اگر بمب هیدروژنی کره شمالی به نیویورک اصابت کند چه می‌شود؟

1

«کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی ششمین و بزرگترین آزمایش هسته ای خود را در تاریخ ۳ سپتامبر انجام داد. آزمایش این بمب که از نوع هیدروژنی بود، موجب وقوع زلزله  ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر شد. به گفته کارشناسان ژاپنی، قدرت این بمب ۱۵۰ کیلوتُن بوده است.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سه شنبه گذشته در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داد در صورت ادامه تهدیدهای کره شمالی، این کشور را کاملا از بین خواهد برد. ترامپ در سخنرانی خود در سازمان ملل اعلام کرد: آمریکا صبر و توان زیادی دارد؛ اما اگر مجبور به دفاع از خود یا متحدانش شود، هیچ چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی نخواهد داشت. همین مساله باعث شد رهبر کره شمالی در اولین واکنش خود به این سخنرانی، او را یک “پیرمرد خرفت” خطاب کند.

 

این بیانیه نه تنها خشم ترامپ را به دنبال داشت بلکه باعث شد  رئیس جمهور آمریکا، کیم جونگ اون را مردی دیوانه خطاب کند که هیچ باکی از گرسنگی کشیدن یا مرگ مردمش ندارد.

 

با این حال، مقامات کره شمالی معتقدند کشته شدن مردم صرفا مختص کره شمالی نیست و این اتفاق ممکن است برای مردم نیویورک نیز رخ دهد.

 

پایگاه اینترنتی «نیوک مپ» که به ردیابی تسلیحات هسته ای در کشورهای مختلف جهان می پردازد و تاثیر مواد رادیو اکتیو در جهان را بررسی می‌کند، در گزارشی به تاثیر انفجار یک بمب هیدروژنی ۱۵۰ کیلوتنی در شهر نیویورک پرداخت. با توجه به این گزارش، اگر یک بمب هیدروژنی ۱۵۰ کیلوتنی دقیقا روی شورای شهر نیویورک منفجر شود، آتش سوزی به شعاع یک کیلومتر مربع ایجاد خواهد شد. دادگاه عالی، کتابخانه عمومی شهر و بیمارستان منهتن که در این محدود قرار دارند در همان دقایق اولیه با خاکستر یکسان خواهند شد.

 

اگر بمب هیدروژنی کره شمالی به نیویورک اصابت کند چه پیامدهایی رخ می دهد؟

 

درجه حرارت هسته یک بمب هیدروژنی ۶۶ میلیون سانتیگراد است که در کمتر از یک ثانیه هر چیزی مانند صخره، فلز، فولاد و انسان را به بخار تبدیل می کند.

 

بر اساس تخمین نیوک مپ، این انفجار موجب مرگ ۳۸۵ هزار و ۶۶۰ نفر و بیماری ۶۳۲ هزار و ۵۴۰ تن می شود. امواج انفجار رادیویی ۲۰ پوند بر اینچ مربع،  تا فاصله ۴ کیلومتری گسترش می یابد و اثرات تخریبی خود را بر مجسمه ها، موزه یادبود ۱۱سپتامبر، برج نظارتی وان ورلد، یک سوم پل بروکلین خواهد گذاشت. این در حالی است که امواج انفجار ۵ پوند بر اینچ مربع موجب نابودی مرکز بخش منهتن و شرق نیوجرسی خواهد شد. انتظار می رود این امواج تاثیر خود را تا فاصله ۱۱.۸ کیلومتر مربع بگذارند و ۵۰ تا ۹۰ درصد ساکنان بخش جنوبی نیویورک بر اثر تابش اشعه از یک ساعت تا چند هفته جان خود را از دست بدهند.

 

محله هایی همچون ایست ویلیج، روستای گرینویچ و شهر استوایزانت و دو پل اصلی فورا از بین رفته و برای چندین دهه قابل سکونت نخواهد بود. تابش رادیو اکتیو باعث سوختگی درجه سه تا فاصله ۶۸ کیلومتر مربع شده و  برج آزادی و جزیره الیس  با خسارات گسترده ای مواجه خواهند شد.

 

نیوک مپ در این گزارش اعلام کرد سوختگی های درجه سه در تمام لایه های پوست گسترش یافته و اغلب بدون درد است عصب های درد را از بین می برد. این روند زخم های عمیق ایجاد کرده و می تواند به قطع عضو منجر شود.

 

اگر این بمب هیدروژنی در بخش شمالی نیویورک منفجر شود برج ترامپ در نزدیکی پارک مرکزی کاملا تخریب خواهد شد. همچنین تغییر مختصات انفجار این بمب بر تعداد تلفات نیز تاثیر می گذارد. بر اساس برآوردهای نیوک مپ، ۷۹۲ هزار و ۶۳۰ نفر کشته و ۷۱۱ هزار و ۱۵۰ تن آسیب می بینند. مرکز راکفلر ساختمان بزرگ کرایسلر، ساختمان امپایر، برادوی و مقر سازمان ملل نیز در معرض تابش اشعه قرار دارند.

 

نیوک مپ معتقد است گسترش تخریب به مسیر وزش باد بستگی دارد. در صورتی که انفجار روی شورای شهر نیویرک رخ دهد و سرعت باد  ۱۵ مایل در ساعت باشد تا شعاع ۶۴ کیلومتری تحت تاثیر اشعه های رادیو اکتیو قرار خواهد گرفت و شهرهای دالالس، کانزاس سیتی، شیکاگو از تابش اشعه در امان نخواهند ماند.

 

انفجار نیروگاه هسته ای چرنوبیل در سال ۱۹۸۶ در اوکراین موجب تابش اشعه رادیواکتیو تا فاصله ۲۳۰۰ کیلومتر مربع شد. این در حالی است که بمب هیدروژنی کره شمالی از از انفجار چرنوبیل پرقدرت تر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. نام می گوید

    اگه همین بمب اتمی به قم اصابت کند، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟