شدند. طبق اعلام باشگاه قرار است این شماره پیراهن به خاطر هواداران که یار دوازدهم تیم هستند بایگانی شود.
  • سرمربیان و بازیکنان دو تیم با گلباران تمثال و جایگاه اختصاص یافته به شهدای آتش نشان پلاسکو یاد و خاطره آنها را زنده نگه داشتند.
  • بازیکنان پرسپولیس با بازوبند مشکی و برای همدردی با قربانیان حادثه سانچی در این بازی حاضر شده و به میدان خواهند رفت.
  • بازیکنان دو تیم در ابتدای بازی یک دقیقه سکوت به احترام درگذشتگان حادثه سانچی به اجرا گذاشتند.

نکات ویژه:

حسین ماهینی در این بازی به عنوان هافبک دفاعی در ترکیب سرخپوشان حاضر شده است. او آخرین بار در جدال با استقلال و در جریان شکست ۳ – ۲ مقابل این تیم در این پست حاضر شده بود.
شجاع خلیل زاده و محسن مسلمان بعد از پشت سر گذاشتن یک جلسه محرومیت در این بازی در ترکیب اصلی حاضر شده اند. این در حالی است که کمال کامیابی نیا و محسن ربیع خواه به دلیل محرومیت غایب هستند.
فیروز کریمی در آخرین و تنهاترین جدال خود با برانکو موفق شد روی نیمکت صنعت نفت با یک گل برابر پرسپولیس به برتری دست یابد.
پرسپولیس در دیدار آخر خود مقابل گسترش فولاد تبریز با سه گل به برتری دست یافت. مهدی طارمی، فرشاد احمدزاده و علی علیپور گلزنان این تیم در بازی رفت بودند.
سامان نریمان جهان که در فصل گذشته در پرسپولیس حضور داشت در این بازی روبروی برانکو و شاگردانش حاضر خواهد شد.
فیروز کریمی در اولین سابقه مربیگری خود برابر پرسپولیس توانسته بود با تک گل اصغر مدیرروستا برای پاس پرسپولیس را شکست دهد.
فیروز کریمی پیش از این نیز با ملوان و در یک دیدار جنجالی و در حالی که مازیار زارع موفق به مهار پنالتی حریف شده بود، پرسپولیس را در آزادی شکست داده بود.
ادسون هنریکه از گسترش فولاد به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیمش در این بازی نخواهد بود.
فیروز کریمی در دیدارهای اخیر که هدایت گسترش فولاد را برعهده گرفته نتایج درخشانی را ثبت کرده است؛ ۶ برد، ۲ مساوی، ۳ باخت!

فیلم خلاصه بازی پرسپولیس ۱ – گسترش فولاد ۱

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ