مدیر ایرانی سایت “یوتیوب” متعلق به “گوگل” برکنار شد + عکس

0

به گزارش ساتینسالار کمانگر که از سال ۲۰۱۰ مدیریت بخش سرویس ویدئویی را در دست داشت، در گوگل خواهد ماند و روی پروژه‌ای نامشخص که در مراحل اولیه قرار دارد، کار خواهد کرد.

این جابجایی در پی شکایات مخاطبان درباره مشکلات استفاده از یوتیوب انجام شده است، البته «لری پیج» مدیرعامل گوگل بیان مبهمی از این تغییرات داشته است.

پیج می‌گوید: سالار و کل تیم یوتیوب چیزهای شگفت‌انگیزی ساخته‌اند. یوتیوب یک جامعه جهانی میلیاردی است که برای هر چیزی ویدئوهایی شفابخش دارد. هر کسی که محصول خلاقانه خود را روی یوتیوب آپلود کند می‌تواند آن را به تمام دنیا اشاعه داده و حتی از این طریق کسب درآمد کند. سوزان هم به مانند سالار به ناممکن‌ها بی‌توجه است و برای ارتقای سطح کیفی یوتیوب در مسیری که مردم دوست دارند هیجان‌زده است.

مدیرعامل گوگل سوابق سالار کمانگر سالار کمانگر رشته لری پیج رشته سالار کمانگر درآمد لری پیج ثروت لری پیج بیوگرافی لری پیج بیوگرافی سالار کمانگر
وجسیسکی کارمند شماره ۱۶ در گوگل است. وی در سال ۱۹۹۸ روی طرح نوینی کار کرد که در ساخت و توسعه موتور جستجوی گوگل تاثیرگذار بوده است. وجسیسکی خواهر مدیرعامل شرکت ۲۳AndMe «آن وجسیسکی» است. همچنین همسر وی «سرگی برین» از موسسان گوگل است. (این زوج از تابستان گذشته جدا از هم زندگی می‌کنند.)

وجسیسکی در این‌باره گفت: از پیوستن به یوتیوب هیجان‌زده هستم. فضایی شگفت‌انگیز و خالقانی الهام‌بخش دارد. من مشتاقانه منتظر تماشای ویدئوهای بیشتر در طول دوران کاری‌ام هستم.

سالار کمانگر متولد سال ۱۳۵۵ در تهران  یک ایرانی–آمریکایی و فارغ‌التحصیل در رشته بیولوژی از دانشگاه استفورد آمریکا است. وی در ۲۲ سالگی به گوگل پیوست و بعد از ۷ سال به یکی از کارمندان کلیدی و اصلی این شرکت بزرگ تبدیل شد. یکی از مهم ترین موفقیت‌های وی ابداع سیستم تبلیغات گوگل یا همان Google Adwords است که سهم عمده‌ای در پیشرفت و موفقیت وی و همچنین توسعه گوگل داشت.

منبع: مشرق

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ