خواص ماست چکیده +روش تهیه ماست چکیده خوشمزه

0

ماست چکیده از آبگیری ماست معمولی درست می‌شود. این کار را با گذراندن ماست معمولی از صافی‌های پارچه‌ای انجام می‌دهند. امکان دارد مواد دیگری مثل موسیر را هم به این نوع ماست اضافه کنند.

خواص ماست چکیده : ماست منبعی غنی ا زپروتئین ، کلسیم و ویتامین B2 یاریبو فلاوین است و جالب است بدانید که حتی میزان کلسیم یک لیوان ماست بیشتر از میزان کلسیم یک لیوان شیراست . ماست چکیده درواقع همان ماست معمولی است که آب خود را تا حدودی از دست داده و البته همراه با این آب مقداری از ویتامین ها ی موجود درماست هم دفع می شود. به عبارت دیگر ماست چکیده از نظر میزان پروتئین و کلسیم تفاوت چندانی با ماست معمولی ندارد اما میزان ویتامین B2 آن چون محلول در آب است ، به نسبت کمتر است . نکته قابل توجه در باره این ویتامین از بین رفتن آن هنگامی است که در معرض نور خورشید قرار می گیرد. به همین دلیل است که معمولأ شیرو ماست را در ظروف مات می ریزند زیرا ریختن آنها در ظروف شیشه ای سبب از بین رفتن این ویتامین می شود.

نام دیگر ماست چکیده متخصص تغذیه طرز تهیه ماست موسیر تازه طرز تهیه ماست چکیده درست کردن ماست سفت خواص ماست چکیده خواص ماست آشپزی ساده سریع و آسان آب ماست چکیده

نام های دیگر : chak(k)a, Greek yogurt, labneh, suzma, yogurt cheese

در حل جدول کلمات متقاطع، برای پرسش «ماست چکیده» می توانید از پاسخ ( لیر – لور)  استفاده نمایید.

برای درست کردن ماست چکیده و مخلوط کردن آن با سبزیجات نیاز است تا آن را چندساعت‎ در یخچال بگذارید تا در نهایت ماستی پرملاط و خوشمزه خواهید داشت. بسته به نیاز خودتان می‎توانید مقدار ماست را کمتر یا بیشتر کنید.با این میزان مواد ۳۲ قاشق غذاخوری ماست چکیده با سبزیجات خواهید داشت.

ارزش غذایی این دستور به شرح زیر است:

کالری ۴۲ گرم، کالری موجود در چربی ۴۳ درصد، چربی ۲ گرم، چربی اشباع شده ۰.۷ گرم، چربی تک اشباع شده ۱.۲ گرم، چربی اشباع نشده ۰.۱ گرم، پروتئین ۲.۵ گرم، کربوهیدرات ۳.۵ گرم، فیبر ۰.۱ گرم، کلسترول ۳ میلی گرم، آهن ۰.۱ گرم، سدیم ۶۸ میلی گرم، کلسیم ۸۶ میلی گرم.

مناسب برای : ۱۲ نفر
مواد لازم ماست چکیده :

 ماست پرچرب  ۶ پیمانه
 روغن زیتون بکر  ۳ قاشق سوپ‎خوری
 سیر ۲ قاشق سوپ‎خوری
 رزماری ۱ قاشق سوپ‎خوری
آویشن ۱ قاشق سوپ‎خوری
پیازچه ۱ قاشق سوپ‎خوری
مریم گلی ۱ قاشق سوپ‎خوری
رنده پوست لیموترش ۱ قاشق سوپ‎خوری
ریحان ۱ قاشق سوپ‎خوری
نمک ½ قاشق چای‎خوری
پودر فلفل قرمز ¼ قاشق چای‎خوری

 

طرز تهیه ماست چکیده :

۱. یک آبکش فلزی را روی کاسه‎ای بزرگ قرار داده و سطح آبکش را با چهار لایه پارچه توری ریز (تنظیف) می‎پوشانیم، طوری که توری کامل داخل و اطراف لبه‎های بیرونی آبکش را بپوشاند.

۲. ماست را با قاشق درون آبکش ریخته و روی آبکش را با نایلون می‎پوشانیم و پس از آن حدود ۱۲ ساعت در یخچال نگه می‎داریم.

۳. سیر، ریحان، رزماری، مریم گلی و پیازچه را ریز می‎کنیم.
۴. پوست لیمو ترش (فقط قسمت زرد رنگ) را رنده می‎کنیم.

۵. سبزیجات خردشده را با پوست لیمو ترش، نمک، فلفل و روغن زیتون در کاسه‎ای کوچک هم زده و مخلوط می‎کنیم.

۶. نیمی از ماست کیسه‎ای را در قالب (اگر می‌خواهید ماست قالبی داشته باشید) یا ظرف شیشه‌ای مناسب سرو ریخته و روی آن را با لایه نازکی از نیمی از مخلوط گیاهی می‌پوشانیم. دوباره این‌کار را تکرار کرده، باقی‎مانده ماست کیسه‎ای و سبزیجات را لایه‌ای اضافه می‎کنیم.

۷. سطح قالب را پوشانده و حداقل ۱۲ ساعت در یخچال نگه می‎داریم.
۸. پس از آماده شدن کمی در دمای اتاق نگه داشته و بعد سرو می‎کنیم.

نام دیگر ماست چکیده متخصص تغذیه طرز تهیه ماست موسیر تازه طرز تهیه ماست چکیده درست کردن ماست سفت خواص ماست چکیده خواص ماست آشپزی ساده سریع و آسان آب ماست چکیده

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ