چرا پرسپولیس و مهدی طارمی توسط فیفا محروم شدند؟

0

محرومیت پرسپولیس از سوی فیفا

کمیته حل اختلاف فیفا مسئول ارسال نامه ای است که در آن حکمی سنگین علیه باشگاه پرسپولیس و بازیکن متخلفش ثبت شده است.

این حکم که هنوز به صورت رسمی متن آن در اختیار رسانه ها قرار نگرفته حاکی از محرومیت پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی و همچنین محرومیت ۴ ماهه مهدی طارمی از حضور در مسابقات فوتبال است. این در حالی است که پرسپولیس یا مهدی طارمی باید غرامتی را به باشگاه ریزه اسپور ترکیه بپردازند.

 

موضوع انتقال طارمی به ریزه اسپور و سپس بازگشت ناگهانی او به پرسپولیس مهمترین خبر فصل نقل و انتقالات لیگ برتر در سال گذشته بود که با اصرار طارمی، وکیل، مدیربرنامه و دوستانش و همچنین حسین هدایتی به عنوان تامین کننده مبلغ قرارداد طارمی در برگشت به پرسپولیس، تبدیل به یک کیس حقوقی برای باشگاه ترک شد که از همان زمان مشخص بود از حقوق خود برای دریافت مبلغی به عنوان خسارت نخواهد گذشت.

باشگاه ریزه اسپور که مهدی طارمی و رامین رضاییان را استخدام کرده بود، طارمی را به عنوان مهاجم نوک نیاز داشت؛ اما بعد از چند روز تمرین و با وجود عقد قرارداد رسمی طارمی ناگهان هوس کرد به پرسپولیس بازگردد که با این تصمیم اطرافیان او به استانبول رفتند و او را تا تهران اسکورت کردند. در آن زمان هشدارهایی بابت لغو این قرارداد به این بازیکن داده شد؛ اما وکیل بازیکن تاکید داشت که نهایتا این ماجرا با پرداخت مبلغی به عنوان جریمه حل و فصل خواهد شد. همچنین علی اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس نیز به کرات و در محافل خصوصی اعلام کرده بود اگر محرومیتی در پی باشد، تنها متوجه مهدی طارمی خواهد بود.

 

محرومیت مهدی طارمی محرومیت پرسپولیس از سوی فیفا مبلغ قرارداد مهدی طارمی مبلغ قرارداد بازیکنان فوتبال مبلغ قرارداد بازیکنان پرسپولیس بیوگرافی مهدی طارمی باشگاه ریزه اسپور ترکیه اخبار فوری پرسپولیس

با این وصف و در شرایطی که پرسپولیس در حساس ترین دوران باشگاهی خود به سر می برد، ناگهان خبری شوک آور فضای فوتبال ایران را مال خود کرد، خبری که دلالت بر  پایان پرونده شکایت باشگاه ترک از بازیکن ایرانی دارد. بنابر تحقیق خبرنگار ورزش سه این حکم توسط کمیته حل اختلاف فیفا صادر شده و برخلاف پیش بینی های خوشبینانه غیرقابل برگشت خواهد بود. از آنجا که فیفا به موضوع قراردادها اهمیت بسیاری قائل است، در این پرونده بازیکن را به دلیل عدم احترام به مفاد قرارداد و ترک باشگاه بدون اطلاع قبلی و دریافت صلح نامه متهم و وی را تنبیه کرده است. همچنین باشگاه پرسپولیس نیز به این سبب جریمه شده که از دید فیفا در این پرونده بازیکن را تحریک به ترک باشگاه کرده است. اگرچه پرسپولیس در آن موقعیت زمانی واقعا چنین نیتی نداشت و حتی به دنبال جذب بازیکنانی به جای مهدی طارمی بود؛ اما شرایط به سمتی رفت که طارمی برگردد و بعد از یک فصل عالی در جمع سرخپوشان درست در شرایطی که بیشترین نیاز به او وجود داشت تاوان سبک سری همیشگی خود را به شدیدترین شکل ممکن بدهد.

البته هنوز حکم رسمی فیفا از سوی فدراسیون در اختیار باشگاه ها قرار داده نشده؛ اما به نظر می رسد سرخپوشان برای بازی الهلال دیگر بختی برای استفاده از طارمی ندارند مگر آنکه در مدت زمان کوتاه تا آغاز این مسابقه با تجدیدنظرخواهی در دادگاه cas (دادگاه عالی ورزش) بتوانند مانع از اجرای این حکم شوند و آن را به تعویق بیاندازند که البته این مساله احتیاج به قدرت حقوقی فوق العاده ای دارد چراکه در حال حاضر مساله زمان جلوتر از هر چیزی برای باشگاه پرسپولیس اهمیت دارد.

در حال حاضر رسانه ها در انتظار موضع گیری صریح مسئولان پرسپولیس و فدراسیون فوتبال هستند. بنابر آنچه که خبرنگار ما اطلاع حاصل کرده فردا ۸ صبح در فدراسیون فوتبال جلسه ویژه ای برای رسیدگی به این موضوع تشکیل خواهد شد. موضوعی که پیش از هر چیز نشان دهنده ضعف باشگاه های ما در امور حرفه ای فوتبال است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ