روغن موتور مناسب خودروهای دوگانه سوز خاصیتی هم دارد؟

0

در سال‌های اخیر شاهد تبلیغات مربوط به روغن‌موتورهای مخصوص خودروهای گازسوز هستیم. بر اساس اعلام شرکت‌های تولیدکننده، این روغن‌ها با فرمولاسیون ویژه می‌تواند حفاظت بهتری از موتورهای دوگانه‌سوز بکند و به این ترتیب عمر مفید موتورها را بالا می‌برد.

دمای کارکرد موتور در زمان استفاده از سوخت گاز بیشتر از دمای آن در زمان استفاده از بنزین است و به همین دلیل روغن‌موتورهای معمولی ممکن است در زمان استفاده در خودروی گازسوز دچار مشکل شوند. روغن‌موتور به‌طور معمول تا دمای مشخصی می‌تواند خواص خود را حفظ کند و اگر به‌طور مرتب در دمای بالا کار کند احتمال نیتراسیون و اکسیداسیون روغن افزایش پیدا می‌کند که درنهایت باعث می‌شود روغن رسوب کرده و مجاری روغن رسانی موتور را مسدود کند. برای رفع این مشکل ترکیبات ضد نیتراسیون و ضد اکسیداسیون به این روغن‌ها افزوده می‌شود.

در مقابل به دلیل آنکه سوخت گاز بهتر از بنزین می‌سوزد، روغن این موتورها نیاز به مواد پاک‌کننده ندارد. البته با توجه به اینکه موتورهایی که در ایران بر روی خودروها نصب می‌شوند دوگانه‌سوز هستند، روغن‌های موتور باید همچنان این خاصیت را برای زمان استفاده از بنزین حفظ کنند. درنهایت این روغن‌ها می‌توانند حفاظت بهتری از سوپاپ این خودروها به عمل ‌آورند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ