درمان فوری یبوست ،درمان خانگی یبوست با طب سنتی

1

رفع سریع یبوست ، بهترین راه برای رهایی از یبوست با طب سنتی ، درمان قطعی یبوست ،برای درمان یبوست چه بخوریم ،درمان یبوست با خاکشیر ،علل یبوست ، درمان یبوست با روغن زیتون ،برای رفع یبوست چه قرصی بخوریم

گرفتگی روده و اختلال در اجابت مزاج وضعیتی سختی است که بایستی به سرعت درمان شود. گاهی اوقات تخلیه روده به طور طبیعی و بدون مشکل انجام میشود اما بعضی روزها به دلیل اشتباهات در تغذیه و سبک زندگی این روند دچار اختلال می شود اختلالی که با درد و ناراحتی همراه است.

یکی از درمان هایی که در این شرایط می توانند به سرعت مشکل شما را حل کند استفاده از طب فشاری است یا بهتر بگوییم فشار دادن قسمتی از بدنتان است.

یبوست چیست متخصص طب سنتی علل یبوست طب فشاری درمان فوری یبوست درمان خانگی یبوست درمان خانگی خواص خاکشیر برای درمان یبوست چه بخوریم آموزش طب فشاری

نقطه ای موردنظر طب فشاری برای درمان یبوست کجاست؟

نقطه ای که باید برای درمان سریع یبوست و مشکلات روده این چنینی بایدفشار دهید چند میلیمتر پایین تر از ناف قرار دارد که بایستی بر حسب عرض انگشت سبابه نقطه مورد نظر را پیدا کنیم.

عرض انگشت سبابه خود را در عدد ۳ ضرب کنید ، بر طبق اندازه استاندارد عرض این انگشت شما ۱ اینچ است.

به زبان دیگر سه انگشت سبابه پایین تر از ناف درست نقطه ای که باید شما برای درمان فشار دهید.

فشار قسمتی زیر شکم برای درمان یبوست

چطور این کار را انجام دهیم؟

زمانی که در توالت هستید به مدت ۱ تا ۳ دقیقه این نقطه را فشار دهید. مدت فشار بستگی به شدت مشکل در روده شما دارد.

با فشار دادن این نقطه از بدن انرژی درمانی باعث شروع دفع مواد سمی ازروده ها می شود ، درست تاثیری که ماساژ عضلات شکم خواهد داشت.

فشار این نقطه از شکم علاوه بر رفع یبوست میتواند در درمان مشکلات گوارشی و دردهای قاعدگی موثر باشد.

علاوه بر این روش با نشستن به صورت چمباته هنگام اجابت مزاج می توانید کار روده ها را ساده تر کنید.

درمان یبوست با خاکشیر

استفاده از خواص خاکشیر برای یبوست و درمان آن در طب سنتی رایج بوده است. در ادامه با موارد استفاده و کاربرد دارویی خاکشیر برای یبوست آشنا شوید.

یبوست یک عارضه معده ای –روده ای رایج است. افرادی که این مشکل را دارند، حرکات معده ای و گوارشی کندتری دارند. به طور کلی اگر کمتر از ۳ بار در هفته دفع مدفوع دارید و مدفوع تان سفت و خشک است احتمالا به یبوست مبتلا شده اید. یبوست سرچشمه بسیاری از امراض است و نوع مزمن آن علاوه بر ناراحتی در هنگام دفع، انسان را بی حال و کسل کرده و خمیازه ایجاد می کند. همین طور باعث بد مزه شدن دهان شده و اشتها را از بین می برد به همین دلیل درمان آن باید جدی گرفته شود.

استفاده از خواص خاکشیر برای یبوست در طب سنتی بسیار شناخته شده است. نوشیدن شربت خاکشیر قبل از صبحانه می‌تواند به رفع یبوست و جوش‌های صورت کمک کند. مخلوط یک قاشق غذاخوری خاکشیر، نصف لیوان آب جوش و دو حبه قند یا معادل آن شکر تقریبا برای تمام مزاج‌ها مناسب است، به خصوص برای افرادی که شکم‌شان سخت کار می‌کند.

موارد استفاده از خاکشیر برای یبوست

خاکشیر برای یبوست ناشى از غالب شدن مزاج سرد و درمان ضعف معده

شانه غالب شدن مزاج سرد، خشکى دهان، کم میلى به آب، بد طعمی طعام، بی ‏اشتهایی، نفخ شکم، بروز برخى دردها در معده، ضعف و لاغرى که روز به روز زیاد شود، است. استفاده از خاکشیر همراه با آب جوش برای برطرف شدن این مشکل مفید خواهد بود.

خاکشیر برای یبوست سوداوى با منشاء عصبى

نشانه آن کشیدگى شکم و انقباض روده است. به هنگام تخلیه بخشى از روده حلقه وار جمع شده، مدفوع دو تکه گردیده و راه روده چند دقیقه بسته می‏شود. در این حال تکه‏ اى از مدفوع خارج شده و تکه دیگر در جاى خود باقى می‏ماند. حتى با فشار نیز روده کاملا باز و تخلیه نمی‏شود. مقدارى از مدفوع در روده بجاى مانده و در نتیجه سموم و عوارض مختلفى را موجب میگردد.

خاکشیر برای یبوست سالخوردگان

سالخوردگان بدنشان کم‏ آب و خشک شده و به همین نسبت روده‏ های شان نیز خشک و کم‏ آب می‏گردد و در نتیجه کمتر ترشح می‏کند و این سببى براى یبوست آنان میشود. در این مورد بهترین داروى طبیعى خاکشیر است که باید آن را کوبیده داخل استکان قندداغ کرده بنوشند. در اینجا لعاب خاکشیر روده را تر و نرم و سطح درونى آن را لیز نموده و سبب سهولت سیر مدفوع و رفع تدریجى عارضه می‏گردد. با خوردن خاکشیر رنگ مدفوع اغلب سیاه می‏شود. لازم به ذکر است که استفاده سالخوردگان از داروهای ملین و مسهل‏ها زیان‏ آور می‏باشد، زیرا مانده رطوبت بدن آنان را کشیده و از میان برده و موجب خطر مرگ خواهد گردید.

خاکشیر برای یبوست زنان باردار

استفاده از خواص خاکشیر به دلیل طبع ملایم و معتدلی که خاکشیر دارد، برای رفع یبوست دوران بارداری و رفع عوارض ناشی از آن مفید خواهد بود، با این وجود استفاده از آن در این دوران باید با احتیاط صورت گیرد.

خاکشیر برای یبوست کودکان‏

در کودکانى که مبتلاء به یبوست و دل ‏درد شده و جوشهائى در بدنشان پیدا می‏شود اگر روزى یک قاشق چایخورى خاکشیر را بکوبند و در قندداغ ریخته و به آنان بنوشانند رفته‏ رفته لینتى در مزاجشان پیدا شده و رفع دل‏ درد و برطرف شدن بثورات آنها خواهد گردید. استفاده از خاکشیر برای کودکان و نوزادان بدون هیچ نگرانی همراه خواهد بود و حتى به نوزادان نیز می‏توان خاکشیر کوبیده و قند داغ را به میزان نصف قاشق چایخورى داد و نتیجه گرفت.

میزان و نحوه مصرف خاکشیر برای یبوست

نکته مهم در مصرف خاکشیر، شستن صحیح و دقیق آن است زیرا به همراه دانه های ریز خاکشیر، خاک و ناخالصی های فراوانی وجود دارد.

دانه‌های خاکشیر را ۱۵ دقیقه درون آب خیس کنید سپس آب اضافی آن را خالی کنید، و چندین مرتبه شستشو را ادمه دهید. برای رفع یبوست خاکشیر ، باید با اب جوش مصرف شود و برای رسیدن به نتیجه بهتر، لازم است خاکشیر به همراه آب جوش ۵ تا ۶ قل بخورد و سپس با نبات سفید یا شکر شیرین شود. به طور کلی مصرف روزانه ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری خاکشیر با آب جوش و نبات علاوه بر بهبود یبوست به شفاف شدن و زیبایی رنگ چهره کمک می‌کند چرا که خاکشیر مقوی هاضمه و مقوی معده است.

درمان یبوست با ماساژ شکم جهت عقربه‌های ساعت

مالیدن روغن بنفشه و سیاه‌دانه در جهت عقربه‌های ساعت حداقل ۲ تا ۳ ساعت بعد از غذا به‌مدت ۱۰ دقیقه به لینت مزاج کمک و حرکت‌های دودی در روده ایجاد می‌کند, مالیدن روغن بنفشه به شکم کودکان در جهت عقربه‌های ساعت بسیار مفید است.

درمان یبوست با روغن زیتون

روغن زیتون باید یک قاشق غذاخوری صبح ها ناشتا مصرف شود . بخاطرداشته باشید مصرف بیش از آن باعث اسهال می شود

توجه نمایید انجمن کودکان امریکا مصرف روغن زیتون را برای درمان یبوست کودکان مناسب نمی دانند. بجای آن توصیه به مصرف آب سیب (دقت نمایید باور مردم درباره سیب ایجاد یبوست است )، آب آلو یا پوره آلو، پوره زردآلو و مصرف غلات سبوس دار است. اگر تغییرات تغذیه ای باعث بهبود یبوست نشد باید به متخصص کودکان مراجعه نمایند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. ali می گوید

    دراز نشست زیاد برین تا یبوست برطرف بشه