بلایی که مصرف زیاد عسل سر بدن می آورد

1

بسیاری عسل را به عنوان یک شیرین کننده طبیعی قبول دارند، یک جایگزین مناسب برای شکر و شیرین کننده های شیمیایی بدون کالری.

به گزارش میزان، اما آیا می توان در خوردن این غذای طبیعی و خوش طعم، زیاده روی کرد و آیا به آن اندازه که فکر می کنیم برایمان خوب است؟

گاهی عسل چون طبیعی است، در ذهن به صورت خودکار به عنوان قند در نظر گرفته نمی شود. زمانی که آن را می خورید به عنوان قند اضافه شده شناسایی می شود.

خیلی ساده می توان در خوردن عسل زیاده روی کرد، مخصوصا زمانی که مستقیم به اسموتی، غلات و دیگر غذاها اضافه اش

می کنید و از قبل آن را اندازه گیری نمی کنید. وقتی عسل را مستقیم از ظرف مورد استفاده قرار می دهید، کنترل مقدار وعده اش دشوار می شود.

مصرف بالای عسل با افزایش وزن، ابتلا به دیابت نوع ۲ و پوسیدگی دندان در ارتباط است. بعلاوه مقدار بسیار زیادی فروکتوز در عسل وجود دارد. فروکتوز یکی از عوامل شناخته شده ایجاد گاز و نفخ است و اگر بیش از حد عسل بخورید ممکن است دچار مشکلات گوارشی بشوید.

این بدان معنا نیست که نباید دیگر عسل بخورید، زیرا عسل هم خواص خودش را دارد. از خوش طعم کردن غذا گرفته تا درمان گلو درد. عسل خام و فیلتر نشده حاوی مقدار زیادی پروبیوتیک و آنتی اکسیدان است که مسلما اینها را نمی توانید در شکر معمولی پیدا کنید.

مضرات عسل متخصص تغذیه عسل طبیعی و ارگانیک عسل خام عسل بسیار مرغوب خواص عسل پیشگیری از دیابت بهترین زمان خوردن عسل برنامه غذایی برای دیابتی ها

تنها نکته ای که باید به آن توجه کرد، دقت به میزان وعده و قندهای اضافه شده در طول روز است. توصیه می شود قند اضافه شده در یک روز، کمتر از ۱۰ درصد برنامه غذایی تان باشد (این شامل قند طبیعی موجود در میوه و شیر نمی شود). توصیه می شود قند اضافه شده را به ۶ قاشق چای خوری یا کمتر محدود کنید. در هر وعده، یک قاشق غذا خوری یا کمتر عسل کافی است. یک قاشق غذا خوری عسل ۶۴ کالری دارد (بیش از ۱۷ گرم قند در خود دارد). شاید این مقدار زیاد به حساب نیاید اما مقدار آن به بیش از ۴ قاشق چای خوری شکر می رسد.

دوباره می گوییم، لازم نیست اینگونه فکر کنید که باید عسل را کامل کنار گذاشت. اما باید این را بدانید قند آن مانند هر قند دیگری است. عسل غذای سالمی است، اما حتی در چیزهای خوب هم نگه داشتن حد تعادل اهمیت دارد. خوردن بیش از حد چیزهای خوب هم می تواند مضر باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. عسل مصفی می گوید

    أعوذُ باللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
    وَأَوْحَىٰ رَ‌بُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبَالِ بُیُوتًا وَمِنَ الشَّجَرِ‌ وَمِمَّا یَعْرِ‌شُونَ ﴿۶٨﴾ ثُمَّ کُلِی مِن کُلِّ الثَّمَرَ‌اتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَ‌بِّکِ ذُلُلًا ۚ یَخْرُ‌جُ مِن بُطُونِهَا شَرَ‌ابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِیهِ شِفَاءٌ لِّلنَّاسِ ۗ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَهً لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُ‌ونَ ﴿۶٩﴾ «نحل» و پروردگار تو به زنبور عسل وحى [الهام غریزى‌] کرد که از پاره‌اى کوهها و از برخى درختان و از آنچه داربست [و چفته‌سازى‌] مى‌کنند، خانه‌هایى براى خود درست کن، (۶۸) سپس از همه میوه‌ها بخور، و راههاى پروردگارت را فرمانبردارانه، بپوى. [آنگاه‌] از درون [شکم‌] آن، شهدى که به رنگهاى گوناگون است بیرون مى‌آید. در آن، براى مردم درمانى است. راستى در این [زندگى زنبوران‌] براى مردمى که تفکر مى‌کنند نشانه [قدرت الهى‌] است. (۶۹)
    مَّثَلُ الْجَنَّهِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ ۖ فِیهَا أَنْهَارٌ‌ مِّن مَّاءٍ غَیْرِ‌ آسِنٍ وَأَنْهَارٌ‌ مِّن لَّبَنٍ لَّمْ یَتَغَیَّرْ‌ طَعْمُهُ وَأَنْهَارٌ‌ مِّنْ خَمْرٍ‌ لَّذَّهٍ لِّلشَّارِ‌بِینَ وَأَنْهَارٌ‌ مِّنْ عَسَلٍ مُّصَفًّى ۖ وَلَهُمْ فِیهَا مِن کُلِّ الثَّمَرَ‌اتِ وَمَغْفِرَ‌هٌ مِّن رَّ‌بِّهِمْ ۖ کَمَنْ هُوَ خَالِدٌ فِی النَّارِ‌ وَسُقُوا مَاءً حَمِیمًا فَقَطَّعَ أَمْعَاءَهُمْ ﴿١۵﴾ «محمد» مَثَل بهشتى که به پرهیزگاران وعده داده شده [چون باغى است که‌] در آن نهرهایى است از آبى که [رنگ و بو و طعمش‌] برنگشته؛ و جویهایى از شیرى که مزه‌اش دگرگون نشود؛ و رودهایى از باده‌اى که براى نوشندگان لذتى است؛ و جویبارهایى از عسل مصفا و در آنجا از هر گونه میوه براى آنان [فراهم‌] است و [از همه بالاتر] آمرزش پروردگار آنهاست. [آیا چنین کسى در چنین باغى دل‌انگیز] مانند کسى است که جاودانه در آتش است و آبى جوشان به خوردشان داده مى‌شود [تا] روده‌هایشان را از هم فرو پاشد؟ (۱۵)