مرگ دردناک مادر جوان پس از به دنیا آمدن دوقلوها + عکس

0

به گزارش ساتین : زن جوان تنها چند ساعت بعد از به دنیا آمدن دوقلوها، به علت خونریزی داخلی و عدم تشخیص پزشک، به کما رفت و پس از ۱۲ روز جدال با مرگ، جانش را از دست داد.

این ماجرای دردناک در حالی رخ داد که زوج جوان از مدت ها قبل برای به دنیا آمدن دوقلوهای پسر لحظه شماری می کردند. رضا قریشی می گوید: من و همسرم ۲ دختر ۶ و ۱۱ ساله داشتیم و دلمان می خواست یک پسر هم داشته باشیم. برای همین از سال گذشته نزد خانم دکتری رفتیم که تعریف او را زیاد شنیده بودیم. همسرم زیرنظر دکتر، مراحل مختلف را طی کرد تا این بار حتما فرزندمان پسر شود.

همسر باردار فرزندان دوقلو عمل سزارین عکس عمل سزارین تشخیص اشتباه پزشک اخبار حوادث

بالاخره اقدامات پزشکی نتیجه داد و این بار زمانی که همسرم باردار شد، گفتند که فرزندمان دوقلوست و هر دوی آنها پسرند. با شنیدن این خبر سرازپا نمی شناختیم. دخترانمان هم از اینکه قرار بود ۲ برادر کوچک تر داشته باشند، خوشحال بودند. در همه مدت بارداری همسرم، کاملا مراقب او بودیم تا اینکه زمان به دنیا آمدن دوقلوها فرا رسید و قرار شد آنها را برای عمل سزارین به یک بیمارستان مجهز در شمال غرب تهران ببریم.

 

یک خبر بد

مرد جوان ادامه می دهد: زمان عمل ساعت ۶ صبح هفتم دی ماه بود. ما از ساعت ۴صبح راهی بیمارستان شدیم و سر ساعت عمل جراحی انجام شد و حدود ۱۰ دقیقه بعد دوقلوها سالم به دنیا آمدند و همسرم را به ریکاوری منتقل کردند. حدود ساعت ۹:۳۰، وقتی همسرم را به بخش انتقال دادند، حالش بد بود. احساس تشنگی شدید داشت و رنگ پریده بود. پرستار گفت که این حالت طبیعی و از عوارض عمل جراحی است.

چند دقیقه بعد همسرم به رغم اینکه معده اش خالی بود، حالت تهوع شدیدی پیدا کرد. پرستار این بار یک مسکن تزریق کرد همسرم آرام شد و خوابید. در زمانی که او در خواب بود، تصمیم گرفتم به خانه بروم تا مدارکی را که جا گذاشته بودم، به بیمارستان بیاورم. اما در بین راه به من زنگ زدند و گفتند که همسرم حالش بد شده است. او را به آی سی یو برده بودند.

رنگش مثل گچ سفید شده و از هوش رفته بود. متخصص آی سی یو اعلام کرد که احتمالا همسرم دچار خونریزی داخلی شده اما پزشک جراحش اصرار داشت که خونریزی در کار نیست و احتمالا او آمبولی شده است. پس از آن همسرم را برای انجام سونوگرافی شکم، بردند و آنجا بود که اعلام شد آمبولی در کار نبوده و مقدار زیادی مایع که به نظر می رسید خون است، در شکم همسرم جمع شده است.

کمای ۱۲ روزه

زن ۳۲ ساله که اکرم نام داشت به سرعت به اتاق عمل انتقال یافت و پزشکان شروع به جراحی او کردند. طبق گزارش پزشکان، به دلیل خونریزی داخلی، حدود ۲لیتر خون در شکم زن جوان جمع شده بود. از آنجا که خونریزی زن جوان زمان زیادی ادامه داشت اکرم در شرایط بحرانی قرار گرفته بود و فقط یک معجزه می توانست جانش را نجات دهد.

همسرش می گوید: پس از عمل، همسرم به کما رفت و ۱۲ روز بعد، پزشکان مرگ او را اعلام کردند. باور نمی کردم یک عمل جراحی ساده، باعث مرگ همسرم شود. او ۳ ساعت تمام خونریزی داخلی داشت و در این مدت کسی در بیمارستان متوجه این موضوع نشد.

نمی دانم در اتاق عمل چه اتفاقی افتاده و چه سهل انگاری رخ داده بود که همسرم بی آنکه دکتر جراح متوجه شود دچار خونریزی شده بود اما مطمئن هستم که اگر زودتر متوجه این خونریزی می شدند، همسرم زنده می ماند. حالا من و دخترم، از دوقلوها مراقبت می کنیم و همسرم که اینقدر آرزوی دیدن بچه ها را داشت و برای بزرگ کردن آنها کلی نقشه کشیده بود، حتی نتوانست آنها را بغل کند. او از قبل برای به دنیا آمدن بچه ها حسابی برنامه داشت اما هرگز به خانه برنگشت. من از پزشک جراح همسرم شکایت کرده ام و امیدوارم هر چه زودتر مقصران این حادثه شناسایی و مجازات شوند. هر چند در بیمارستان به من گفتند که شکایتت، راه به جایی نمی برد!

رشد قصور پزشکی در ۶ ماه اول سال

قصور در پزشکی هرازگاهی خبرساز می شود و جان بیماران را تهدید می کند. مدتی قبل پزشکی قانونی با ارائه آماری اعلام کرد که پرونده های قصور پزشکی در نیمه نخست امسال ۳/۳ درصد افزایش داشته است. براساس این آمار از کل پرونده های مورد بررسی در کمیسیون های پزشکی قانونی، هزار و ۹۲۷ مورد مربوط به شکایات ناشی از قصور پزشکی بود که ۸۱۸ مورد آن منجر به محکومیت و هزار و ۱۰۹ مورد منجر به تبرئه پزشک شد. در این میان جراحی زنان و زایمان با ۲۷۱ مورد پرونده، بیشترین تعداد شکایت در حوزه قصور پزشکی را داشته است.

منبع: همشهری آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ