خواص و فواید روغن آرگان چیست؟ +قیمت و تشخیص روغن آرگان اصل

1

قیمت روغن آرگان ، تشخیص روغن آرگان اصل ، بهترین مارک روغن ارگان ، روغن آرگان را از کجا تهیه کنیم ،روغن آرگان پرنسلی ،روغن آرگان از کجا بخریم ،شامپو روغن آرگان ، بهترین برند روغن ارگان در ایران ، روغن آرگان یونیک ، روغن آرگان لاکمه

روغن آرگان Argan oil

چند سالی است که شاهد پدیده ی نو ظهوری در صنعت تولید مواد آرایشی به نام روغن آرگان هستیم، روغن ارگان که در حقیقت از هسته میوه درخت ارگان بدست می اید، زادگاه درخت و محل رویش و پرورش آن در حال حاضر فقط کشور مراکش و معدود نقاط دیگری در شمال آفریقا است، گفته می شود طول عمر درخت ارگان ۱۵۰ تا ۲۰۰ سال است ولی بعد از ۳۰ تا ۵۰ سالگی میوه می دهد. خاص بودن منطقه رشد و پرورش درخت و همچنین تاثیرات شفابخشی که روغن بدست آمده دارد به اکسیر طلایی لقب گرفته و همچنین نسبتا نادر بوده و قیمت روغن بدست آمده از این دانه ها با طلا برابری می کند.

مجله سلامت قیمت روغن آرگان زیبایی صورت خانمها روغن آرگان را از کجا تهیه کنیم رفع چین و چروک خواص گیاهان تشخیص روغن آرگان اصل پرسودترین درخت بهترین مواد صاف کننده موی سر بهترین مارک روغن ارگان Argan oil

روغن آرگان به دلیل محدودیت تولید و تقاضای فراوانی که برایش وجود دارد از گرانترین روغن های جهان است که در دو زمینه ی آرایشی و خوراکی استفاده می شود ، روغن آرگان سرشار از اسیدهای چربی چون اسید لینولئیک و اسید هیالورونیک است که حاوی ویتامین E می باشد. خاصیت ضد پیری پوست، مرطوب کنندگی و آنتی اکسیدان بودن روغن آرگان به سبب وجود این اسیدهاست.
در تحقیقات علمی ثابت شده است که این روغن می تواند آسیب های پوستی ناشی از افزایش سن را که موجب از دست رفتن آب پوست و نیز انعطاف پذیری پوست می شود، ترمیم کند.
روغن آرگان یک آنتی اکسیدان طبیعی است و می تواند اکسیژن رسانی درون سلولی را افرایش دهد. این عمل منجربه خنثی شدن رادیکال های آزاد او و حفظ نرمی بافت ها می شود.
همچنین این روغن منبع سرشاری از ویتامینE و A، امگا ۳ و امگا ۶ و قدری امگا ۹ است.این ترکیبات هم خاصیت آنتی اکسیدانی را افزایش می دهند هم باعث می شوند روغن آرگان فواید کم نظیر و شفابخشی برای پوست و مو داشته باشد

خواص درمانی روغن آرگان

امروزه با توجه به اقبال عمومی مصرف کننده های پر و پا قرص روغن آرگان، تولید کنندگان محصولات آرایشی با پی بردن به خواص معجزه آسای روغن آرگان و تاثیرات آن، تصمیم به تولید محصولاتی مانند: مرطوب کننده ها، لوسیونهای بدن، شامپوهای تقویت کننده، ماسک های مو، سرم مو، کرم های جوان سازی و … که حاوی این روغن می باشند نموده و هر روز شاهد محصول جدیدی از این روغن پر خاصیت هستیم.

به جرائت می توان گفت روغن آرگان جز معدود روغن هایی است که حاوی مقادیر بسیار زیادی از اسیدهای چرب می باشد که در مقابل عمل اکسیده شدن،بسیار مقاوم تر از روغن زیتون است. همچنین حاوی ویتامین A،امگا۶و۹ نیز می باشد.

به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از ویتامین A پوست را به خوبی تغذیه می کند. آثار پیری را که بر روی پوست نمایان گردیده است بهبود می بخشد.اگزما،جوش، و جای زخم را ترمیم می کند.پوست را مرطوب می کند و الاستیته پوست را افزایش می دهد در این محصول هیچگون کلسترولی وجود ندارد.

به دلیل اسیدهای فراوانی که در آن موجود است PH طبیعی پوست را ذخیره می کند و در پوستهای چرب باعث کم چرب شدن پوست می گردد. قبل از استفاده از محصولات آرایشی استفاده از ۱ یا ۲ قطره از این روغن به مدت ۵دقیقه موج تغییر شگفت انگیزی در جذب عالی محصولات آرایشی می شود و از ایجاد پینه بر روی پوست پیشگیری می کند.

مو: روغن ارگان محصول بسیار عالی برای صاف کردن موهای مجعد است،موهای خشک را نرم می کند و درخشش مو را بیشتر می کند.میتوانید از روغن ارگان برای همه قسمتهای مو وقتی که نمناک است استفاده کنید که جنبه درمانی دارد یا فقط برای انتهای موهایی که حالت خشکی دارند استفاده نمایید

پوست سر:  اگر پوست سر شما خشک است میتوانید با استفاده از روغن ارگان،بوست سر را با این روغن ماساژ دهید،اگر این کار را قبل از خواب انجام دهید،متوجه خواهید شد اکثر اوقات پوست سرتان مرطوب خواهد بود پیش از انکه سرتان شسته شود.

صورت: این روغن جهت پیشگیری از ایجاد چروک و ضد افتادگی پوست ناشی از افزایش سن ، تقویت کلاژن سازی و ترمیم بافت سلول
مرطوب کننده و آب رسان قوی برای پوست های خشک ، ترمیم سوختگی های پوست ناشی از لیزر و آفتاب ،متعادل کننده ی PH و چربی پوست ، بستن منافذ باز پوست ، برطرف کننده ی لک پوست ناشی از آفتاب و بارداری ، از بین برنده ی جای آکنه، زخم و اسکار، پوست صورت را نرمتر،شفاف تر و درخشان تر کرده و حتی می توان از روغن ارگان بصورت یک مرطوب کننده روزانه استفاده نمایید

بدن: می توان از روغن ارگان بصورت یک مرطوب کننده کل بدن استفاده کرد و انرا بجای لوسیون یا کرم بدن استفاده کرد.بهترین نتیجه از خاصیت مرطوب کنندگی روغن ارگان بعد از استحمام گرفته می شود،. در خانمهاى باردار میتوان از این روغن براى پیشگیرى از ترک شکم استفاده کرد.

دستها و ناخن ها : روغن ارگان یکی از بهترین روغنها برای دستها هست خصوصا اگر پوست دستها و ناخنها مستعد پوسته پوسته شدن و شیار دار شدن هستند افزایش استحکام ناخن ، حفظ چربی و رطوبت ناخن ، ترمیم ناخن های آسیب دیده بر اثر استفاده از مواد شیمیایی ، یش گیری از شکنندگی و لایه لایه شدن ناخن ها ، تقویت رشد ناخن و براقی آن، ترمیم زخمهای پس از مانیکور و کاشت ناخن که در اطراف ناخن ایجاد می گردد، هر شب یک تا دو قطره بر روی ناخن و دست ها ماساژ داده شود.

اثرات بر روی مو: بین پولک های مو نفوذ می کند و مقاومت مو را افزایش می دهد. در رشد مو تاثیر بسزایی دارد.بصورت طبیعی به مو آبرسانی می کند و از وز شدن مو جلوگیری می کند. موهای غیر قابل کنترل(وز وخشن) را نرم و لطیف می کند.ویتامین E آسیبهایی را که به دلیل اتوکشی زیاد،حرارت و اکسیدان کردن مو به مو وارد کرده است را ترمیم می کند.به وسیله قرار دادن پروتئین بین ساختارهای مو،قابلیت درمان مو خوره های پائین مو را دارد.

شوره شر و خارش پوست سر را درمان می کند و نوعی ضد شکنندگی مو محسوب می شود.

 روش مصرف روغن آرگان : پوست خود را تمیز نموده سپس چند قطره روغن آرگان خالص را بر روی پوست صورت و گردن به مدت حداکثر ۵ دقیقه ماساژ دهید. به دلیل جذب بالاتر سلول های پوست در شب، بهتر است این کار را در شب و قبل از خواب انجام دهید.

روش تشخیص روغن آرگان اصل

۱- دقت کنید روی بسته بندی اش نوشته شده باشد: صددرصد خالص و طبیعی.

۲- فاقد هرگونه طعم دهنده مواد معطر باشد.

-۳ شیشه حاوی روغن تیره ویا در قوطی قرارداده شده باشد.

۴- بیش از حد ارزان یا گران نباشد. یک بطری ۵۰ گرمی از این روغن حدود ۴۵ دلار (نزدیک به ۱۵۰ هزار تومان) قیمت دارد.

۵- بویی شبیه بوی مغزها یا دانه های تفت داده مانند ذرت بوداده داشته باشد.

۶ -بافتش نرم و غلیظ باشدو به رنگ زرد باشد.

۷ -دارای ترکیبات ته نشین شده ابرمانندی باشد.

۸ -تولید کشور مراکش و دارای گواهینامه ECOCERT باشد.

۹ -اگر روغن را در ایران تهیه می نمایید به از داشتن گواهی سازمان غذا ودارو الزامی می باشد

۱۰- مصرف بالای روغن آرگان باعث ورود روغن های ناخالص و تقلبی به بازار شده است در خرید روغن آرگان خالص به داشتن مجوز های قانونی دقت نمایید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. روغن آرگان می گوید

    تنها روغن آرگان اصل مراکش تایید شده توسط پزشکان