ما همه زهره هستیم! /اعتراض در پی مرگ تلخ دختر دانشجوی پزشکی شهرکرد ادامه دارد

0

انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نسبت به فوت ناگهانی خانم دکتر زهره قاسمی دانشجوی ترم ۹ پزشکی این دانشگاه بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

بسمه تعالی
” ان الله لایغیرما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم “
(همانا خداوند تغییر نمیدهد سرنوشت قومی را مگر آنکه خودشان تغییر دهند …)
گذر زمان شاید غم واندوه و تالم ظاهری ما را اندکی کاسته باشد ولی هنوز هم قلب پاک دانشجو از غم فقدان همکلاسی و هم دانشگاهیشان دردمند است . فردی که شاید، چشم مردم سرزمین مادری اش به او دوخته شده بود تا درآینده ای نه چندان دور نسخه پیچ درد هایشان باشد ولی چه می توان گفت که گلچین روزگار گل خود را انتخاب کرده بود….

این بیانیه ، تلنگری است برای بی تفاوت ها ،مسئولین و دانشجویان و در کل هر شخص ذی شعوری که در سرنوشت خویش و دیگران موثر است ،و صد البته با مسئولان دوره ی ۴۰ ساله ی پس از انقلاب که از صدر تا ذیل باید پاسخگو ی اعمال خود نه تنها تا زمانی که بر مسند اند بلکه تا زمانی که اعمالشان آثار خود را بروز می دهند باشند .خوابگاهی ساخته شده ،فاجعه ای پیش می آید و دانشجو شعار استعفا ،استعفا ،سر می دهد . این خیلی خوب است که بالاخره دانشجویانی (هر چند نه همه ی دانشجویان ) تصمیم به مطالبه ی حق خویش گرفته اند اما نباید مقصود و هدف را گم کند و به ظاهر سازی هایی همچون استعفای یک مسئول یا اعطای مدرک دکترای افتخاری (که برگه ای بی ارزش بیش نیست) بسنده کنند . دانشجو باید تا وقتی در دانشگاه تنفس می کند پیگیر و مطالبه گر باشد و نه اینکه با یک تجمع و گرفتن وعده هایی همه چیز را فراموش کرده و به زندگی ماقبل فاجعه بپردازد این فاجعه ممکن بود برای هریک از ما رخ بدهد آیا اگر برای برادر یا خواهر خودمان هم چنین می شد با خونسردی و بی تفاوتی کمال از کنارش می گذشتیم و به قرائت فاتحه ای بسنده می کردیم و چون جبر گرایان همه چیز را گردن قضا و قدر می انداختیم؟؟

دانشجو دیده بان جامعه و دانشگاه است و باید از تمام امور وعلی الخصوص پیشرفت امور وعده داده شده آگاه باشد. آماده ی تحلیل وضعیت دانشگاه باشد و فاجعه را آسیب شناسی و منشا شناسی کند .نه اینکه با خوش خیالی تمام وعده ها را از پیش عمل شده بداند.

آیا این فاجعه تنها به مسئولین فعلی دانشگاه برمیگردد که هنوز مهر انتصابشان خشک نشده است یا یقه ی مسئولان قبلی را نیز می گیرد ؟ آیا تنها باید به ناظمه ها و مسئولین دانشگاه شکایت برد یا باید فریاد مطالبه را تا وزیر و شخص رئیس جمهور نیزرساند ؟ فراموش نکنیم دانشگاه نمونه ی کوچکی از جامعه است اگر امروز دانشجو در خواب غفلت به سر ببرد فردا جامعه اش از خواب سستی و رخوت بیدار نخواهد شد و نسل به نسل بر توقعات افزوده و از کار جهادی کاسته می شود و همه سرنوشت زندگی مادی و معنوی خود را به دست دیگران خواهند سپرد بدون اینکه پیگیرامورات خود باشند وچنین می شود که دانشجویانی در یک مقطع زمانی محدود لحظه ای سر از برف غفلت برون می آرند و دوباره سر در برف می کنند دانشجو باید در تمام عمر خود مطالبه گر باشد و مسئولین نیز در تمام احوال و اوقات پاسخگو !!فلذا انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تمام برادران وخواهران خود را به مطالبه گری حقیقی فرا می خواند و این فورانات نقطه ای وبعضی در خواست های بی فایده (اگر چه که اگر به درخواست های اصلی و مهم دانشجویان همچون بازسازی و ترمیم خوابگاه ها ، مجهز کردن اورژانس دانشگاه به افراد متبحر و تجهیزات لازم وکافی ، مصاحبه و گزینش حرفه ای جهت انتخاب نگهبانان و ناظمه های خوابگاه ها ،بالابردن سیستم ایمنی و امنیت خوابگاه ها و…. پرداخته شود اعطای دکترای افتخاری نیز مانعی ندارد)همچون اعطای دکترای افتخاری به خانواده ی آن مرحومه را کاری بی ثمر می داند و همچنین شاید عده ای به دید سرپوش گذاری بر اصل قضیه به آن نگاه کنند.

ما امیدواریم دید مسئولان اندکی از حالت گدا و پادشاهی(که در آن گدا باید با تضرع از کبر پادشاهی مسئلت نعمت نماید ) به دید خدمت به مردم تبدیل شود ،این نباشد که تا خون دانشجو به شیشه نرفته ، مسئولین به فکر نیافتند و تا فریاد دانشجو گوش فلک را کر نکرده ،پاسخگو نباشند و به صرف دادن وعده هایی دانشجو را از سر خودشان باز کنند و از آن طرف امید آن داریم که دانشجویان نیز به مطالبه گری مطالبات به حق خود بپردازند و ازدام های جریانات معلوم الحال که میل به بهره برداری سیاسی و جناحی از اینگونه حوادث دارند ، دوری کنند و درعین حال پیگیر دائمی خواسته های خود باشند.
والسلام علی من اتبع الهدی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ