دختر شطرنج باز ایرانی بدون حجاب پناهنده آمریکا شد +عکس

0

برخی پایگاه های خبری مدعی شده اند که درسا درخشانی شطرنج‌باز ایرانی که به علت عدم رعایت حجاب از تیم ملی ایران اخراج شده به تیم‌ امریکا پیوسته است.

وی پس از سارا خادم‌الشریعه، دومین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در سن ۱۸ سالگی و در هشتاد و هفتمین کنگرهٔ شطرنج جهان عنوان استاد بین‌المللی شطرنج را به دست آورد.

وی سابقه قهرمانی شطرنج نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۲ و کسب مقام ششمی شطرنج جوانان جهان در سال ۲۰۱۵ را در کارنامه خود دارد.

ورزشکاران ایرانی پناهنده شده همسر درسا درخشانی فدراسیون شطرنج عکس بی حجاب درسا درخشانی پناهندگی آمریکا بیوگرافی درسا درخشانی اینستاگرام درسا درخشانی اخبار شطرنج Dorsa Derakhshani

درخشانی در سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در چند رقابت بین‌المللی بدون حجاب شرکت کرده بود اما حضور بدون حجاب وی در اوایل سال ۲۰۱۷ در مسابقات شطرنج جبل‌الطارق واکنش رئیس فدراسیون شطرنج ایران مبنی بر محرومیت درخشانی از عضویت در تیم ملی شطرنج ایران را در پی داشت.

مدتی بعد، برخی پایگاههای خبری مدعی شده اند که درسا درخشانی شطرنج‌باز ایرانی که به علت عدم رعایت حجاب از تیم ملی ایران اخراج شده و به تیم‌ امریکا پیوسته است.

در همین رابطه مهرداد پهلوان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: انتقال شطرنج بازان بین فدراسیون ها انجام می شود، درخشانی نیز در واقع فدراسیون خود را از ایران به آمریکا تغییر داده است.

وی با یادآوری اینکه این شطرنج باز طی دو سال گذشته در آمریکا حضور داشت خاطرنشان کرد: طبق قوانین، شطرنج بازی که کشور خود را تغییر می دهد، بعد از دو سال می تواند برای فدراسیون شطرنج آن کشور بازی کند، درسا درخشان هم از این قانون به نفع خود استفاده کرده است.

رئیس فدراسیون شطرنج با تأکید بر اینکه درخشان تنها سال ۲۰۱۴ و یک بار برای تیم ملی شطرنج ایران بازی کرد اظهار داشت: وی جزو ملی پوشان شطرنج کشورمان به حساب نمی‌آمد به خصوص اینکه طی دو سال گذشته هیچ دیداری برای ایران و به نام کشورمان انجام نداده بود. ضمن اینکه این نوع جابجایی بازیکنان در شطرنج امری عادی و متداول است.

پهلوان زاده به نمونه های دیگری از این دست اشاره کرد و افزود: امین باقری جزء شطرنج بازان ایرانی بود که مدتی فدراسیون خود را تغییر داد و برای فرانسه بازی کرد. بعد از چهار سال دوباره به فدراسیون ایران بازگشت. بردیا دانشور هم برای گرجستان به میدان رفت، سپس از تصمیم خود بازگشت. الشن مرادی هم از جمله شطرنج بازانی است که به خاطر تحصیل در آمریکا، فدراسیون خود را تغییر داد و همچنان برای آمریکا بازی می کند.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد: بازیکنان شطرنج بعد از تغییر فدراسیون خود می توانند مجددا تصمیم خود را تغییر دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ