راه اندازی مرکز داده های استان مرکزی /حمایت ازفعالان فناوری اطلاعات

0

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مرکزی از راه اندازی مرکز داده های استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: موسسات و افراد فعال در حوزه فناوری اطلاعات مورد حمایت قرار می گیرند.

محسن یساولی شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه الکامپ استان مرکزی در اراک اظهار کرد: فارغ التحصیلان رشته های فناوری اطلاعات می توانند از طرح کارورزی اداره کار استفاده کنند و از شش الی ۹ ماه از کمک هزینه ای معادل یک سوم حقوق اداره کار برخوردار شوند.

وی ادامه داد: هزینه های این طرح کاملا برعهده دولت است و همچنین اگر این افراد در کارگاهی که مشغول به گذراندن طرح کارورزی خود هستند استخدام شوند، دولت تا دو سال بیمه رایگان برای این افراد در نظر می گیرد.

یساولی افزود: فعالان فناوری اطلاعات و شرکت هایی که در این حیطه کار می کنند نیز به شرط داشتن حداقل یک نفر تحت پوشش بیمه ای، می توانند از این طرح استفاده کنند.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مرکزی بیان داشت: از جمله طرح های حمایتی که در حیطه فناوری اطلاعات برای دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته در نظر گرفته شده می توان به طرح حمایت پارک علم و فناوری از ایده های جدید و نو اشاره کرد که با در اختیار قرار دادن مکان، اینترنت و سرویس های رایگان به افرادی که صاحب ایده هستند کمک شایانی به رشد علم در کشور می کند.

وی تصریح کرد: تمهیدات دیگری در راستای حمایت از فعالان این حیطه اندیشیده شده که می توان به اعطای تسهیلات اشاره کرد و تمامی شرکت های حوزه فناوری اطلاعات با توجه به شرایط خود از این وام ها با تنفس بالا و سود پایین می توانند برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنند.

همچنین یساولی از راه اندازی مرکز داده ها در استان مرکزی خبر داد و افزود: از این پس افرادی که نیاز به توسعه نرم افزار و خدمات وب دارند، میزبانی آن ها در داخل استان انجام می پذیرد.

وی از دسترسی بخش خصوصی به شبکه دولت خبر داد و گفت: طی پیگیری های انجام شده امسال مجوز رسمی دسترسی بخش خصوصی به شبکه دولت زیر نظر سازمان های ناظر مربوطه صادر شده و از این به بعد بخش خصوصی می تواند از امتیاز مکاتبات الکترونیکی بهره مند شود.

مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری مرکزی اظهار کرد: در حقیقت سیستم اتوماسیون اداری در دفاتر پیشخوان دولت که به تازگی مورد بهره برداری قرار گرفته، قابلیت مکاتبه با ارگان های دولتی و پیگیری امور را به مردم  می دهد.

در این مراسم همچنین مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری مرکزی گفت: امیدواریم این گونه نمایشگاه ها مفید باشند و خروجی خوبی داشته باشند تا در سال آینده نیز شاهد استقبال خوب شرکت کنندگان باشیم.

محسن رحمانی افزود: باید سعی کنیم با برگزاری نمایشگاه های اینچنینی، توانایی شرکت های استان را به بیرون از استان معرفی کنیم و این امر آغازی بر این اطلاع رسانی ها باشد.

وی در پایان اظهار داشت: در رابطه با بحث اینترنت روستایی و دیتاسنتر(مرکز داده) نیز که جزئی از وظایف ذاتی سازمان می باشد پیگیری ها در دست اقدام است و همچنین باید رشد و گسترش سریعی در فعالیت شرکت های این حوزه داشته باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ