چگونه می توان خلافی خودرو رو کم کرد؟!

0

در مقالات گذشته در مورد نحوه استعلام خلافی خودرو و نمره منفی گواهینامه صحبت شد. در حال حاضر، این امکان وجود دارد تا با مراجعه با سایت پلیس راهور تخلفات رانندگی خود را استعلام کنیم؛ و یا در صورت تمایل، آن را پرداخت کنیم. اما خب، عده‌ای عقیده دارند که میزان جرایم تعیین شده برای آن‌ها عادلانه نیست و به هر نحوی دنبال کاهش بخشی از آن هستند.

بنابر گفته رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی، در مورد رسیدگی به شکایات تخلفات راهنمایی و رانندگی مربوط به خودرو دو فرآیند وجود دارد. یک مورد آن، اعتراض به قبض جریمه است که درصورتی‌که فرد به برگ جریمه اعتراض داشته باشد باید به مرکز اجرائیات منطقه و یا شهرستان محل سکونت مراجعه کرده و موضوع شکایت خودر را در منطقه مطرح کند؛ که اینگونه موارد در همان محل قابل رسیدگی و اصلاح است.

اما اگر فرد نسبت به وضعیت تخلفات اعتراض داشته باشد، می‌بایست ابتدا به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کند و در خواست اعتراض دهد. این درخواست از طریق سیستم به مرکز اجرائیات کل کشور ارسال می‌شود؛ و براساس قانون، ظرف حداکثر ۲۴ ساعت باید به موضوع رسیدگی شود. البته این رسیدگی معمولا در کمتر از چند ساعت انجام و پاسخ داده می‌شود.

معمولا افراد در اعتراض به جرایم رانندگی، شکایات متعددی را عنوان می‌کنند، مثلا اینکه: از لحاظ مالی، پرداخت جرایم رانندگی در توان آن‌ها نیست، و یا در زمان ثبت جریمه، در آن محل حضور نداشتند و تخلف رانندگی به اشتباه برای آن‌ها ثبت شده است.

البته باید گفت که شهروندان تهرانی برای اعتراض به جرایم بالای یک میلیون تومان، لازم است تا به ادارات راهنمایی و رانندگی مناطق ۱۶، ۲۱، ۱۲، ۴،‌ ۱، ۱۰، ۲۰ و هم‌چنین دادسرای راهور واقع در خیابان رودکی مراجعه کنند. در این مراکز کارشناسان پلیس نظرات خود را در اختیار قضات مستقر در مناطق می‌رسانند و این قضات که تحت نظر دادسرای راهور هستند، نسبت به این اعتراضات اعلام نظر می‌کنند و در صورت نیاز کسریات خلافی مطابق با مقررات اعمال می‌شود.

مدارک لازم برای رسیدگی به صورت وضعیت خلافی خودرو

  • اصل کارت شناسائی واصل سندمالکیت خودرو
  • تکمیل فرم درخواست
  • کارت شناسائی معتبرمالک وسیله نقلیه یاوکیل قانونی آن

آدرس واحدهای رسیدگی به تخلفات رانندگی برای جرایم بالاتر از یک میلیون تومان

منطقه ۱: چهارراه لشکرک، بلواراوشان جنب بیمارستان ۵۰۵ ارتش

منطقه ۱۰: نواب، نبش محبوب مجاز

منطقه ۱۲: خیابان شوش، نرسیده به میدان شوش، پشت بوستان بهاران، جنب کلانتری۱۱۲

منطقه ۱۴: شهیدمحلاتی، نبردشمالی، بعد از پاسدارگمنام، ابتدای خیابان قیام، انتهای کوی شهیدابراهیم بیدی

منطقه ۱۶: میدان بهمن، اول تندگویان

منطقه ۲۰: شهرری،خیابان۲۴متری رازی، انتهای کریمی شیرازی یااستخرسابق، بعدازفروشگاه رفاه شهرداری منطقه ۵

منطقه ۲۱: تهرانسر، انتهای بلواریاس، بعدازمسجدجامع نرسیده به کمربندی آزادگان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ