ماجرای ربوده شدن ۳ سرمایه دار ایرانی در استانبول ترکیه

0

سه سرمایه دار ایرانی که ۶ ماه گذشته را در هتلی لوکس در استانبول اقامت داشتند، از سوی تیم محافظ خود ربوده شدند و جواهرات و پول نقد همراهشان به سرقت رفت.

دوشنبه هفته گذشته سه سرمایه دار ایرانی به نام های” آ. اس” (۳۵ ساله)، ” ام . اس” (۳۲ ساله) و ” ام . اس” (۳۰ ساله) که با یکدیگر خواهر و برادر بودند، از سوی تیم محافظ شان ربوده شدند.

این سه عضو خانواده از ۶ ماه پیش با اجاره کردن طبقات پنجم و ششم هتل لوکسی در منطقه “بی اوغلی” استانبول در این شهر اقامت داشتند.

بر اساس گزارش روزنامه حریت، این ۳ سرمایه دار ایرانی به منظور آزاد کردن حساب های بانکی توقیف شده شان در بانک های مجارستان، دوبی و روسیه به استانبول آمده و در این شهر اقامت داشتند.

آنها به منظور تامین امنیت شان از یک شرکت امنیتی انگلیسی مستقر در دوبی، محافظ استخدام کرده بودند که تحقیقات پلیس استانبول مشخص کرده از سوی همین تیم محافظ ربوده شده اند.

به گفته این ایرانیان ربوده شده پس از آزادی، آنها در دوبی با این شرکت خصوصی آشنا شده و آن را یک شرکت امنیتی معتبر می دانستند چون به گفته آنها این شرکت تامین امنیت چهره های سرشناسی از جمله “برد پیت” را در کارنامه کاری خود داشته است.

در دوشنبه هفته گذشته گروهی ۳ نفره به هتل آمده و ادعا کرده بودند از نیروهای پلیس امنیت استانبول هستند. این ۳ نفر مدعی شده بودند باید این سه ایرانی را از بیم حمله احتمالی، به مکانی امن انتقال دهند و این گونه این اعضاء خانواده را با مینی بوسی ربوده و به زاغه ای در استانبول منتقل کرده بودند.

پس از این عملیات ربایش، ۳ نفر رباینده به هتل بازگشته و طلا و جواهرات و پول نقد همراه این خانواده در اتاق هایشان در مجموع به ارزش ۵۰۰ هزار یورو را با خود برده بودند.

با شکایت همسر “آ. اس” از ربوده شدن همسرش در استانبول از فردای حادثه، پلیس استانبول تحقیقات خود را درباره این پرونده آغاز کرد؛  در نهایت ۶ نفر از نیروهای امنیتی تحت استخدام این خانواده سرمایه دار ایرانی دستگیر و بازداشت شدند.

ایرانیان ربوده شده ۲ روز پس از ربایش با تاکسی به هتل برگشتند؛ آنها نخست متوجه ربوده شدن خود نبوده اند اما پس از ورود به هتل و گفتگو با پلیس متوجه ساختگی بودن داستان شده اند.

پلیس استانبول اعلام کرده متهمان  اصلی  این عملیات ربایش که ۳ عضو انگلیسی تیم محافظت بوده اند، ساعاتی پس از ربایش آنها به انگلیس گریخته اند، اما سه همدست ترک تبار آنها که آنها نیز در استانبول به استخدام این تیم انگلیس محافظت در آمده بودند، در بازداشت پلیس هستند.

دستگیری سه رباینده از سوی پلیس استانبول

راهنمای سفر به ترکیه جاهای دیدنی استانبول پاتوق ایرانیان در استانبول اخبار ترکیه اخبار آدم ربایی

بر اساس گزارش حریت، این خانواده ایرانی به پلیس استانبول گفته اند که حساب آنها در بانک های ۳ کشور روسیه، امارات و مجارستان که حاوی میلیون ها یورو پول است، توقیف شده و آنها برای آزاد کردن دارایی هایشان از توقیف، به استانبول آمده بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ