دردسر یک میلیاردی برای اصلاح طلبان شورای شهر تهران

0

معاونت امور مالی و اجرایی شورای شهر تهران اقدام  به خرید ۲۱ عدد  تبلت‌ ۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومانی و ۲۱ دستگاه  پژو پارس‌ ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی  برای اعضای شورای شهر تهران کرده است.هزینه ‌ای که برای این موضوع صرف شده حدود یک میلیارد تومان است.

انتشار اسناد این خریدها و واکنش‌های انتقادآمیز به آن در فضای مجازی، برخی اعضای شورای شهر را مجبور به پاسخ‌گویی کرد.

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران پس از انتشار خبر خرید این اقلام برای اعضاء شورای شهر تهران، گفت: این مصوبه و دستور شورا نبوده است، روال اداری با توجه به استهلاک خودروها است.

وی تصریح کرد: اعضای شورا فقط امانتدار این اموال هستند.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران نیز در این زمینه توضیح داد: در دوره‌های گذشته در شورای شهر با وجود سیستم اتوماسیون مکاتبات و آماده بودن زیرساخت‌های آن از این ابزار و امکان استفاده نمی‌شده و همه مکاتبات به صورت کاغذی انجام می‌شده است.

وی گفت: در این دوره هیئت رئیسه شورای پنجم تصمیم گرفت که شورا هیچ مکاتبه‌ای به صورت کاغذی انجام نشود و تاریخی را نیز معین کرد که از آن تاریخ به بعد در داخل شورا مکاتبات به صورت فیزیکی و کاغذی متوقف شود و به شکل اتوماسیون صورت بگیرد.

اعطاء افزود: این امکان از آن جهت فراهم شده که اعضای شورا در هرجایی، در مسیر، در ترافیک، در منزل و در سفر به سیستم اتوماسیون و به کارتابل خود دسترسی داشته باشند، مکاتبات و گزارش‌ها را ببینند و گردش کار را کنترل کنند و در هر زمان به سامانه شهرداری دسترسی داشته باشند. ضمن اینکه این حجم کاغذ که روزانه در شورا به هدر می‌رود، متوقف شود. این امری طبیعی است و به گمانم باید سوال کرد چرا تا به امروز شورا به سمت هوشمندسازی نرفته است.

سخنگوی شورای شهر تهران بیان کرد: چنین تصمیمی در راستای هوشمندسازی گرفته شده و ابزار لازم برای این کار نیز فراهم شده است. ابزار این کار هم همین تبلت‌هایی است که خریداری شده، برچسب اموال خورده و در دوره چهارساله در اختیار اعضا خواهد بود.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد که خودروهای موجود در شورا مستهلک هستند و به لحاظ فنی مشکلات فنی جدی دارند، بنابراین تصمیم گرفته شد خودروهای جدیدی برای استفاده اعضای شورا تهیه شود.

اعطا افزود: همانطور که تاکید کردم این اموال برای اعضای شورا خریداری نشده است و صرفا در راستای انجام ماموریت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع امری طبیعی است همانگونه که در همه‌ی دستگاه‌ها ملزومات و ابزار مورد نیاز تهیه و استفاده می‌شود.

سید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز  پس از انتشار لیست خرید ۲۱ تبلت و ۲۱ خودرو پژو پرشیا برای اعضای جدید شورای شهر تهران در فضای مجازی به قیمت نهصد و نود شش میلیون تومان اظهار کرد: خرید اقلام مختلف برای شورای شهر رویه جدیدی نبوده است و این تبلت و خودروها جزو اموال شورای شهر بوده و نمایندگان تنها امانتدارانی هستند که با پایان مسئولیت خود تمام این اموال را به شورا  بازمی‌گردانند.

وی ادامه داد: در این خرید نظر اعضا بر صرفه‌جویی حداکثری بوده است و یکی از ارزان‌ترین خودروهای ساخت داخل خریداری شده است.

 رضا تقی پور سخنگوی شورای شهر تهران در دوره چهارم نیز در این باره اظهار کرد: خرید اقلام مورد نیاز اعضاء شورا یک موضوع مرسوم است که از طریق رئیس شورا پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: البته در دوره قبل و با توجه به افزایش اعضاء شورای شهر تهران از ۱۵ به ۳۱ نفر ، قاعدتاً باید تعدادی خودرو و و تلبت خریداری می‌شد اما در همین زمینه نیز صرفه جویی لازم صورت گرفت.

تقی پور افزود: اینکه گفته می‌شود خودروهای دوره گذشته مستهلک بوده جای تعجب دارد چرا که چنین چیزی واقعیت ندارد.

عضو سابق شورای شهر تهران بیان کرد: در دوره گذشته اعضاء تمام اقلامی که از شورا دریافت کرده بودند را به مدیریت شهری تحویل دادند و حتی می شد از همین وسایل استفاده کرد که متاسفانه اعضاء جدید در این زمینه اعتقادی نداشتند.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ