تنگه رغز کجاست؟ +آدرس و عکس های تنگ رغز داراب

1

تنگه رغز در استان فارس، ۳۰ کیلومتری شهرستان داراب قرار دارد. این تنگه سر جمع دارای ۶۴ آبشار است که از این ۶۴ آبشار ۱۴ آبشار مورد استفاده  مردم است. تنگه رغز در دل کوه و میان صخره ها محصور شده است.

رغز در لغت به معنای راه بکر و لغزنده است. آبشار های رغز دارای ارتفاعات متفاوتی هستند که بلندترین آن ۶۵ متر و کوتاهترین آن ۶ متر است و مابقی آبشارها با پرش از روی آن و افتادن در آب قابل گذر است.

مناطق دیدنی ایران عکس های تنگ رغز داراب جاهای دیدنی شیراز با آدرس جاهای دیدنی ایران در تابستان جاهای دیدنی ایران جاهای دیدنی استان فارس تور طبیعت گردی فارس تور شیراز ارزان تور تنگه رغز اخبار شیراز آدرس تنگه رغز

حوضچه های رغز نیز دارای عمق های متفاوتی است. عمیق ترین حوضچه عمقی در حدود ۲۰ متر دارد و کم عمق ترین حوضچه عمقی در حدود ۶ متر دارد. با رسیدن به آخرین آبشار جنوبی به ارتفاع ۳۵ متر تنگه رغز به انتها می رسد.

از سرچشمه نیز بدون استفاده از وسایل مخصوص امکان بازدید از چند حوضچه و آبشار وجود دارد و در نهایت با رسیدن به آبشاری به ارتفاع ۲۳ متر کوه پیمایی بدون وسایل مخصوص پایان می‌یابد و برای دیدن بقیه حوضچه ها و آبشار ها نیاز به تور لیدر و وسایل مخصوص کوهنوردی است.

مهم ترین آبشار تنگه رغز وداع نام دارد. آبشاری با ارتفاع ۴۶متر و عمق حوضچه زیر آن ۱۰متر است برای فرود از این آبشار به طناب مخصوص کوهنوردی نیاز است.

مسیر رفتن به تنگه رغز

برای رفتن به تنگه رغز ابتدا خود را باید به شهر داراب استان فارس برسانید، بعد از طی کردن مسافتی، در حدود ۳۵ کیلومتری جاده داراب-شیراز به گردنه دراکویه می‌رسید. مسیر خاکی از اینجا شروع می‌شود. سوار نیسان می‌شوید و پس از گذشتن از منطقه کوه درختی در سمت چپ و مسیری در حدود ۲ ساعت مسیر خاکی به اتمام می‌رسد و پیمودن ادامه مسیر با پای پیاده آغاز میشود. از سمت راست جاده که شروع به پیاده روی کنید به چشمه بیدک می‌رسید. ادامه مسیر پاکوب بدون شیب است. رفته رفته شیب بیشتر می شود و سپس سراشیبی است و با عبور از روی سنگ های بزرگ در نهایت در مسیری بدون شیب به چشمه می رسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. Ardavan می گوید

    Ok