تعرفه واردات سال آینده شکر ۳۰ تا ۵۰ درصد !

0

به گزارش ساتین : با توجه به واردات بی رویه طی چند سال اخیر و مشکلات ایجاد شده برای شرکت های تولیدکننده این صنعت پس از پیگیری هایی که صورت گرفت مجلس شورای اسلامی واردات شکر و چند محصول غذایی دیگر را ممنوع اعلام کرد.

معاونت مالی انجمن قند و شکر پیرامون این موضوع به خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: با برگزاری نشست ها و جلسات متعدد صورت گرفته در راستای حمایت از تولیدکننده های این صنعت نتایج خوبی حاصل شد که برای دو ماه پایانی سال تعرفه واردات شکر در همان سطح ۱۶ درصد باقی ماند ولی برای سال آینده قرار بر افزایش این تعرفه در محدوده ۳۰ تا ۵۰ درصد خواهد بود که در صورت تصویب به اطلاع عموم خواهد رسید.

رحمتی در مورد تأثیر این مصوبه بر سودآوری شرکت های فعال در صنعت قند و شکر عنوان کرد: با افزایش تعرفه واردات و در نتیجه کاهش جذابیت برای واردات بی رویه این محصول به طور قطع باعث بهبود وضعیت تولید و فروش شرکت های فعال این صنعت خواهد شد بنابراین انتظار داریم در سال آینده با توجه به سیاست های دولت جهت حمایت از تولید داخلی شاهد حمایت های بیشتری برای افزایش ظرفیت و توان تولید داخلی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص قیمت خرید تضمینی چغندرقند ابراز داشت: در طی سال زارعی ۹۲ قیمت خرید تضمینی چغندر قند ۲۱۰ تومان اعلام شده است که در مقایسه با هزینه ها و قیمت سایر محصولات رقیب پایین است که این موضوع باعث کاهش سطح زیر کشت چغندر بوده است.

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته قرار شده است که ۴۰ تومان به عنوان کمک هزینه حمل و نقل چغندرقند هم پرداخت شود که این موضوع سبب خواهد شد سال آینده شاهد افزایش سطح زیر کشت چغندرقند باشیم.

در خاتمه معاونت مالی انجمن قند و شکر در مورد چشم انداز این صنعت اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت برنامه هایی جهت افزایش ضریب خودکفایی در صنعت قند و شکر دارد به نظر می رسد به تدریج شاهد اعمال این برنامه ها و در نتیجه افزایش سطح زیرکشت چغندرقند و کاهش واردات باشیم.

بنابراین چشم انداز روشنی از بهبود وضعیت شرکت های این صنعت از جهت افزایش ظرفیت تولید و رشد سودآوری در سال آینده متصور هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ