شرور فراری در اتاق حجله عروس خانم دستگیر شد!

0

یکی از سرکردگان اراذل و اوباش نامی منطقۀ سد‌ کارده که چندین پروندۀ قضایی از جمله تیراندازی، نزاع دسته‌جمعی و آدم‌ربایی در پرونده‌اش دارد، بعد از سال‌ها فرار، در شب عروسی‌اش به دام افتاد.

پیگیری پروندۀ این مجرم خطرناک، که چند سالی متواری بود، در حالی از سر گرفته شد که گزارش‌های متعددی از سوی شهروندان مشهدی مبنی‌بر ایجاد ناامنی و تیراندازی در منطقۀ سد کارده و برخی از مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد به دادسرا اعلام شد. تحقیقات این پرونده زمانی به سمت متهم فراری سوق پیدا کرد که اسناد و مدارک موجود به دست داشتن مستقیم این شرور خطرناک در این پرونده دلالت داشت که ضابطان قضایی، برای دستگیری متهم اصلی، وارد عمل شدند.

طبق دستور بازپرس شعبۀ ٢٠٩ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، بررسی‌های این پرونده آغاز شد که مردی جوان به قاضی بهاری مراجعه کرد و از حادثه‌ای هولناک خبر داد که امنیت عمومی یک منطقه را تحت‌الشعاع قرار داده بود. شاکی در مواجهه با بازپرس بهاری اظهار کرد: «فردی که خود ادعا می‌کند از اراذل و اوباش نامی سد کارده است و هرکاری که دلش بخواهد انجام می‌دهد چندی پیش به همراه دار و دسته‌اش به روستای ما حمله کرد و خانۀ من و چند خانۀ دیگر را زیر رگبار گلوله گرفت. از آن شب دهشتناک، دیگر امنیتی در روستا نمانده است و ساکنان شب و روزشان را با ترس می‌گذرانند. این فرد لاابالی، که خودش را به برخی اشخاص سرشناس وصل کرده، حتی دهان دهیار و اعضای شورای روستا را هم بسته است و آنان نیز، از ترس جانشان، حاضر نیستند شکایت کنند.».

قاضی بهاری، با بررسی مشخصات فردی متهم این پروندۀ تیراندازی و کنار هم قرار دادن نشانه‌های آن، دریافت که عامل اصلی تیراندازی همان شرور فراری‌ای است که پروندۀ دستگیری او از چند ماه پیش به جریان افتاده است. لذا مراتب را به تیم‌های بررسی‌کنندۀ پرونده اعلام کرد.

مأموران، با احتمال اینکه این متهم خطرناک در یکی از روستاهای کلات سکونت داشته باشد، در محل مستقر شدند و، با دستور قضایی، برخی محل‌ها که احتمال داشت او آنجا باشد را مورد بازرسی قرار دادند ولی متهم، گویی از این اقدام مأموران مطلع شده باشد، از محل گریخته بود.

قمه‌کشی در جشن رمضان

شکایت‌ها از این متهم سابقه‌دار ادامه داشت و با توجه به همسایگی برخی از روستاهای مرزی استان با کشور افغانستان، که گفته می‌شد برخی از عوامل گروهک تروریستی داعش ISIS در برخی از مناطق این کشور مستقر شده‌اند، عملیات‌های امنیتی تشدید شد.

اواخر ماه رمضان بود که مراسمی در یکی از اماکن مذهبی با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد. شرکت‌کنندگان این مراسم سر سفرۀ افطار بودند که سر و صدایی امنیت مجلس را به هم ریخت و مردم، از ترس اینکه ممکن است تروریست‌ها به روستایشان حمله کرده باشند، محل را ترک کردند. دقایقی بعد، درخشش برق تیغۀ قمۀ دو نفر از اراذل و اوباش، که از قضا یکی از آنان متهم اصلی این پرونده بود، در حالی تاریکی شب را ‌شکافت که موجی از وحشت در میان حاضران راه افتاده بود. این افراد شرور، در مقابل چشمان مهمانان این برنامه، با ضربۀ قمه دو مرد جوان را به‌شدت مجروح کردند.

با توجه به اینکه مسئولان زیادی در این مراسم شرکت داشتند، موضوع بلافاصله به پلیس Police اعلام شد و نیروهای امنیتی برای دستگیری عوامل این نزاع خونین وارد عمل شدند اما، از جایی که اهالی زیادی از این روستا و شهرستان‌های مجاور آن در محل حاضر بودند، متهم اصلی، با استفاده از پوشش ازدحام مهمانان این جشن، گریخت.

دو مصدوم این حادثه، که از اهالی روستا بودند، توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند و تحت عمل جراحی قرار گرفتند. چند روز بعد از اینکه حال مصدومان رو به بهبودی گذاشت، یکی از آنان به افسر تحقیق پرونده گفت: «با دوستم سر سفره نشسته بودیم که متهم با نوچه‌هایش مقابل ما نشست. همه‌چیز از یک کل‌کل مسخره شروع شد. او می‌گفت همه‌چیز دست اوست. او ادعا می‌کرد توانایی انجام هر کاری را دارد. من قصد تحریکش را نداشتم اما گویا او با هدف بر هم زدن مجلس آمده بود و به دنبال جرقه‌ای برای الو شدن آتشش می‌گشت که، با جر و بحث با من، به مقصودش رسید.».بررسی‌های این پرونده نیز آغاز شد که، با تطبیق برخی از شواهد موجود، مشخص شد متهم بر‌هم‌زنندۀ نظم عمومی این روستا نیز همان شرور سابقه‌دار فراری است.

شناسایی شرور فراری در شب عروسی

هربار خبر شرارت‌های او از روستاهای مختلف می‌رسید و متهم، قبل از حضور پلیس، با شیوه‌ای مرموز متواری می‌شد. از سویی، ترس شهروندان از این شرور مسلح نیز موجب همکاری نکردن آنان با قانون Law شده بود که همین موضوع روند به نتیجه رساندن تحقیقات را با مشکل مواجه می‌ساخت.

روستاهایی که متهم در آن‌ها اقدام به تیراندازی، نزاع دسته‌جمعی، مزاحمت برای نوامیس و عربده‌کشی کرده بود تحت نظر ضابطان قضایی قرار داشت تا اینکه خبر برگزاری جشن عروسی این متهم سابقه‌دار از سوی برخی منابع آگاه به دادسرا مخابره شد .

با رد‌زنی‌های تخصصی، سرانجام، متهم شناسایی شد و مأموران، در محل برگزاری جشن عروسی وی، مستقر شدند و او را زیر نظر گرفتند. با توجه به اینکه متهم مسلح بود و افراد زیادی اعم از نوچه‌ها و اقوامش در جشن عروسی او حضور داشتند و احتمال درگیری خونین وجود داشت، مأموران کاروان عروس‌کشان این فرد را تحت کنترل قرار دادند.در همین اثنا، متهم از شیشۀ ماشین اقدام به شلیک تیر هوایی کرد. مأموران این کاروان عروسی را تعقیب می‌کردند تا اینکه به مخفیگاه متهم رسیدند و، با هماهنگی قاضی بهاری، با اقدام بموقع ضابطان قضایی، این شرور خطرناک سرانجام در تور قانون گرفتار و صید شد.

بازپرس شعبۀ ٢٠٩ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد دراین‌باره گفت:«متهم دارای سوابق متعدد کیفری و یکی از قهرمانان کشتی باچوخه است که اتهاماتی از جمله محاربه، تیراندازی، اخلال در نظم عمومی جامعه، اوباشیگری و حمل سلاح جنگی غیر‌مجاز در پرونده‌اش دارد که، در اولین جلسۀ بازپرسی، همۀ این‌ها به او تفهیم شد.».

قاضی روح‌ا…‌ بهاری افزود: «در ادامۀ بررسی‌های پرونده یک قبضه کلت کمری به همراه تجهیزات جنگی از مخفیگاه متهم کشف شد و ضمیمۀ پروندۀ او شد و افرادی که مورد آزار و اذیت این شرور خطرناک قرار گرفته‌اند بدانند که دادسرا از آنان حمایت خواهد کرد .»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ