تولید پژو ۲۰۰۸ باز هم آغاز نشد! / ایران خودرو کدام پژو ۲۰۰۸ را تحویل داد؟

0

با گذشت ۵ ماه از افتتاح خط تولید پژو ۲۰۰۸ با حضور رئیس جمهور، آمار تولید خودرو تا پایان مهر ماه نشان می‌دهد که این محصول هنوز به تولید نرسیده است. به این ترتیب خودروهای تحویل داده شده به مشتریان از محل واردات تأمین شده است.

اواخر مهرماه امسال ایران خودرو از ارسال دعوت‌نامه و تحویل خودرو پژو ۲۰۰۸ با موعد شهریور ماه به مشتریان خبر داد و اعلام کرد عرضه این محصول با زمان تحویل مهرماه هم آغاز شده است”.

وعده های حسن روحانی مشخصات Peugeot 2008 قیمت پژو 2008 فروش پژو 2008 طنز ایران خودرو دروغ خودروسازان ثبت نام پژو 2008 پسابرجام چیست اخبار ایران خودرو آمار تولید خودرو Peugeot 2008

این مطلب در حالی از سوی این شرکت مطرح شده است که هنوز فعالان بازار از نزدیک پژو ۲۰۰۸ را ندیده و حتی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم که بازار خرید و فروش پژو۲۰۰۸ چگونه هست، می‌گویند: ما هنوز این خودرو را از نزدیک ندیده‌ایم چه برسد به اینکه خرید و فروش آن را انجام دهیم.

نکته قابل توجه اینکه بررسی میزان تولید انواع خودرو تا پایان مهرماه امسال نشان می‌دهد در این بازه زمانی فقط ۴ دستگاه پژو ۲۰۰۸ در کشور تولید شده است. این موضوع نشان می دهد با وجود تمام الزامات هنوز خبری از تولید و افزایش ساخت داخل این محصول فرانسوی در کشور نیست.

طبق آمار وزارت صنعت طی ۷ ماهه امسال تنها ۴ دستگاه پژو ۲۰۰۸ در ایران خودرو به تولید رسیده که آن هم مربوط به خودروهایی است که در زمان افتتاح خط تولید با حضور رئیس جمهور، بر روی خط تولید این محصول مونتاژ شد.

در چنین شرایطی تحویل پژو ۲۰۰۸ به خریداران همچنان با تأخیر روبه‌رو است و مشتریان برای دریافت خودروی ثبت‌نامی انتظار می‌کشند. البته ایران خودرو پیشتر از آغاز تحویل پژو ۲۰۰۸ به خریداران با موعد تحویل شهریور ماه خبر داده بود که به این ترتیب باید گفت این خودروها از محل واردات تأمین شده‌اند.

بررسی آمار ۷ ماهه تولید خودرو در کشور نشان می‌دهد در این مدت ۸۲۲ هزار و ۱۱۶ دستگاه انواع خودرو به تولید رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۸.۸ درصدی را نشان می‌دهد. از این تعداد، ۷۷۲ هزار و ۱۲۰ دستگاه خودروی سواری بوده که افزایش ۲۱ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

همچنین تولید ون با رشد ۱۶۷.۶ درصدی نسبت به ۷ ماهه سال گذشته به ۳۸۸ دستگاه رسید. در عین حال در مورد تولید وانت باید به افت ۱۲.۴ درصدی تولید طی ۷ ماهه امسال اشاره کنیم.

در مهر ماه نیز آمار تولید خودرو نشان‌دهنده تولید ۱۳۷ هزار و ۷۵۸ دستگاه انواع خودرو در کشور است که نسبت به مهر ۹۵ رشد ۲۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در مهر امسال ۱۲۸ هزار و ۶۹۸ دستگاه سواری در کشور به تولید رسید که از افزایش ۲۳.۸ درصدی نسبت به مهر ۹۵ برخوردار است.

در بررسی آمار تولید محصولات ایران‌خودرو باید به تولید ۳۹۱ هزار و ۲۱۹ دستگاه انواع خودرو طی ۷ ماهه امسال اشاره کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳.۹ درصد افزایش داشته است. از این رقم، ۳۸۴ هزار و ۸۰ دستگاه به سواری اختصاص داشته که نسبت به ۷ ماهه سال گذشته ۱۶.۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

همچنین در مهر امسال ۶۴ هزار و ۱۲۲ دستگاه انواع خودرو توسط ایران خودرو به تولید رسید که ۱۹.۷ درصد رشد را نسبت به مهر ۹۵ نشان می‌دهد.

در مهر امسال ۶۳ هزار و ۱۱ دستگاه سواری توسط ایران خودرو به تولید رسید که در مقایسه با مهر ۹۵ از رشد ۲۱ درصدی برخوردار بوده است.

در مورد سایپا نیز باید به تولید ۳۴۴ هزار و ۷۹۳ دستگاه انواع خودرو طی ۷ ماهه امسال اشاره کنیم که ۲۰.۵ درصد رشد را نسبت به ۷ ماهه سال قبل نشان می‌دهد.

در این مدت ۳۱۷ هزار و ۵۹۷ دستگاه سواری توسیط گروه سایپا به تولید رسید که ۲۲.۶ درصد رشد را نسبت به ۷ ماهه مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

طی مهر امسال گروه سایپا ۶۰ هزار و ۷۴ دستگاه انواع خودرو را به تولید رساند که ۵۴ هزار و ۶۲۰ دستگاه از آن به سواری اختصاص داشته است.

آمار تولید انواع خودرو تا پایان مهر ماه امسال به شرح زیر است:

وعده های حسن روحانی مشخصات Peugeot 2008 قیمت پژو 2008 فروش پژو 2008 طنز ایران خودرو دروغ خودروسازان ثبت نام پژو 2008 پسابرجام چیست اخبار ایران خودرو آمار تولید خودرو Peugeot 2008وعده های حسن روحانی مشخصات Peugeot 2008 قیمت پژو 2008 فروش پژو 2008 طنز ایران خودرو دروغ خودروسازان ثبت نام پژو 2008 پسابرجام چیست اخبار ایران خودرو آمار تولید خودرو Peugeot 2008وعده های حسن روحانی مشخصات Peugeot 2008 قیمت پژو 2008 فروش پژو 2008 طنز ایران خودرو دروغ خودروسازان ثبت نام پژو 2008 پسابرجام چیست اخبار ایران خودرو آمار تولید خودرو Peugeot 2008

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ