آنچه محمود احمدی‌نژاد در مورد دولت روحانی گفت

1

محمود احمدی نژاد دوران پسا ریاست جمهوری اش را نیز متفاوت تر از دیگر روسای جمهور ایران طی می‌کند. او برخلاف سیدمحمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی که پس از اتمام دوران ریاست جمهوری خود در مورد مسائل کشور، دوران هشت ساله ریاست جمهوریشان و … سخن می‌گفتند، سکوت کرده است و کمتر در مجامع عمومی و در میان اهالی رسانه حاضر می‌شود.

به گزارش ساتین :  احمدی نژاد با اینکه اهل رسانه نبود و هیچ سابقه مطبوعاتی در کارنامه خود نداشت اما بهتر از هرکسی نقش رسانه را در پیش برد اهداف خود شناخته بود و می دانست اگر می خواهد حرف هایش شنیده شود با به گونه ای سخن بگوید که خبرنگاران و اهالی رسانه سریعا اخبار سخنان او را تبدیل به تیتر اصلی رسانه خود کنند. در این میان رسانه ایرانی و خارجی چندان متفاوت نبود، احمدی نژاد ادبیات خاص خودش را داشت، ادبیاتی که شبیه هیچ رئیس جمهوری نبود.

 احمدی نژاد در مورد انتقادهایی که از دولت او نیز صورت گرفته است، نیز سکوت کرده است و تنها یک بار در واکنش به گزارش تلویزیونی حسن روحانی، او را دعوت به مناظره کرد که از سوی رئیس دولت یازدهم بی پاسخ ماند و تنها نزدیکان روحانی اعلام کردند که بهتر است احمدی نژاد به شرط صداقت با اطرافیان رئیس جمهور و کارشناسان دولت مناظره کند.

رئیس جمهور پیشین ایران، سوال های خبرنگاران را در مورد دولت یازدهم را نیز با لبخند جواب می دهد و یا آن را بی پاسخ می گذارد محمود احمدی نژاد در جریان تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در حرم بنیان گذار جمهوری اسلامی درباره توافقنامه ژنو و سبد کالا فقط به لبخند زد و درباره حضور خود در انتخابات مجلس گفت: کدام مجلس منظورتان است؟

او چندی پیش نیز در واکنش به مذاکره تلفنی روحانی و اوباما نیز گفته بود که از اصلا در جریان این موضوع و ماجرا نیست و نظری در این مورد ندارد. اما در این میان احمدی نژاد واکنش جدی نیز به مسائل کشور داشته است و آنهم دعوت از روحانی برای مناظره بود.

واکنش نتانیاهو به سخنان روحانی

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تنها چند ساعت پس از سخنرانی رئیس جمهور ایران، به آن واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو تنها چند ساعت پس از سخنرانی رئیس جمهور ایران به انتقاد از گفتمانی که بر مراسم های سالروز انقلاب حاکم بود پرداخت و ایران را متهم کرد که همچنان اسرائیل را تهدید به نابودی می کند.

بر خلاف نتانیاهو، تحلیلگران صهیونیست بر پیام ها و جنبه های این مراسم ها پس از گذشت سی و پنج سال از انقلاب تمرکز کردند.

دلیل عصبانیت «اوباما»

اظهارات شدیداللحن باراک اوباما درباره اجرای تحریم های موجود علیه ایران، به سرعت و در سطح وسیع در مطبوعات و رسانه های جهان بازتاب یافت به عنوان شدیدترین هشدار آمریکا در این زمینه ارزیابی شد. اظهاراتی که بیشتر از حالت عصبانی رئیس جمهور آمریکا حکایت داشت. اما چه عواملی سبب شده اوباما در موضوع ایران به این حد از عصبانیت برسد؟

به گزارش «تابناک»، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، شب گذشته و در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی خود، هشدار شدیدی را متوجه شرکت هایی کرد که قصد دارند به تجارت با ایران بپردازند و اظهار داشت در صورتی که این شرکت ها تحریم های موجود علیه ایران را نقض کنند، ایالات متحده همچوم «یک تن آجر» بر سرشان خراب خواهد شد.

اما شاید نکته مهمتر در هشدارهای اوباما، ریشه یابی علت عصبانیت شدید وی از روند عادی سازی روابط تجاری ایران و غرب باشد. عامل اصلی که در این زمینه باید به آن اشاره کرد، وجود اختلاف شدید میان آنچه دولتمردان آمریکایی از روند کاهش تحریم های ایران مدنظر داشتند و واقعیت رخ داده در عرصه عملی است.

در حقیقت، آنچه آمریکا پیش بینی آن را نمی کرد، شکسته شدن «فضای روانی» تحریم های ایران بود. امری که سبب شد با وجود پابرجا بودن بخش مهمی از تحریم ها، شرکت های خارجی به جست و جوی راه هایی برای ازسرگیری روابط با تهران برآیند.

افزایش اختلافات در دولت

در حالی که چند روزی از استعفای رئیس سازمان میراث فرهنگی سپری نشده، «خرداد نیوز» نسخه اینترنتی روزنامه اصلاح طلب آرمان از بروز اختلاف در تیم مدیریتی دولت و آغاز تغییرات گسترده در وزارت صنعت، سرپرست نهاد ریاست جمهوری و مسئول دفتر رئیس جمهور پرده برداشت

به گزارش سایت خرداد این روزها شایعات پررنگی در خصوص چند جابجایی بزرگ در دولت به گوش می رسد. منابع مطلع خبراز سه تغییر عمده در دولت می دهند. تغییراتی که هنوز نهایی نشده اما صحبت و بحث در خصوص آن به گوش می رسد. گویا محمد رضا نعمت زاده، رئیس ستاد انتخاباتی روحانی و وزیر صنعت و معدن و تجارت، بزودی دولت را ترک خواهد کرد و ظاهراً پیشنهاد تصدی وزارت به محمد نهاوندیان رئیس دفتر دکتر روحانی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری داده شده است.

در همین رابطه خبر می رسد که قرار است حسین فریدون برادر رئیس جمهور و مشاور عالی وی جایگزین نهاوندیان در دفتر رئیس جمهوری شده و سمت ریاست دفتر رئیس جمهوری را برعهده بگیرد.

از سوی دیگر خبر می رسد محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری در حال حاضر قرار است به جای نهاوندیان سرپرستی نهاد ریاست جمهوری را برعهده بگیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سيدمهدي می گوید

    بنده خدا با خرابی هایی که ببار آورده روش نمیشه حرف بزنه ولش کنید به درد خودش