بازیگران سریال شب دهم و نقش هایشان +عکس

0

عکس بازیگران سریال شب دهم | اسامی بازیگران سریال شب دهم | بازیگران زن سریال شب دهم | بازیگر نقش حیدر و یاور در سریال شب دهم

سریال شب دهم مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی حسن فتحی است که در سال ۱۳۸۰ ساخته و به مناسبت ماه محرم در نوروز سال ۱۳۸۱ از شبکه ۱ صدا و سیما پخش شد. موسیقی این مجموعه ساخته فردین خلعتبری و خواننده تیتراژ آن علیرضا قربانی است. این مجموعه بارها از شبکه‌های مختلف سیما باز پخش شده‌است.

نام حسین یاری در سریال شب دهم فیلم و سریال آی فیلم سریال شب دهم بازیگران شب دهم

سریال «شب دهم» در خلاصه اینگونه روایت می‌شود: جوان شروری به نام حیدر خوش مرام (حسین یاری) عاشق یکی از شاهزاده‌های قجری (کتایون ریاحی) می‌شود. حیدر خوش مرام که از لوطی‌های طهران قدیم هست می‌خواهد با این شاهزاده ازدواج کند اما شاهزاده نمی‌پذیرد. اما با اصرارهای حیدر خوش مرام مواجه می‌شود و وقتی که می‌بیند این شخص دست بردار نیست، شرط می‌گذارد که اگر بتوانی ۱۰ شب تعزیه در زمان حکومت نظامی رضاخان برگزار کنی با تو ازدواج خواهم کرد.

دلیل این شرط شاهزاده بعدها مشخص می‌شود که به دلیل خاطراتی است که از این مراسم در دوران کودکی خود داشته است، حیدر به اتفاق دوست خوب خود، یاور و بقیه نوچه‌هایش این مراسم را برگزار می‌کنند تا اینکه در شب دهم و پایانی اتفاقات تلخی رخ می‌دهد و عاشق به معشوقش نمی‌رسد.

نام حسین یاری در سریال شب دهم فیلم و سریال آی فیلم سریال شب دهم بازیگران شب دهم

بازیگران سریال شب هم

بازیگر نقش
حسین یاری حیدر خوش‌مرام
کتایون ریاحی فخرالزمان
ثریا قاسمی مرضیه
رؤیا تیموریان تاج الملوک
پرویز پورحسینی دکتر ندیمی
محمود پاک‌نیت سرگرد مبرز
اکرم محمدی رفعت
پرویز فلاحی‌پور یاور دلنواز
مظفر مقدم بایرام
شهین علیزاده احترام
حسین خانی‌بیک مرشد قدرت
ابراهیم‌آبادی قهوه چی
فرشید صمدی‌پور حشمت
عباس ظفری قنبر
رامسین کبریتی سروان معینی
امیر آتشانی شکرریز
شکرخدا گودرزی اصغر پلنگ دره‌ای
منوچهر آذر سیدحسن واعظ
ناصر گیتی‌جاه سرکار سماوات
حمید افشار سرهنگ درمنش
آتش تقی‌پور خسروخان
حسین افشار سرگرد بهرامی
علاءالدین قاسمی آقاصفر تعزیه‌خوان
محمد ورشوچی اسمال آقا
محمدرضا قاسمی پسرک واکسی
صدیقه کیانفر مادر سروان معینی
مریم مهرعلی زن مرشد قدرت
احمد عزیزی حیدر تعزیه‌خوان
مرشدعلی ترابی معین الیکا
امیر باران‌لویی درویش
سیامک اشعریون سرآجان
شاپور کلهر سرکار اقدسی
عباس جنانی سرپاسبان
رامین جلیلی مأمور
شاهین امیرسلیمانی
علی ذبیحی دستیار سرگرد بهرامی
جابر غفاریان معین السلطنه
رضا منوچهری احتشام
غلامحسین عرفانیان ضارب
محمدصدیق مرادزاده
عباس قاصدی
سیامک حلمی نوچه
مهدی جمشیدی
داود بنی‌اسد
مسعود تسلیمی
نعمت‌الله عزت‌پور
علی غفارلو
سعید فیروزی
علی مسعودی
بهنام وحدت‌پور
داود گلبافت
مهدی کیائی‌ها
حمید مددی
بهمن رضوی
نادر سحری مرد مزاحم
علی اصغر دمیرچی میهمان
رضا ولی‌زاده راننده
علیرضا اکبری ورزشکار
حمید امیری
داود جعفرپور نقال
علی خوری شاگرد قهوه‌چی
پانته‌آ محمدی کودکی فخرالزمان

 

نام حسین یاری در سریال شب دهم فیلم و سریال آی فیلم سریال شب دهم بازیگران شب دهم

بازیگر نقش حیدر در سریال شب دهم

حسین یاری بازیگر نقش حیدر خوشمرام بود

بازیگر نقش یاور در سریال شب دهم

حیدر و یاور در این مجموعه به نماد مردانگی و رفاقت تبدیل شده بودند و همچنان این مجموعه در بازپخش‌های مختلفی که در طول این سال‌ها داشته، هنوز جزو سریال‌های پربیننده محسوب می‌شود. پرویز فلاحی پور بازیگر نقش یاور بود.

سایر عوامل تولید

  • عکاس: مسعود اشتری
  • عنوان بندی: ابراهیم حقیقی
  • طراح گریم: جلال الدین معیریان
  • مدیر هنری: مجید میر فخرایی
  • موسیقی: فردین خلعتبری
  • خواننده: علیرضا قربانی
  • تدوین: آرش معیریان
  • مدیر صدابرداری: خسرو کیوانمهر
  • مدیر تصویربرداری: کاظم شهبازی
  • تهیه‌کننده: حسن بشکوفه
  • نویسنده و کارگردان: حسن فتحی
  • محصول: شبکه ۱
  • سال تولید: ۱۳۸۰

این مجموعه تلویزیونی از یکشنبه، ۲ مهرماه هر شب ساعت ۰۲:۳۰ به وقت تهران (۲۲:۰۰ به وقت  GMT) پخش می شود و تکرار آن نیز در ساعت های ۰۸:۳۰، ۱۴:۳۰ و ۲۰:۳۰  به نمایش گذاشته می شود.

شب دهم مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی حسن فتحی است که به مناسبت ماه محرم در سال ۱۳۸۰ از شبکه ۱ پخش شد. موسیقی این مجموعه ساخته فردین خلعتبری و خواننده تیتراژ آن علیرضا قربانی است.

بازیگر سریال شهرزاد گفت: برخی نقش‌ها برای مردم ماندگار می‌شود و بازی من در نقش “یاور” در سریال “شب دهم” از آنجا که خود سریال هم یکی از ماندگارترین سریال‌های مناسبتی بود دو چندان در خاطره‌ها ماند.

پرویز فلاحی‌پور بازیگر سینما و تلویزیون درخصوص بازی در سریال “شب دهم” و ماندگاری آن نقش گفت: برخی نقش‌ها برای مردم ماندگار می‌شود و بازی من در نقش “یاور” در سریال “شب دهم” از آنجا که خود سریال هم یکی از ماندگارترین سریال‌های مناسبتی بود دو چندان در خاطره‌ها ماند و هنوز هم که هنوز است برخی مرا با آن نقش به یاد می آورند.

وی افزود: بازی در سریال “شب دهم” برای شروع کار حرفه‌ای من در تلویزیون اتفاق ویژه ای بود. مردم آن اثر را دوست داشتند و مناسبتی بودن آن در ایام شهادت “امام حسین(ع)” ارادت مردم را چندین برابر کرده بود. برای هر بازیگری قرارگیری در چنین شخصیتی و در یاد و دل مردم ماندن آرزویی بزرگ است.

بازیگر سریال “شهرزاد” درباره کم‌کاری خود بعد از سریال شب دهم تاکید کرد: البته بعد از شب دهم چون تازه به عرصه تصویر آمده بودم و کسی از من شناخت نداشت همه پیشنهادات به من برای نقشی شبیه همان نقش یاور و به نوعی تکرار آن شخصیت بود که از لحاظ بازیگری کار درستی نیست.

وی در همین راستا ادامه داد: خیلی از دوستان بازیگر نسبت به این انتخاب‌ها در قبال نقش‌ها شاکی هستند. به طور مثال وقتی یک بازیگر در نقش مامور شهرداری خوب بازی می کند، از آن به بعد همه فقط برای نقش مامور شهرداری به وی زنگ می‌زنند. من هم در آن زمان با این مشکل روبرو شدم ولی تن به تکرار ندادم.

فلاحی پور با تاکید بر حضور خود در نقش‌های متفاوت خاطرنشان کرد: آن روزها بعد از مدتی دوری از تصویر و نه گفتن به اکثر کارها صبر کردم تا در کاری متفاوت بازی کنم. می خواستم به آنها بفهمانم که من بازیگر هستم و نمی‌خواهم یک نقش را هر قدر خوب تکرار کنم. نقشم در سریال “شب دهم” غیر قابل تکرار است و به همین دلیل دوست نداشتم با تکرار، خاطره‌اش را خراب کنم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ