چگونه به موهای سر گلت بزم؟ آیا صاف کردن مو خطر دارد؟

1

عوارض گلت مو ،  قیمت گلت glatt مو ، هزینه گلت مو ، ضرر گلت مو

عمل صاف کردن مو  امروزه توسط داروهای شیمیایی انجام می شود که با شکستن پل های گوکردی موی سر و تغییر ساختار و طرز قرار گرفتن این پلها موهای مجعد را به موی صاف تبدیل می کند. مواد صاف کننده از ماده ی فر و دکلره قوی تر است . بنابراین کار با آن با احتیاط کامل و دقت بیشتری باید انجام شود .

هر ماده ی شیمیایی از رنگ گرفته تا مواد دکلره و مواد صاف و فر ، هر چند که با موفقیت انجام شود ، به نحوی به مو آسیب می رساند. موهای شما بعد از انجام عمل فر و صاف و دکلره حتی رنگ ساده دیگر آن موهای طبیعی مقاوم به حساب نمی آید و در مراحل بعدی یعنی اگر خواستید حتی بعد از ۵ ماه بعد موهای صاف شده و یا … خود را رنگ یا مش کنید ، به موهای شما موهای آسیب دیده یا موهای غیر مقاوم گفته می شود و باید از داروهای ضعیف برای کار با موهای شما استفاده شود و این فقط در آن صورت است که عمل صاف یا فر با موفقیت کامل انجام شود و اصلا منظورم موهایی که در اثر عملیات آرایشگاهی سوخته و خشک شده نست. باید از قید کار با آنها گذشت و اجازه داد که موها قدری استراحت کنند و مو های شما رشد کند و بعد با موهای سالم کار کنید. بنابراین همه ی موارد بالا بدین منظور گفته می شود که شما بتوانید به طور متنوع و با فواصل مناسب در مورد موهای خود تصمیم بگیرید و از انجام کاری بطور دائم اجتناب کنید.

در این تصویر تیوپی که بر روی آن SN نوشته شده مربوز به داروی قوی تر و برای موهای طبیعی استفاده می شود و تیوپ دیگر که بر آن SC نوشته شده  داروی ضعیف تر و برای موهای رنگ شده است

عمل صاف کردن مو به سختی دکره یا فر نیست ولی نیاز به متخصص خوب و مسلط دارد. کسی که بتواند با آرامش و تسلط کامل این کار را برای شما انجام دهد .

در هر بسته ی داروی صاف دو تیوپ وجود دارد که اولی داروی صاف است و دومی تثبیت کننده ی آن ، که معمولا بر روی آن نوترالیزور نوشته شده است.

در ایران معمولا از گلت که محصول شوارتسکف آلمان و ولا استرست  که محصول کارخانه ی ولا ی آلمان می باشد برای صاف کردن مو استفاده می شود . پین آپ نیز داروی مناسب ولی گرانتری است.

همیشه سعی کنید برای صاف کردن مو از مواد بهتر استفاده کنید زیرا این کار استرس و ناراحتی های بعد از عمل را کمتر می کند و شما با اطمینان بهتری به کار خود ادامه می دهید . دارو های صاف به دو دسته ی قوی و ضعیف تقسیم می شوند. دسته ی قوی برای موهای طبیعی و رنگ نشده که مقاومت بالا دارند استفاده می شود و دسته ی ضعیف برای موهای رنگ و دکلره شده بکار می رود. فرمول ساخت هر کارخانه با کارخانه ی دیگر فرق می کند بنا براین بطور اکید توصیه می کنم اطلاعات روی بسته و یا بروشورها را به دقت بخوانید.  مدت مکث داروی صاف روی موهای سالم بین ۲۰ تا ۳۵ دقیقه و برای موهای آسیب دیده حداکثر تا بیست دقیقه است و نباید بیشتر دارو بر روی مو بماند . این نکته از مواردی است که بر روی داروهای صاف و فر نوشته شده است و در مورد مارک های متفاوت فرق می کند . این نکته را هرگز فراموش نکنید.

مراحل صاف کردن مو

ابتدا موها را شامپو کرده و بشویید . رطوبت زیاد آن را با کمک حوله بگیرد بطوری که مو رطوبت داشته باشد ولی چکه نکند. مرطوب بودن مو به عمل صاف کردن کمک می کند . همچنین می توانید از لوسیون هایی که قبل از صاف کردن  استفاده می شود روی موهای مرطوب بمالید. لوسیون را ابتدا به کف هر دو دست مالیده سپس آن را روی موهای مرطوب بکشید.  قبل از زدن دارو به دور گردن مشتری حوله یا ظرف مخصوص دور گردن را قرار دهید زیرا در هنگام صاف و فر کردن ، مو مقدار زیادی آب از دست می دهد و باعث خیس شدن لباسهای مشتری می شود .

در مرحله ی بعد تقسیم بندی پنج گانه ی موی سر را انجام دهید . داروی صاف را درون کاسه ای ریخته و با برس رنگ شروع به کار کنید . مانند عمل رنگ کردن از دو سانت مانده به ریشه ، موها را کاملا آغشه به مواد صاف کنید. لایه هایی که جدا می کنید باید کاملا نازک باشد تا داروی فر بتواند بطور موثر بر روی آن اثر کند .  همینطور لایه لایه تا آخر ادامه دهید . سرعت عمل شما باید زیاد باشد . چون زمان عامل مهمی است . کم و زیاد شدن آن بر روی نتیجه ی کار اثر سوء      می گذارد.

نحوه ی تقسیم بندی موی سر نشان داده شده است . کسانی که سریع تر کار می کنند می توانند سر را به سه قسمت تقسیم کنند .

برای هر قسمت لایه ها ی مو باید نازک انتخاب شود تا دارو کامل به خورد مو برود .

توجه : در این مرحله نباید موهای مشتری را بکشید یا شانه کنید فقط مراقب زمان باشید . پس از گذشت بیست دقیقه ( این زمان برای مارک های مختلف متفاوت است) دوباره از پایین شروع به زدن مواد به ریشه ی مو بکنید. لایه لایه موها را بردارید و ریشه ها را مواد بمالید . بعد از صرف دو دقیقه آهسته شروع به شانه کردن بکنید. مو را نکشید. این کار را به مدت ۵ تا ده دقیقه بسته به مقاومت و نوع مو انجام دهید . بعد از این مدت ، درنگ جایز نیست . مشتری را به طرف سرشویی هدایت کرده و با آب ولرم رو به کمی گرم سر مشتری را آرام بشویید.

عمل شست و شو بسیار مهم است. داروهای صاف و فر بسیار بد بو هستند . آنقدر باید مو رابا آب ولرم آرام بشویید تا دیگر از مو های مشتری بوی داروی صاف به مشام نرسد. تقریبا حدود نیم ساعت باید آب ار روی موهای مشتری بگذرد. اگر دارو بطور کامل از روی مو شسته نشود موهای مشتری بعد از عمل صاف شکسته و خرد می شود.

هنگامی که از شستشوی مو فارغ شدید رطوبت مو را با حوله بگیرید . سپس داروی نوترالیزور یا تثبیت کننده را درون ظرفی ریخته و با کمک یک اسفنح آن را بر روی مو بمالید. این کار باید بادقت فراوان انجام شود . مدت مکث نوترالیزور بر روی مو بین ۵ تا ده دقیقه باز بسته به نوع مار ک دارو متفاوت است . بعد از مدت مکث نوترالیزور مو ها را با دقت شسته و آبکشی نمایید . می توانید از یک کاندیشنر خوب بعد از اتمام کار نیز استفاده کنید و دوباره موها را آبکشی نمایید . سپس موها را با حرارت ملایم خشک و فرم دهید .

یک نکته ی مهم دیگر: برای اینکه موهای صاف شده ی شما همیشه شاداب باشند بهتر است قبل از حمام موها را به روغن زیتون ، روغن بادام و یا روغن کنجد آغشه کرده و بگذارید حداقل نیم ساعت روی مو ها بماند و بعد  استحمام کنید . و یا از کاندیشنر های مخصوص موهای صاف استفاده کنید . من هر دو مورد را توصیه می کنم.

موهای زیبا داشته باشیم موهای زیبا موهای بلند و زیبا مدل موی زیبا گلت بهتر است یا کراتینه قیمت گلت مو عوارض گلت مو صاف کردن مو خطر دارد؟ صاف کردن مو با گلت خرید گلت بهترین مواد صاف کننده موی سر

آیا می‌دانید که ایمن‌ترین روش برای صاف کردن موها کدام روش است؟ روش شیمیایی؟ حرارت دادن موها با اتو و سشوار؟ استفاده از شامپو و نرم‌کننده‌های مخصوص؟ و … . اگر دوست دارید اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری درباره صاف کردن موها به دست بیاورید با این مطلب همراه شوید.

۱- موثرترین روش برای صاف کردن موها کدام است؟

استفاده از محصولات آرایشی شیمیایی‌ای که برای صاف کردن موها به کار می‌روند (کراتینه کردن موها)، موثرترین راه برای صاف کردن موها به مدت حداقل ۴ تا ۶ ماه است. مصرف شامپوهای مخصوص، سشوار و اتوی مو، اثری موقتی بر صاف ماندن موها دارند و پس از هر بار شستشو، اثرشان از بین می‌رود.

 

۲- آیا برخی از محصولات صاف‌کننده مو حاوی ماده سرطان‌زای فرمالدیید هستند؟

بله. برخی از کراتین‌های صاف‌کننده مو، سطح بالایی از ماده سرطان‌زای فرمالدیید را دارند. برخی از عوارض جانبی فرمالدیید، بروز حساسیت‌های چشمی (خارش، سوزش و اشک‌ریزش) و پوستی،‌ خارش شدید پوست، سردرد، مشکلات تنفسی، تهوع و استفراغ هستند.

این عوارض در آرایشگران بسیار بیشتر از سایر افراد دیده می‌شود و برای رهایی از شر آنها و مواد سرطان‌زا، می‌توانید برچسب محصولی را که می‌خرید به دقت بخوانید و اگر این نام‌ها را در ترکیب آن دیدید، از خریدنش خودداری کنید: فرمالدیید، فرمالین، متانال، اسید موربیدیک، آلدیید فرمیک، آلدئید متیل، اگزیمتیلن، گلاتارالدهید، گلی‌اکسال، آلدیید سی۸ و کپریلالدهید.

بهتر است آرایشگران هنگام استفاده از محصولات صاف‌کننده مو برای مشتریان خود، حتما دستکش به دست کنند و دهان و بینی‌شان را با ماسک مناسبی بپوشانند

۳- استفاده نادرست از محصولات شیمیایی صاف‌کننده مو، چه عوارضی را در پی خواهد داشت؟

اگر محصولات شیمیایی صاف‌کننده مو بیش از حد روی موها بمانند، یا از محصولات نامناسب و نامرغوب استفاده کنید، حتما دچار عوارضی مانند سوختن پوست سر و پوسته‌پوسته شدن آن، ریزش و شکسته‌شدن تارهای مو خواهید شد، بنابراین بهتر است برای صاف کردن موها، از فرد باتجربه‌ای کمک بگیرید.

 

۴- پیش از صاف کردن موهای سر چه باید کرد؟

برای پیشگیری از آسیب دیدن موها هنگام صاف‌کردنشان، باید علاوه بر مشورت با یک آرایشگر مجرب و ماهر، موها را از ۶ یا ۷ ماه پیش رنگ نکرده باشید و اگر رنگ نامرتب و موخوره دارند، آنها را با کوتاه کردن از بین ببرید و پس از صاف کردن هم حتما از مواد تقویت‌کننده مانند سرم مو برای پیشگیری از موخوره شدن و شکستن نوک تارهای مو استفاده کنید.

 

۵- محصولات شیمیایی مخصوص صاف کردن موها چند وقت یک بار می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند؟

هر ۶ تا ۸ هفته یک بار. اگر صاف‌کننده‌های موی شیمیایی زودتر از ۶ تا ۸ هفته یک بار استفاده شوند، عوارض خطرناکی از جمله ریزش موی شدید، ابتلا به موخوره و شکستن عمیق تارهای مو را به دنبال دارند.

 

۶- چرا موهای خود را همزمان با صاف کردن، نباید رنگ کرد؟

رنگ و صاف کردن همزمان موها، خشکی تارهای مو را به حداکثر ممکن می‌رساند و باعث شکستن، آسیب و ایجاد موخوره‌ در تعداد بیشتری از تارهای مو می‌شود.

 

۷- آیا کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده، تنها راه محافظت و برگرداندن شادابی به آنهاست؟

هرچند کوتاه کردن موهای آسیب‌دیده، آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای پیشگیری از آسیب بیشتر آنهاست، اما این تنها راه نیست. استفاده از شامپوهای حاوی نرم‌کننده، شامپوهای تقویت‌کننده و پروتئینه می‌تواند علاوه بر حفظ شادابی و رطوبت موها، شکستگی و آسیب‌دیدگی‌های احتمالی‌شان را هم برطرف کند. اگر موهایتان را رنگ، صاف یا فر کرده‌اید، بهتر است در صورت امکان حتما از شامپوهای مخصوص موهای رنگ و فرکرده یا صاف‌شده استفاده کنید. این شامپوها حاوی موادی هستند که می‌توانند موهایتان را نرم و شفاف کنند و جلوی موخوره شدنشان را بگیرند.

چرب‌کردن نوک موها با روغن‌های گیاهی، برای نرم کردن آنها کافی است و لزومی ندارد روغن را به کف سر یا ساقه و ریشه موها هم بمالید

۸- آیا صاف کردن موها با مواد شیمیایی برای خانم‌های باردار خطرناک است؟

اگرچه مواد شیمیایی بسیاری در انواع محصولات صاف‌کننده مو به کار می‌روند، اما متخصصان معتقدند جذب این مواد از طریق پوست سر به قدری کم است که نمی‌تواند خطری برای جنین در پی داشته باشد، اما به هر حال شرایط بارداری هر فردی با دیگری متفاوت است و به همین دلیل به خانم‌های بارداری که قصد صاف یا فر کردن موهایشان را دارند، توصیه می‌کنیم حتما با نظر پزشک خود این کار را انجام دهند.

 

۹- پس از صاف کردن موها، چه باید کرد؟

وقتی موهایتان را صاف می‌کنید، قدری از رطوبت آن با استفاده از مواد شیمیایی از بین می‌رود، بنابراین لازم است حتما از یک نرم‌کننده و حالت دهنده مناسب برای پیشگیری از شکننده شدن موها کمک بگیرید. نرم کننده‌های طبیعی مانند روغن بادام تلخ، روغن نارگیل و روغن زیتون بدون بو از بهترین گزینه‌ها هستند. البته حواستان باشد که حجم ظاهری موهای صاف از موهای فر کمتر است و نباید با استفاده بیش از اندازه از این روغن‌ها، موها را چرب و کثیف و کم‌پشت نشان دهید.

چرب‌کردن نوک موها با این روغن‌ها، برای نرم کردن آنها کافی است و لزومی ندارد روغن را به کف سر یا ساقه و ریشه موها هم بمالید. وقتی نوک موها را چرب و سپس آنها را شانه می‌کنید، چربی لازم با دانه‌های برس به کل سطح موها خواهد رساند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. Elnaz می گوید

    سلام من موهام فر و وزه کدوم روشو برام توصیه میکنید؟ گلت یا کراتینه یا ریباندینگ؟؟؟؟