آیا روسیه پروژه “شیطان ۲” را آزمایش می کند!

0

روسیه به زودی موشک جدیدی آزمایش می‌کند که قادر است بر هر سامانه دفاع موشکی غلبه کند.

موشک «سارمات RS-۲۸» که ناتو به آن لقب «شیطان ۲» را داده، یکی از پرقدرت‌ترین موشک‌های رادار گریز است که سال گذشته رونمایی شد، ولی آزمایش آن به دلایلی به تاخیر افتاد. این موشک ۱۰۰ تُنی از دامنه بُرد ۶۲۰۰ مایلی (حدود ۱۰ هزار کیلومتر) برخوردار بوده و می‌تواند منطقه‌ای به وسعت ایالت تگزاس آمریکا یا کل کشور فرانسه را از بین ببرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «زیوزدا» موشک شیطان Evil ۲ قادر به حمل ۱۲ کلاهک هسته‌ای با وزن مجموع ۱۰ تن با قدرت تخریب بالاست.

موشک های روسیه موشک سارمات RS ۲۸ قویترین موشک های جهان قدرت نظامی روسیه بزرگترین موشک دنیا اخبار روسیه Russian RS 28 Sarmat

منابع دفاعی روسیه زمان دقیق آزمایش این موشک را اعلام نکرده اند. با این حال گفته می‌شود این موشک اواخر امسال تحت آزمایش قرار بگیرد. همچنین این موشک با هدف بازدارندگی از تهدیدات نظامی علیه روسیه، سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ وارد ناوگان نظامی این کشور خواهد شد.

موشک «شیطان ۲» بخشی از پروژه نظامی ۴۹۰ میلیارد دلاری روسیه به منظور ارتقای زرادخانه‌های هسته‌ای و نوسازی ناوگان نظامی این کشور است. در پی اجرای این طرح نظامی قرار است ۳۲۰ موشک، ۱۰۰۰ کلاهک، ده‌ها فروند زیردریایی و بمب افکن جایگزین شوند.

مسکو در حالی آمادگی خود را برای انجام جدیدترین آزمایش موشکی اعلام کرده که نمایش قدرت ارتش روسیه و ناتو در مدیترانه به مراحل حساسی رسیده است و هر دو طرف در صدد نمایش قابلیت‌های پیشرفته نظامی خود هستند.

موشک های روسیه موشک سارمات RS ۲۸ قویترین موشک های جهان قدرت نظامی روسیه بزرگترین موشک دنیا اخبار روسیه Russian RS 28 Sarmat

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه همچنین روز گذشته، در یک سخنرانی در جشنواره جوانان و دانشجویان در شهر سوچی از وجود یک فناوری خبر داد که می‌تواند بسیار وحشتناک‌تر و خطرناک‌تر از سلاح‌های اتمی باشد. به عقیده رئیس جمهور روسیه، تولد انسان‌های برنامه‌ریزی شده از نظر ژنتیکی می‌تواند یک خطر بسیار بزرگ برای بشریت باشد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ