آمار شگفت انگیز پارس جنوبی جم در لیگ برتر فوتبال

0

پارس جنوبی جم با یک برد دلچسب دیگر در هفته یازدهم موفق شد صدرنشینی خود در لیگ را تثبیت کند. شاگردان مهدی تارتار با نتیجه ۳ بر یک سپیدرود را با شکست بدرقه کردند تا جمع امتیازات خود را به ۲۵ برسانند. آنها در حال لذت بردن از هشتمین هفته صدرنشینی خود در لیگ هفدهم هستند و حالا دیگر کمتر کسی از اتفاقی بودن نتایج این تیم می گوید.

 

بیوگرافی مهدی تارتار باشگاه پارس جنوبی جم اسامی بازیکنان تیم پارس جنوبی جم اخبار ورزشی اخبار لیگ برتر فوتبال

بازیگردانی دورتموندی ها

یکی از ویژگی های منحصر به فرد پارس جم ارائه بازی روان و تسلط بر جریان بازی است. آنها به خوبی توپ را در زمین می گردانند و هنگامی که توپ را در اختیار ندارند، با دوندگی های بی امان خود فضا را از حریف می گیرند. جنگندگی و روحیه بردطلبی بازیکنان بی ادعای پارس باعث شده تا آنها تنها تیم بدون باخت لیگ هفدهم باشند. دورتموندی های لیگ برتر که از جمله تیم های دونده ای هستند که بیش از نیمی از بازیکنانشان در هر بازی بالای ۹ کیلومتر می دوند.

بیوگرافی مهدی تارتار باشگاه پارس جنوبی جم اسامی بازیکنان تیم پارس جنوبی جم اخبار ورزشی اخبار لیگ برتر فوتبال

مردان کلیدی

در تیم تارتار هیچ بازیکنی برای حضور در ترکیب ثابت احساس امنیت نمی کند و آمادگی و کیفیت بالا معیار اصلی فیکس بودن است. محسن فروزان با حضور در تمام بازی های تیمش رکورددار است و با ۳ کلین شیت عملکرد قابل قبولی از خود ارائه داده است.

فرشاد محمدی مهر مدافع راست جمی ها نیز که بیشترین پاس گل و تاثیرگذاری را در گل های به ثمر رسیده تیمش دارد، با ۱۰ حضور ثابت در تیمش یکی از مردان مورد اعتماد تارتار نام گرفته است. مجتبی لطفی با ۹ بازی فیکس و میثم نقی زاده و آلویس نانگ با ۸ حضور در رتبه بعدی این رده بندی قرار دارند.
پارس جم که در اکثر بازی‌ها با سیستم ۲-۴-۴ به میدان می رود، بعد از محسن فروزان در قفس توری خود، حامد نورمحمدی و مجتبی لطفی را در قلب خط دفاعی به عنوان مهره ای قابل اتکا در اختیار دارد. محمدی مهر در راست و زبیدی در چپ دو بال رونده جمی ها به حساب می آیند. اما پورامینی هافبک دفاعی این تیم در اکثر بازی ها بوده و به خوبی توانسته میانه میدان را برای تیمش جمع کند. نانگ، دشتی و سینگ نیز مثلث هجومی تیم شان را تشکیل داده و جمعا ۱۰ گل تاکنون به ثمر رسانده اند. احسان تاییدی، مجید علیاری، فرشاد سالاروند و امیر ارسلان مطهری نیز ذخیره های طلایی تارتار در این ۱۱ هفته بوده اند.

 

بیوگرافی مهدی تارتار باشگاه پارس جنوبی جم اسامی بازیکنان تیم پارس جنوبی جم اخبار ورزشی اخبار لیگ برتر فوتبال

آمار شگفت انگیز

یازده هفته از لیگ گذشته و شاگردان تارتار هنوز نباخته اند. این رکورد ادامه دارد و حالا خیلی ها برای برداشتن آخرین صفر جدول از مقابل نام پارس جم نقشه می کشند.

تارتار در حالی معدل ۲۷/۲ امتیاز برای هر دیدار را تا پایان هفته یازدهم کسب کرده که با تلفیقی از بازیکنان بومی و ستاره های احیاء شده لیگ، تیمی یک دست و همگن را ساخته است. تیمش با ۲۲ گل زده عنوان بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده و با ۹ گل خورده سومین خط دفاعی برتر لیگ را در اختیار دارد. آنها ۶ گل در ۱۵ دقیقه های پایانی نیمه اول و ۹ گل در ۳۰ دقیقه های پایانی بازی ها به ثمر رسانده اند. از مجموع ۹ گل خورده نیز ۵ گل در نیمه دوم وارد دروازه جمی ها شده است.

پارس جم نانگ ۴ گله و سینگ و دشتی ۳ گله را در اختیار دارد و این مثلث آتشین می تواند کابوس هر تیمی باشد. نکته جالب اینکه تیم مهدی تارتار به جز این سه نفر، ۱۰ بازیکن دیگر در ترکیب خود دارد که طعم گلزنی در این فصل را چشیده اند.

 

بیوگرافی مهدی تارتار باشگاه پارس جنوبی جم اسامی بازیکنان تیم پارس جنوبی جم اخبار ورزشی اخبار لیگ برتر فوتبال

پارس جم تنها یک بار و آن هم مقابل صنعت نفت نیمه اول را بازنده به رختکن رفته و در ۴ دیدار برابر گسترش فولاد، سپاهان، صنعت نفت و سایپا توانسته نتیجه بازی را برگرداند و از باخت، تساوی یا برد بسازد. تیم بدون باخت لیگ برتر تنها هفته های سوم، چهارم و پنجم را در صدر غیبت داشته و حالا هشتمین هفته صدرنشینی خود را تجربه می کند.

آنها با تفاضل ۱۳+ رکوردار بهترین تفاضل گل نیز هستند. برد ۴ بر یک مقابل گسترش فولاد در تبریز و سه بر صفر برابر ذوب آهن در اصفهان بهترین نتیجه این تیم در خارج از خانه و برد دو بر صفر استقلال و سه بر یک سپیدرود بهترین نتیجه خانگی پارس جم جنوبی است.
وقتی عملکرد ۵ دوره قبلی لیگ برتر را بررسی می کنیم، متوجه خواهیم شد تنها قهرمان لیگ سیزدهم یعنی فولاد خوزستان موفق به کسب ۲۵ امتیاز تا پایان هفته یازدهم شده و از این حیث با شرایط کنونی پارس جم برابری می کند.

۴ قدم تا خوشبختی

پارسی ها در آستانه خلق شگفتی قرار دارند و برای چشیدن طعم قهرمانی در نیم فصل ۴ هفته حساس دیگر را پیش روی خود دارند. فولاد، پرسپولیس، نفت تهران و سیاه جامگان حریفان بعدی شاگردان تارتار خواهند بود و دیدار با سرخپوشان می تواند حکم فینال نیم فصل را داشته باشد. پرسپولیسی ها نیز در ۴ دیدار آینده خود باید به مصاف پدیده، پارس جم، ذوب آهن و سپیدرود بروند و البته یک دیدار عقب افتاده نیز با صنعت نفت آبادان خواهند داشت. به نظر می رسد جمی ها مسیر همواری برای قهرمانی در نیم فصل پیش روی خود دارند و در صورت برتری در دیدار مستقیم با پرسپولیس این مهم رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت. آنها در هفته سیزدهم میزبان شاگردان برانکو خواهند بود و این فرصت را دارند تا شگفتی خود را به نیمه راه برسانند.

شاگردان تارتار در پارس جم در حالی رویای قهرمانی را در سر می پرورانند که تنها یک اتفاق توانسته صدرنشینی شان را به کام همه بوشهری ها زهر کند. آنها هیچ نماینده ای در فهرست کارلوس کی روش ندارند و تیم ملی بدون بازیکنی از پارس جم شکل گرفته است.

 

بیوگرافی مهدی تارتار باشگاه پارس جنوبی جم اسامی بازیکنان تیم پارس جنوبی جم اخبار ورزشی اخبار لیگ برتر فوتبال

منبع : ورزش ۳ / نویسنده: اکبر کریمی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ