هنگام خرید لپ تاپ مواظب باشید کلاه سرتان نرود / نکات خیلی مهم هنگام خرید لپ تاپ

0

خرید لپ تاپ یک فرایند بسیار دلهره آور و البته هیجان انگیز است. هنگام خرید لبخندی دائمی روی لبانتان نشسته و قند هم در دلتان آب می شود. لپ تاپ های زیادی برای انتخاب وجود دارد و به زودی یکی از آنها مال شما خواهد شد.

هیجان همیشه بد نیست اما ممکن است در قضاوت درست مانع ایجاد کند. برخی اوقات افرادی که به درستی تحقیق  و نتیجه گیری کرده اند تا لحظه ای که از کارتشان پول می کشند ممکن است دچار اشتباهاتی شوند. شاید این اشتباهات همیشه هم نتیجه بدی نداشته باشد اما اغلب سبب می شود فرد لپ تاپ نامناسبی بخرد که چندان به کارش هم نمی آید.

پس بیایید به اشتباهات رایجی که معمولا هنگام خرید لپ تاپ ها صورت می گیرد نگاهی بیندازیم و یاد بگیریم که چگونه از آنها اجتناب کنیم.

اشتباه اول،  فکر کردن با چشمانتان

سالیان سال است که لپ تاپ ها، کی برد و موس تاچ پد دارند اما هیچ پیشرفت جدیدی نکرده اند. بررسی ها نشان می دهد که خریداران جدید به ندرت رابط کاربری را در لیست اولویت های خود قرار می دهند . این مسئله بسیار جای تاسف دارد چرا که اغلب تعاملات ما با لپ تاپ از طریق دست هایمان صورت می گیرد . اپل تنها کمپانی است که این واقعیت را پذیرفته و در فروشگاهایش به خریداران اجازه می دهد مک بوک ها را در درست گرفته ، با کیبوردش کارکرده و در واقع آن را کشف کنند. تفاوت های چشمگیری بین رابط کاربر لپ تاپ های گوناگون وجود دارند و معمولا افراد تمایلی ندارند پول زیادی صرف کنند تا مطمئن شوند کدام یک را می پسندند. بنابراین سعی کنید حتما قبل از اتخاذ تصمیم ،کیبورد های مختلف را تست کرده و تاچ پد ها را امتحان کنید و از احساس خوبی که به شما می دهند مطمئن شوید.

اشتباه دو ، انتخاب سایز نامناسب

خریداران معمولا تسلیم جذبه لپ تاپ هایی می شوند که برای نیازهایشان بیش از حد بزرگ  یا بیش از حد کوچک اند. این لپ تاپ ها مثل همتایانشان عادی نبوده و معمولا جذاب ترهستند. اما لپ تاپ هایی که صفحه نمایشگرشان بزرگتر از ۱۵٫۶ اینچ باشد بسیار سنگین و حرکت دادن آن دشوار است . در مقابل مدل های زیر ۱۳٫۳ اینچ نیز خیلی کوچک و کار کردن با آنها ناراحت کننده است.

اگر قابل حمل بودن لپ تاپ برایتان مهم است، به سراغ سیستم هایی بروید که نمایشگرشان بین ۱۳٫۳ تا ۱۴ اینچ باشد. لپ تاپ های بزرگتر و کوچکتر از این برای کاربران خاص طراحی شده اند. بعضی افراد واقعاً به لپ تاپ های کوچک نیاز دارند و برخی هم به جای لپ تاپ دنبال یک ماشین بازی عظیم الجثه می گردند. اما معمولاً خریداران عادی جزو این دو دسته نیستند.

اشتباه۳ ، مسخ شدن دربرابر صفحه نمایش های براق و شیشه ای

بیشتر لپ تاپ های امروزی با صفحه نمایش های شیشه ای (glassy ) راهی بازار می شوند. این دسته از نمایشگرها رنگ ها را واضح تر نشان می دهند و در فروشگاه ها جلوه خوبی دارند به خصوص مواقعی که خاموش هستند. و البته در یک اتاق روشن و همین طور در فضای باز استفاده از این صفحه نمایشگرها غیر ممکن می شود!

خریداران، اغلب این لپ تاپ ها را انتخاب می کنند زیرا پیدا کردن صفحه نمایشی که غیر براق باشد در فروشگاه ها دشوار است.اما آنها وجود دارند و قیمت هایشان هم بسیار مقرون به صرفه است. اگر لپ تاپی را که مورد پسندتان است در فروشگاه یافتید توصیه می کنم به خانه برگردید و در اینترنت به دنبال مدل مشابه آن بگردید که پوشش مات داشته باشد.

اشتباه شماره ۴ ، جدی نگرفتن بهره وری لپ تاپ برای بازی کردن

اینتل کمپانی است که همواره خود را متعهد به بهبود گرافیک یکپارچه کرده است اما هم اکنون قادر است تنها با تقاضاهای فزاینده بازی های جدید همگام شود. HD 4000 اینتل که با لپ تاپ های دارای پردازنده هسته ای نسل سوم این کمپانی هماهنگ است ، به طور قابل توجهی سریعتر از سلف خود یعنی HD 3000 می باشد. اما در برابر تقاضای روبه رشد بازی های جدید بسیاری از این پیشرفت ها جلوه نمی کند.

اگر می خواهید با لپ تاپ خود بازی های سه بعدی جدید را امتحان کنید باید به دنبال GPU  خوب از کمپانی انویدیا  یا AMD باشید. البته انتخاب های پیش روی شما بسیار متنوع است.

آخرین درجه GPU که برای بازی طراحی شده، مسلماً سریع ترین هم هست اما حتی یک  GPU مجزا هم می تواند عملکرد HD 4000 اینتل را دو برابر کند. معمولا برای داشتن گزینه GPU باید ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار بیشتر پرداخت کنید، البته برخی از لپ تاپ ها هم با استانداردهای گرافیکی مجزا وارد بازار می شوند .کمپانی هایی  هم مانند ایسر و لنوو که به خاطر ارائه GPU های سرعت بالا در سیستم های مقرون به صرفه شان معروف اند.

اشتباه شماره ۵ ، بارگذاری روی رم

سازندگان عاشق رم هستند. اندازه آن به راحتی با یک عدد بیان می شود و هرچه عدد بزرگتر باشد بهتر است. رم ها حقیقتاً  به طرز نامعقولی ارزان هستند بنابراین ارائه سایز بیشتر راه بسیار ساده ای برای بالابردن سود کمپانی ها است. حقیقتی که باید بگویم این است که اکنون به رم بالاتر از ۴ گیگا بایت، نیازی ندارید. البته استثناهایی هم وجود دارد که نادر هستند و افرادی که به رم بیشتر از این نیاز دارند خودشان آگاه هستند. بنابراین تصور نکنید رم بالای ۴ گیگ مزیت است.اگر لپ تاپی بیشتر از این مقدار داشت چه بهتر ، اما این فاکتوری نیست که باید هنگام خرید به آن توجه کنید.

اشتباه شماره ۶  ، انحصار طلبی و زورگویی شرکت مایکروسافت

به گزارس ساتین : ویندوز ۱۰ دارای قابلیت “Secure Boot” یا “بوت ایمن” که با هدف جلوگیری از نصب سیستم عامل های غیر مجاز بر روی یک ابزار پیاده سازی شده است. این امکان قبلاً هم در ویندوز وجود داشت و حتی مایکروسافت از برخی تولید کنندگان کامپیوترهای شخصی می خواست که به کاربران امکان فعال و غیر فعال کردن آن را از طریق راه انداز اولیه سیستم (UEFI) بدهند، ولی اکنون ویندوز ۱۰ قصد دارد در مورد آن بسیار سخت گیرانه عمل نماید.

در اصل مایکروسافت با ارائه ی نسل جدید سیستم عاملش دیگر تمایلی ندارد تا از فعال بودن دائمی و غیر قابل تغییر این قابلیت در تولیدات سازندگان کامپیوترهای شخصی جلوگیری نماید.

این تصمیم سبب می شود تا لپ تاپ و یا حتی کامپیوتر دسکتاپ که تحت ویندوز ۱۰ تهیه می کنید به شما اجازه ی نصب هیچ سیستم عاملی به جز نسخه ی یاد شده از ویندوز را ندهد.

نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ نصب ویندوز در حالت uefi لپ تاپ لنوو قیمت لپ تاپ قیمت انواع لپ تاپ راهنمای خرید لپ تاپ راهنمای خرید درایور لپ تاپ لنوو بهترین مدل لپ تاپ لنوو Secure Boot چیست lenovo ideapad 310 15isk

ضمناً قابلیت های دیگری مانند بوت دوگانه، نصب لینوکس و یا بدل کردن سیستم به هکینتاش هم امکان پذیر نخواهند بود و به زبان ساده شما هیچ نوع آزادی در انتخاب سیستم عامل برای سخت افزاری که هزینه اش را پرداخت کرده اید نخواهید داشت.

لپ تاپ lenovo ideapad 310-15isk یک نمونه ار همین لپ تاپ هاست که فقط از ویندوز ۱۰ پشتیبانی می کند و اگر هم نیاز به نصب مجدد ویندوز داشته باشید باید قید صدا را بزنید چون حتی درایوری که خود سایت لنوو برای دانلود قرار داده قادر به نصب کارت صدا نیست.

نتیجه گیری:

خرید لپ تاپ آسان نیست. اما می توانید راه هایی را بیابید که به شما در این زمینه کمک کند. فقط به خاطر داشته باشید هرگز لپ تاپی بزرگتر از ۱۷٫۳ اینچ نخرید و پیش از هر اقدامی ابتدا در اینترنت جست و جو کنید تا لپ تاپی مناسب با بودجه و نیاز خود بیابید. خرید یک لپ تاپ نامناسب صرف نظر از تمام جذابیت هایش، هرگز معامله خوبی نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ