جزییات تغییرات شش‌ ماهه مدیران دولتی ( هر روز ۱۶ مدیر ) + جدول

0

به گزارش ساتین : در حالی که برخی حامیان دولت یازدهم، در توجیه ناکامی در اجرای طرح توزیع سبد کالا، ادعای سنگ‌اندازی مدیران مخالف دولت در بدنه دستگاه‌های اجرایی را مطرح کرده‌اند، آمار برکناری بیش از ۳ هزار نفر از مدیران کشور در شش ماه اخیر، این ادعا را رد می‌کند.

طبق آمار مشرق از انتصابات دولت یازدهم، از ۱۲ مردادماه تاکنون که شش ماه و یک هفته از روی کار آمدن دولت روحانی می‌گذرد، به طور میانگین هر روز ۱۶ مدیر برکنار شده است.

نگاهی به جداول عزل و نصب‌ها نشان می‌دهد اکثر افرادی که از سوی دولت یازدهم در شش ماه اخیر به مناصب و پست‌های مدیریتی منصوب شده‌اند، وابسته به جریان اصلاح‌طلب هستند .

با وجود افراط برخی مسئولین دولت یازدهم در عزل و نصب‌های گسترده، برخی حامیان روحانی در هفته گذشته تلاش کردند علت ناکامی دولت در اجرای طرح توزیع سبد کالایی را سنگ‌اندازی مدیران غیرهمسو با دولت جا بزنند که با توجه به روند تسویه گسترده‌ای که در شش ماه اخیر صورت گرفته، این ادعا کاملا مردود است.

در هر حال این سوال مطرح است که روند عزل و نصب‌های گسترده در دولت یازدهم تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند؟

ضمنا آمار تغییرات بدون محاسبه انتصاباتی است که رسانه ای نشده و عزل و نصب‌ها در سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون سازمان انرژی اتمی و ….نیز در این جدول نیامده است.

جدول ذیل، تعداد تغییرات مدیران دستگاه‌ها را بر حسب رتبه نشان می‌دهد.

عزل و نصب های روحانی حامیان دولت یازدهم حامیان دولت روحانی حامیان دولت تدبیر توزیع سبد کالا انتصابات دولت روحانی
منبع: مشرق
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ