الهام امین زاده کیست؟ +سوابق و تحصیلات

0

در هر حال، اکنون الهام امین زاده جدی ترین گزینه مورد نظر رئیس جمهور برای معرفی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم است

الهام امین زاده دانش آموخته رشته حقوق از دانشگاه شهید بهشتی، دارای دکترای حقوق بین الملل از دانشگاه گلاسگو، دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و معاون سابق حقوقی رئیس جمهور، یکی از گزینه های مطرح برای تصدی وزارت علوم است که مورد اقبال بسیاری از دانشگاهیان، حقوقدانان و زنان قرار گرفته و کمپین هائی نیز از سوی این گروه ها برای تحقق این امر تشکیل شده؛ هرچند امین زاده خود پیام داده که این کمپین ها متوقف شود تا رئیس جمهور بتواند در فضایی آرام گزینه مناسب را انتخاب کند.

وزرای پیشنهادی روحانی همسر الهام امین زاده سوابق وزیر جدید علوم سوابق وزرای روحانی سوابق الهام امین زاده بیوگرافی الهام امین زاده

وی که به عنوان یک سیاستمدار، حقوقدان و دانشگاهی شناخته می شود، در سال ۱۳۷۶ دکترای خود را در زمینه اقدامات سازمان ملل متحد در حفظ صلح و امنیت بین المللی اخذ و با تدریس در دانشگاه های تهران، علامه طباطبائی، امام صادق (ع)، دانشکده علوم قضائی و اداری قوه قضائیه و دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه فعالیت های آموزشی خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۴ به عضویت هیأت علمی دانشگاه تهران درآمد. وی در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم تهران عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب و نایب رئیس کمیته سیاست خارجی این کمیسیون شد.

پس از پایان دوره نمایندگی، چهار سال معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی بود و پس از آن از سوی رئیس جمهور به معاونت حقوقی ریاست جمهوری منصوب شد. به اذعان همکاران دانشگاهی اش، وی امور پژوهشی را به خوبی اداره نموده، به طوری که صادق زیباکلام می گوید: خانم امین‌زاده جدا از تدریس، چندین سال معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بودند و مسئولیت مرکز مطالعات حقوق انرژی را بر عهده داشتند و در همه این مسئولیت‌ها نیز نشان دادند، علاوه بر سواد خوبشان، از نظر اجرایی نیز موفق هستند.

وزرای پیشنهادی روحانی همسر الهام امین زاده سوابق وزیر جدید علوم سوابق وزرای روحانی سوابق الهام امین زاده بیوگرافی الهام امین زاده

امین زاده در یک سال آخر دولت یازدهم، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی شد.

الهام امین‌زاده متولد ۱۳۴۳ در شیراز است.

الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌و‌گو با فارس درباره همزمانی دوران تحصیل خود با حسن روحانی در شهر گلاسکو اظهار داشت: آقای روحانی به دنبال یک حقوق‌دان بود.

امین‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آقای روحانی شما را به‌دلیل همکلاسی بودن انتخاب کرد یا خیر گفت:‌ این سوال را باید از آقای روحانی پرسید.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در زمان دانشجویی شنیده بودم که آقای حسن روحانی نیز در آن شهر که من مشغول تحصیل بودم دکتری حقوق‌ می‌خواند،‌ ادامه داد: ما در یک شهر تحصیل می‌کردیم اما دانشگاه من گلاسکو بود.

گلاسگو بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند است. این شهر در دوسوی رود کلاید توسعه یافته که از سمت غرب به اقیانوس اطلس شمالی می‌ریزد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ