دستور وزارت بهداشت برای جمع آوری محصولات دارویی «دکتر روازاده»

0

طی سالهای اخیر گرایش مردم کشورمان به استفاده از داروها و روش های سنتی و گیاه پایه برای درمان یا تداوم سلامتی خود افزایش چشمگیری یافته است و در این میان، وظایف و پیگیری های وزارت بهداشت نیز برای صیانت از این موضوع، فزونی گرفته است.

در این میان، یکی از اساتید و پزشکانی که بیش از دیگران، در زمینه طب گیاهی و سنتی پیگیری و فعالیت کرده و در میان مردم، مشهورتر محسوب می شود، “دکتر روا زاده” است که مطب و مرکز تحت نظارت وی نیز پذیرای افراد بسیاری در هفته و روز است.

البته چند سال پیش، رسانه ها پس از آنکه بازرسان وزارت بهداشت، یک عطاری را که به زعم آنان در امور پزشکی دخالت بی مجوز می کرد، تعطیل و پلمب کردند، اعلام کردند این عطاری متعلق به دکتر روا زاده است که وی در پاسخ به این رسانه ها تاکید کرد که دارای مدرک پزشکی عمومی از دانشگاه تهران به شماره نظام پزشکی ۵۸۲۹۰ است و فقط یک مطب دارد که افتخار می کند از میراث گرانقدر نیاکان خردمند ملت ایران یعنی طب ایرانی – اسلامی دفاع می کند.

عطاری دکتر روازاده سازمان غذا و دارو دکتر روازاده کیست اخبار وزارت بهداشت
عطاری دکتر روازاده سازمان غذا و دارو دکتر روازاده کیست اخبار وزارت بهداشت
اما ظاهرا ماجرا به اینجا ختم نشده چراکه بر اساس بخشنامه جدید سازمان غذا و دارو که در پاسخ به معاون دانشگاه علوم پزشکی یکی از شهرها صادر شده، تاکید شده است که فراورده هایی تحت عناوین «محصولات دکتر روازاده و احیاء طب اسلامی» هیچگونه مجوزی اعم از تولید، توزیع، عرضه، واردات و صادرات دریافت نکرده است.

اگرچه در این بخشنامه، صراحتا از دستور وزارت بهداشت برای جمع آوری این محصولات حرفی به میان نیامده، اما جمله پایانی این نامه مبنی بر اقدام مطابق ضوابط، معنایی جز جمع اوری این محصولات را متبادر نمی کند.

البته در عین حال، ممکن است برخی افراد، بدون اطلاع دکتر روا زاده اقدام به تولید و توزیع این محصولات را کرده باشند که این موضوع، نیازمند ارائه توضیحات از سوی این مرکز است.

منبع : صبحانه آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ