قاتل رضایت گرفت و وقتی از زندان آزاد شد جوانی را در شب عروسی در کرج کشت

0

او که برای دومین مرتبه مرتکب قتل شده ۲۰ روز فراری بود اما سرانجام دستگیر شد.این جنایت شامگاه ۱۵شهریور‌ماه امسال در خیابان اهری فردیس کرج اتفاق افتاد.

آن شب مرد جوانی از جشن عروسی یکی از اقوامش به خانه برمی‌گشت که ۳نفر سد راهش شدند. مرد جوان یکی از آنها را می‌شناخت و چند روز قبل بر سر مسئله‌ای پیش پا افتاده با او بگو مگو کرده بود.

اما فکرش را هم نمی‌کرد درگیری لفظی چند روز قبل همچنان ادامه پیدا کند. آنها با مرد جوان درگیر شدند و یکی از آنها چاقویی از جیبش بیرون کشید و ناگهان با آن ضربه‌ای به گردن مرد جوان زد. در این شرایط ضارب فرار کرد و مرد جوان به‌دلیل شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جانش را از دست داد.

آغاز تحقیقات

دقایقی از این جنایت می‌گذشت که ماجرا به قاضی رسول نقی‌زاده رازلیقی، بازپرس جنایی فردیس گزارش شد و او دستور انجام تحقیقات را صادر کرد. چند شاهد این درگیری خونین را از نزدیک دیده بودند و با اطلاعاتی که آنها ارائه کردند هویت ضارب و همدستانش مشخص شد. بررسی‌ها نشان می‌داد آنها دو برادر هستند که همراه عموی‌شان در این درگیری حضور داشتند. همچنین معلوم شد چند روز پیش از این حادثه عموی ضارب با مقتول درگیر شده بود و از مقتول کینه به دل گرفته بود.

۲روز از این جنایت می‌گذشت که افسران پلیس به اطلاعاتی درباره مخفیگاه متهمان دست یافتند و در عملیاتی ضربتی عمو و یکی از برادرزاده‌هایش را دستگیر کردند. آنها در جریان بازجویی‌های اولیه ادعا کردند سومین متهم عامل اصلی قتل است. یکی از آنها گفت: چند روز قبل در نزدیکی خانه‌مان با مقتول چشم تو چشم و با هم درگیر شدیم.

دعوای ما زیاد طول نکشید و مردم ما را جدا کردند اما من از مقتول کینه به دل گرفتم و منتظر فرصتی بودم که از او انتقام بگیرم. این موضوع را با ۲برادرزاده‌ام در میان گذاشتم و قرار شد یک شب همراه آنها با مقتول درگیر شوم. متهم ادامه داد: شب حادثه وقتی مقتول را در خیابان دیدیم با او درگیر شدیم. ما فقط می‌خواستیم او را کتک بزنیم اما برادرزاده‌ام چاقو کشید و ضربه‌ای به او زد. بعد هم فرار کرد و من دیگر از او خبر ندارم. متهم دیگر هم در اعترافاتش گفت: من در قتل نقشی ندارم و برادرم ضربه مرگبار را به مقتول زد.

بازگشت قاتل به محل جنایت

در ادامه تحقیقات مأموران به تصاویر دوربین‌های مداربسته‌ای که در نزدیکی محل حادثه نصب شده بود، دست یافتند. بررسی این تصاویر اظهارات ۲متهم دستگیر شده را تأیید می‌کرد و نشان می‌داد قاتل، متهم فراری است. شواهد نشان می‌داد او بعد از قتل به یکی از استان‌های غربی کشور گریخته است اما هیچ‌کس به‌طور دقیق از مخفیگاهش اطلاعی نداشت.

در شرایطی که ۲۰روز از گشوده شدن این پرونده جنایی می‌گذشت کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم به فردیس برگشته است. در این شرایط چند گروه از مأموران برای دستگیری او وارد عمل شدند. در این عملیات متهم که پی برده بود مأموران در یک قدمی او حضور دارند بار دیگر گریخت و این بار وارد خانه یکی از شهروندان شد. این احتمال وجود داشت که وی که فرد خطرناکی بود ساکنان خانه را به گروگان بگیرد. با این حال بعد از دقایقی سرانجام مأموران توانستند او را وادار به تسلیم کنند.

اقرار به دومین جنایت

بررسی سوابق متهم نشان می‌داد او پیش از این چند مرتبه به اتهامات گوناگون بازداشت و زندانی شده و یکی از سارقان حرفه‌ای لوازم داخل خودروست. این، بخشی از سوابق متهم بود و در ادامه معلوم شد او چند سال قبل در جریان یک درگیری خیابانی دیگر مرتکب قتل شده و حتی تا یک‌قدمی چوبه دار پیش رفته اما در نهایت توانسته با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند و پس از چند سال حبس آزاد شود.

با اینکه همه شواهد و مدارک ازجمله تصاویر دوربین‌های مداربسته و اعترافات ۲متهم دیگر علیه متهم به قتل بود اما او در جریان بازجویی‌ها دست داشتن در قتل را انکار کرد و آن را به گردن برادرش انداخت. او گفت: چند روز قبل از درگیری عمویم سراغم آمد و گفت با جوانی دعوا کرده و از او کینه به دل گرفته است. او از من خواست مرد جوان را به قتل برسانم و حتی گفت اگر این کار را به خوبی انجام دهم علاوه بر دیه مقتول به من پول خوبی می‌دهد.

من هم قبول کردم. وی درباره شب حادثه گفت: ۳نفری سد راه مقتول شدیم و قرار بود من چند ضربه کاری به او بزنم اما در ادامه برادرم مرتکب قتل شد و همگی فرار کردیم. وی ادامه داد: چون برادرم ۲فرزند دارد قرار شد که من قتل را به گردن بگیرم اما واقعیت این است که من قاتل نیستم و برادرم مرتکب جنایت شده است.

قاضی رسول نقی‌زاده‌رازلیقی، بازپرس جنایی فردیس در این‌باره  گفت: هم‌اکنون ۳متهم در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات برای روشن شدن زوایای پنهان این پرونده جنایی ادامه‌دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ