چکار کنیم در خواب خروپف نکنیم؟ درمان خر و پف با این ۹ حرکت جادویی و ساده

0

کم نیستند مردان و زنانی که در سراسر دنیا گرفتار خر و پف هستند و بسیاری از اطرافیان آنها را به همین دلیل سرزنش می‌کنند.

این اتفاق که عامل بسیاری از کدورت ها به ویژه میان زوجین شناخته می شود بهانه خوبی برای رونق گرفتن بازارهای انواع گجت های درمانی شده است، اما حقیقت این است که رفع این مشکل به همین سادگی نیست. کارشناسان می گویند انجام چند ورزش خاص، کارسازتر است.تمام کسانی که برای درمان خر و پف به اسپری گلو، ضد احتقان بینی یا تراشه های دهانی متوسل شده اند خوب می دانند که خر و پف کردن به این سادگی ها از بین نمی رود. آمارها نشان داده است ۶۰ درصد جمعیت جهان همراه با شریک زندگی خود درگیر این مشکل هستند.

مجله سلامت متخصص گوش حلق بینی درمان گیاهی خروپوف درمان خروپوف در طب سنتی درمان خروپف چکار کنیم در خواب خروپف نکنیم بیماری خور و پف

به گفته یک مشاور گوش، حلق و بینی بخش اعظم مورد های خر و پف را می توان ارزان و ساده رفع کرد، آنهم تنها با انجام چند ورزش ساده گلو در پنج دقیقه. شاید لازم باشد این نه حرکت ساده را در دوره ای سه ماهه انجام دهید اما بسیاری از افراد با انجام تنها چند مرتبه این ورزش نتیجه گرفته اند.

زبانتان را تا جایی که می توانید از دهان به طور صاف بیرون بیاورید. سعی کنید نوک زبانتان به سمت نوک بینی و بعد چانه تا آنجا که می شود حرکت دهید. سپس آن را به سمت گونه چپ و راست خود حرکت کنید. این حرکت یعنی بردن زبان به چهار جهت را ۱۰ بار تکرار کنید.

مجله سلامت متخصص گوش حلق بینی درمان گیاهی خروپوف درمان خروپوف در طب سنتی درمان خروپف چکار کنیم در خواب خروپف نکنیم بیماری خور و پف

نوک زبان خود را در دهان به عقب ببرید، با این کار زبان به سمت نرم کام حلقه می شود. سپس آن را به جای اصلی بکشید و برگردانید تا جایی که پشت دندان های بالایی را لمس کند. این کار را ۱۵ مرتبه با سرعت تکرار کنید.

نوک زبان را به نرمی بین دندان ها فشار دهید. این کار صدای زمزمه ای تولید می کند، عمیق شروع کنید و سپس تعدادش را بیشتر کنید تا جایی که صدا بم شود. این کار را ۱۰ بار انجام دهید.

دهانتان را تا جایی که می توانید باز کنید و ۲۰ ثانیه بگویید آااه.

دهان را ببندید و نفس عمیقی با بینی بکشید. در یک ست چهارتایی، این حرکت را پنج بار تکرار کنید و بین هر ست ۵ ثانیه توقف کنید.

درحالی که دهانتان کاملاً بیرون است با بینی نفس های عمیق و طولانی بکشید. ۲۰ مرتبه تکرارش کنید.

هوا را به طور مرتب برای ۱۰ مرتبه با دهان بسته از دماغ به درون فرو ببرید.

درحالی که زبانتان تا آخرین درجه بیرون است نفس عمیق بکشید و صدای بم تولید کنید، مثل طوفان در هوا. این کار را ۳۰ ثانیه انجام دهید.

هوا را به آرامی و کنترل شده به مدت ۵ ثانیه ببلعید و تا جایی که احساس فشار در گلو کنید در همین حالت بمانید. این حرکت را ۵ بار تکرار کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ