۱۰ روشی که شما را به مدیری موفق تبدیل می‌کند

0

اگر تصمیم دارید در مقام یک مدیر، رئیس یا کارآفرین تبدیل به رهبری برجسته شوید، باید سعی کنید ویژگی هایی را در خودتان تقویت کنید که دیگران فاقد آن هستند.

کدام ویژگی های زیر را خودتان دارید؟ کدام ویژگی ها را باید به دست آورید؟

به مردم احساس ارزشمند بودن بدهید: مردم نیاز دارند احساس ارزشمند بودن را تجربه کنند. مدیران برجسته به دیگران این احساس را انتقال می دهند که در مرکز توجه قرار دارند و عامل اصلی پیش رفتن کارها هستند.

برای ارتباط بهتر با کارمندانتان وقت صرف کنید: برای شناخت بهتر کسانی که برایتان کار می کنند وقت صرف کنید. برای کارمندانتان سروری نکنید. در عوض به حرفهاشان گوش کنید. وقتی که با کسی ارتباط برقرار می کنید در واقع دارید برای ارتباط بیشتر سرمایه گذاری می کنید. حتی در مواقعی که اوضاع بحرانی است.

صادق و صریح باشید: همیشه صادقانه و صریح صحبت کنید. نشان دهید که در هیچ شرایطی از به زبان آوردن حقیقت هراسی ندارید.

مسئولیت شکست را بپذیرید: اگر شما مسئول شکست هستید ـ می خواهد دلیلش عملی مستقیم از سوی شما باشد یا تعریف استراتژی ای نادرست یا ضعف رهبری ـ آن را بپذیرید. عذر و بهانه نیاورید، فرافکنی نکنید ودیگران راهم قربانی نکنید.

اعتبار شرکت را میان همه تقسیم کنید: برجسته ترین مدیران کاملاآگاهند که خودشان به تنهائی موفق نمی شوند کار زیادی از پیش ببرند. برای اینکه کارها پیش برود نیاز به تیم و گروه کاری هست، بنابراین اعتبار موفقیت تان را بین تک تک اعضاء تیم تقسیم کنید.

از کارمندان تقدیر کنید و مدام این کار را تکرار کنید: مطمئن شوید کسانی که تحت رهبری شما کار می کنند توجه کافی، تقدیر کافی و تاییدی که استحقاقاش را دارند، از طرف شما دریافت می کنند.

به افراد مسئولیت بدهید و از مدیریت جزءنگر خودداری کنید: اختیار دادن به دیگران به معنای رها کردن آنها و انداختن آنها در سراشیب سقوط نیست. تفویض اختیار باید با کمک، هدایت و راهنمائی در مواقع لزوم همراه باشد. به این شــکل، کارها انجام می شود و اعضای تیم شما رشد می کنند.

مهارت را تقدیر کنید و استعداد را تحسین: به دنبال بهترینها در میان کارمندانتان باشید و به آنها کمک کنید مهارت و قدرت شان را بشناسند و ارتقا دهند.

وضع موجود را به چالش بکشید و از میان مایه گی دوری کنید: به یاد داشته باشید که خالقیت از نارضایتی ناشی می شود و پیشرفت های عظیم وقتی حاصل می شوند که برای تغییر وضع موجود شانس خود را بیازمایید.

بر روی کارمندان تان سرمایه گذاری کنید و بگذارید آنها احساس کنند اهمیت زیادی دارند: هر چقدر از زمان و انرژی و پولتان را صرف سرمایه گذاری برای رشد و یادگیری کارکنان تان کنید هزینه اش در دارزمدت از زیان هنگفت عدم رشد و عدم یادگیری کمتر خواهد بود.

یک مدیر خوب باید چگونه باشد ویژگیهای یک مدیر موفق مدیران موفق مدیر موفق کیست عوامل موفقیت افراد موفق چیست رموز مدیریت موفق راز موفقیت آموزش موفقیت

منبع:بیزنس اینسایدر

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ