بیوگرافی رضا اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو +سوابق

0

رضا اردکانیان Reza Ardakanian در سال ۱۳۳۷ در شهر یزد به دنیا آمد. مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف (۱۳۶۲) و سپس مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی منابع آب (۱۳۷۲) و دکتری خود در زمینه مدیریت منابع آب را از دانشگاه مک مستر کانادا (۱۳۷۶) اخذ کرد‎.‎‏

 

به نوشته جماران، فعالیت های اجرایی او در سطح ملی شامل خدمت در وزارت کشور به عنوان معاون وزیر در هماهنگی امور عمرانی (۱۳۶۸-۱۳۶۶) و در وزارت نیرو به عنوان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی (۱۳۶۹-۱۳۶۸)، قائم مقام وزیر نیرو (۱۳۸۰-۱۳۷۷) و معاون وزیر در امور آب (۱۳۸۴-۱۳۸۰) است.

وزیر نیرو دولت روحانی وزیر نیرو جدید وزرای پیشنهادی روحانی سوابق وزرای روحانی سوابق رضا اردکانیان بیوگرافی رضا اردکانیان

در دوره دوم فعالیت در وزارت نیرو، وی همچنین به عنوان مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران، دست اندر کار مدیریت ساخت و بهره برداری از طرح های توسعه منابع آب و نیروگاه های برقآبی بود.

 

فعالیت های اجرایی او در سطح بین المللی نیز شامل عضویت در هیات رییسه یونسکو – آی.اچ.پی (UNESCO-IHP) در پاریس (۱۳۸۱-۱۳۷۹) هیات مدیره این نهاد در دلفت هلند (۱۳۸۶-۱۳۸۲)، هیات مدیره انجمن بین المللی برق آبی در لندن (۱۳۸۵-۱۳۸۳) است.

 

از دیگر فعالیت های او تاسیس و اداره مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو در تهران (۱۳۸۶-۱۳۸۱) است.

 

در سالهای ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۴ اردکانیان به عنوان مدیر موسس برنامه دهه بین المللی آب سازمان ملل به میزبانی دانشگاه سازمان ملل، در شهر بن آلمان مشغول به کار بود؛ وی همچنین در فاصله سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۸۹ به عنوان سرپرست معاونت دانشگاه سازمان ملل در اروپا فعالیت کرد.

 

در سال ۱۳۹۱، اردکانیان توسط رییس دانشگاه سازمان ملل متحد و معاون دبیرکل آن ساازمان به عنوان مدیر موسس انستیتو جدیدی از دانشگاه در زمینه مدیریت به هم پیوسته منابع زیست محیطی (آب، خاک و پسماند) در شهر درسدن آلمان برگزیده شد. از آن زمان ، وی تحقیقات دانشگاهی و فعالیت های اداری موسسه را راهبری و مدیریت کرده است.

 

در سال ۱۳۹۳ نیز با توجه برنامه دکتری مشترک بین دانشگاه صنعتی درسدن و دانشگاه سازمان ملل متحد وی به عنوان استاد تمام منتخب دانشکده علوم محیط زیستی آن دانشگاه منصوب شد.

 

او همچنین نایب‌رییسی انجمن آب‌شناسی ایران و مدرس در دانشگاه شریف بوده است و طرح‌ها و ‏پروژه‌های مختلفی را به انجام رسانده. اردکانیان در مدیریت مجامع مختلف علمی و تخصصی بین المللی مرتبط با آب از جمله ‏فرهنگستان بین المللی آب، شورای حکام موسسه آموزشی آب یونسکو، انستیتوی آب و محیط زیست دانشگاه ملل متحد فعالیت کرده و ‏مسوولیت داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ