با عرق زیاد و بوی بد پا، چه کنیم؟

0

میلیون‌ها نفر در جهان، دچار مشکل تعریق زیاد هستند و بخش زیادی از این تعداد از عرق و بدبویی پا رنج می‌برند.

کارشناسان می‌گویند برخی از تعریق‌ها، ایدیوپاتیک هستند؛ یعنی علت مشخصی ندارند، اما انواعی از تعریق هم هستند که می‌توانند علل بالقوه متعددی داشته باشند. دیابت، برخی سرطان ها، پرکاری تیروئید، مصرف برخی داورها و قندخون پایین از جمله علل تعرق زیاد به شمارمی‌آیند. به گفته کارشناسان، بیشتر افرادی که با مشکل عرق پا مواجه هستند در رده سنی ۱۴ تا ۶۵ سال قرار دارند. خوشبختانه راهکارهایی برای مقابله با این مشکل ناخوشایند وجوددارد. با برخی از این راهکارها آشنا می‌شویم

مجله سلامت علت عرق زیاد سر و صورت ضد عرق گیاهی ضد عرق قوی صابون ضد باکتری درمان گیاهی تعریق زیاد درمان عرق کردن درمان بوی پد پا بوی پای مردان بهترین ضد عرق

صابون آنتی‌باکتریال در خشک کردن پوست و کشتن باکتری‌های پا بسیار موثر است. پاهایتان را هر روز با آب ولرم و صابون آنتی‌باکتریال بشویید. پس از آن (در صورتی که دچار مشکلات گردش خون نیستید) پاها را در آب سرد قرار داده و سپس خشک کنید.

صابون‌های آنتی‌باکتریال حاوی ترکیباتی هستند که پوست را از چربی‌های مرطوب‌کننده پاک کرده و به خشکی پوست کمک می‌کنند. این صابون‌ها همچنین با عفونت‌هایی که در پاها براثر بریدگی‌ها و خراش‌های کوچک ایجاد می‌شود مقابله می‌کنند، باکتری‌هایی را که روی پا زندگی می‌کنند از بین برده و از بوی بد پا جلوگیری می‌کنند.

نشاسته ذرت

این ماده می‌تواند بخش مهمی از رژیم مراقبت از پا به‌شمار بیاید. بعد از شستن و خشک کردن پاها به آنها نشاسته ذرت بمالید. نشاسته ذرت برای عرق دست هم مفید است و استفاده از آن می‌تواند تعریق دست و پا را فورا متوقف کند.

پودر تالک و پودر ضد قارچ

این پودرها می‌توانند پاها را سرد نگه داشته و از بوی بد پا جلوگیری کنند. قبل از استفاده از این پودرها، پاها را شسته و با حوله یا دستمال کاغذی خشک کنید.

ضد عرق

احتمالا از دئودورانت‌ها یا ضد عرق‌ها برای کاهش عرق زیر بغل استفاده می‌کنید. می‌توانید این ضدعرق‌ها را برای عرق پا هم به کار ببرید. نمک آلومینیوم یا آلومینیوم کلرهیدرات، ترکیب فعال در بیشتر ضدعرق‌هاست که با ایجاد ماده ژل مانندی روی غدد عرق میزان تعریق را کاهش می‌دهد.

منبع :  جام جم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ