مهدی طارمی آقای گُل یا آقای دسته گل؟

0

هنوز پرسپولیسی ها از عملکرد مهدی طارمی و موقعیت های عجیبی که مقابل سپاهان در لیگ برتر هدر داد تا آنها با تساوی ۲-۲ اصفهان را ترک کنند اندوهگین بودند که نیمه شب خبر رسید مهدی طارمی از ترکیه به قلب باشگاه سرخ پوش تهرانی شلیک کرده است!

خبری که نیمه شب آخرین روز تابستان که جمعه است به ایران برسد به اندازه کافی عجیب به نظر می رسد بخصوص اینکه در آن آمده باشد مهمترین مهاجم پرسپولیس در آستانه حساس ترین بازی این تیم در یک دهه اخیر ۴ ماه محروم شده است!

خبر آنقدر همه را غافلگیر کرد که روزنامه هواداری باشگاه حتی در تیتر شش کلمه ای خود اشتباه نگارشی داشت و دو بار از حرف اضافه «از» استفاده کرد: « دفاع از از حق پرسپولیس در فیفا»!

فدراسیون فوتبال نیمه شب اعلام کرد که در تعطیلات هستیم و فردا واکنش نشان می دهیم. باشگاه اول تکذیب کرد، عده ای از هوداران به اینستاگرام وکیل طارمی حمله کردند و گفتند او در جریان انتقال ناکامش به ترکیه مسئول این خسارت است.

محرومیت مهدی طارمی محرومیت پرسپولیس از سوی فیفا مبلغ قرارداد مهدی طارمی پرونده های پرسپولیس در فیفا بیوگرافی مهدی طارمی اخبار فوری پرسپولیس

امروز اصل نامه منتشر شد و روزنامه نگاران ورزشی آن را حاوی این نکات کلیدی می دانند:
۱- ماجرای محرومیت پرسپولیس واقعی است. طبق این نامه مهدی طارمی چهار ماه از تمام بازی های باشگاهی و ملی محروم می شود. باشگاه پرسپولیس نیز دو پنجره نقل و انتقالات را از دست خواهد داد.

۲- فیفا تاکید کرده این حکم قطعی است و تجدیدنظری وجود ندارد اما امکان شکایت به دادگاه عالی ورزش CAS، وجود دارد.

۳- مهدی طارمی مبلغ ۷۸۹ هزار یورو جریمه شده است. پرسپولیس و او باید ظرف سی روز این مبلغ را پرداخت کنند  در غیراین صورت با جریمه‌های بیشتری روبه‌رو می‌شود.

۴- نامه‌ای که در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده سربرگ و تاریخ ندارد. در واقع قسمت بالای نامه بریده شده است. آیا این نامه از چند هفته قبل به باشگاه پرسپولیس رسیده و آنها تلاش کرده اند آن را پنهان کنند؟

این نخستین بار نیست که باشگاه های ایرانی با شکایت هایی از این دست نقره داغ می شوند. هنوز این باشگاه و هواداران آن از ماجرای مانوئل ژوزه کمر راست نکرده بودند که این موج کمرشکن تازه از راه رسید. ماجرایی که با سیستم مدیریتی «هواداران یاری کنید تا ما تیم داری کنیم» به نظر حل شد.

به نظر می رسد فیفا در دایره حقوقی اش بخشی را به ایران اختصاص داده است. به شکایت های رگباری بازیکنان و مربیانی که به کشور ما می آیند، قرارداد می بندند و بعضی از آنها حتی بدون انجام دادن یک بازی به کشورشان برمی گردند، شکایت می کنند و جریمه شان را می گیرند! پولی که البته از بیت المال هزینه می شود.

فارغ از اینکه عاقبت این پرونده چه خواهد شد، یک بار برای همیشه باید باشگاه های فوتبال در ایران تکلیف شان را با نحوه ثبت قراردادها، استفاده از وکلای کارکُشته، شوخی نگرفتن تهدیدها و اخطارهای حقوقی و مسائلی از این دست روشن کنند. شما باور می کنید این اتفاق بیفتد و باشگاه های ایرانی این کار را بکنند؟ نه! چون اینجا «نان» در روشنگری نیست، در ابهام است! در آب گل آلود، انگار ماهی ها را بهتر شکار می کنند!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ