آماده باش برای تخریب سینماهای لاله زار +تصاویر

0

پس از اعلام ثبت ملی شدن سینماهای خیابان لاله زار، سردر و تابلو برخی سینما‌های قدیمی خیابان لاله زار به طور ناگهانی جمع آوری شده و بیم تخریب آن‌ها می‌رود.

به گزارش میزان، همزمان با هفته سینما در اقدامی قابل تامل برخی از سردرها و تابلوهای سینماهای تاریخی خیابان لاله زار جمع آوری شده اند. این اتفاق در حالی می افتد که کمتر از یک هفته پیش مدیر کل ثبت آثار تاریخی سازمان میراث فرهنگی از ثبت ملی سینماهای لاله زار در آبنده خبر داده بود.این روزها همزمان با هفته سینما بسیاری از  لاله زار به عنوان گورستان سینما در ایران نام می برند. گورستانی که سنگ هایش تابلوهای رنگ و رو رفته و زنگ زده سر در برخی بناها بود. نام ها رنگ و رو  رفته این سینماها را به سختی می توان در خیابان لاله زار دید و بسیاری از رهگذاران این کوچه پر از نور و چراغ این روزها نمی دانند از کنار سینماهایی می گذرند که بخشی از خاطرات مردم تهران در آن رقم خورده و هر کدامشان گنجینه ای برای این شهر هستند. گنجینه ای که سالهاست خاک فراموشی روی آن نشسته و نورها و رنگ مغازه های باسمه ای سعی دارد آن را پنهان کند.

اواخر هفته گذشته ماموران شهرداری به جان بقایایی سینماهای لاله زار افتاده اند و براساس تصاویر منتشر شده تعداد زیادی از تابلوها و سردر های تاریخی این سینماها را جمع کردند تا خاطرات کم رنگ لاله زار از این سنما ها به طور کامل حذف شود.

حذف تابلوهای تاریخی در سطح شهر هر چند پیش از این در طرح هایی مدعی بازپیرایی شهرداری تهران اتفاق افتاده است اما فعالان میراث فرهنگی تهران نگران هستند که حذف نشانه ها سینماهای لاله زار قدم نخست برای تخریب و تجاری سازی آن ها باشد.

خیابان لاله زار تهران اخبار تهران

موج ساخت و ساز در جداره خیابان لاله زار چند سالی است به عمق این بافت تاریخی کشیده شده و در این بین مسئولان میراث فرهنگی به ویژه اداره کل میراث فرهنگی استان تهران توان تقابل با پروژه های عظیم اقتصادی در بافت تاریخی خیابان لاله زار را ندارند و هر بار تعداد دیگری از بناهای واجد ارزش لاله زار طعمه بساز و بفروش ها می شود.

خیابان لاله زار تهران اخبار تهران
خیابان لاله زار تهران اخبار تهران
خیابان لاله زار تهران اخبار تهران
خیابان لاله زار تهران اخبار تهران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ