مقایسه هوندا آکورد و تویوتا کمری ۲۰۱۸ +عکس و مشخصات فنی

0

شرکت خودروسازی هوندا، تغییرات اساسی در هوندا آکورد ۲۰۱۸ به وجود آورده است به این منظور که بتواند رقیب خود تویوتا کمری را کنار بزند.

تازگی و نو بودن هوندا آکورد ۲۰۱۸ در تمام اجزای مکانیکیش قابل مشاهده است و این شرکت آن را به عنوان “اساسی ترین طراحی مجدد آکورد تاکنون” می خواند.

هوندا آکورد مقایسه خودرو مشخصات فنی هوندا آکورد مشخصات تویوتا کمری قیمت هوندا آکورد 2018 قیمت تویوتا کمری 2018 تویوتا کمری جدید Toyota Camry Honda Accord

در طول ۴۲ سال گذشته در آمریکا، ۱۳ میلیون دستگاه هاچ بک، کوپه، سدان و استیشن فروخته شده که حدود۱۱ میلیون این دستگاه ها در همین کشور تولید شده است.

در حال حاضر هوندا برای حفظ بازار و رقابت خود با تویوتا کمری رقیب اصلی هوندا، روی آکورد جدید حساب باز کرده است. هم آکورد ۲۰۱۸ و هم تویوتا کمری ۲۰۱۸ از سوی ۶۰ مجله خودرو در آمریکا نامزد دریافت بهترین خودرو شدند.

طی ۱۵ سال، کمری به عنوان پرفروش ترین ماشین با سایز متوسط بود. اما از طرفی دیگر، شرکت هوندا ادعا می کند که فروش مستقیم هوندا آکورد بالاتر بود. در زیر مشخصات هر دو خودرو آورده شده است.

مشخصات هوندا آکورد ۲۰۱۸

فاصله محوری نسل جدید این سدان ژاپنی نسبت به مدل های قبل، ۵۵ میلی متر بیشتر شده اما طول کلی آن ۱۰ میلی متر کاهش پیدا کرده است. علاوه بر این، به دلیل افزایش ۱۰ میلی‌متری عرض و کاهش ۱۵ میلی‌متری ارتفاع، استایل نسل جدید آکورد اسپورت‌تر از نسل‌های قبلی آن شده است. وزن خودرو نیز به لطف استفاده از آلومنیوم و فولاد با مقاومت بسیار بالا در شاسی، بین ۵۰ تا ۸۰ کیلوگرم بسته به هر تیپ، سبک تر شده است.

در طراحی هوندا آکورد ۲۰۱۸ می‌توان نشانه‌هایی از مدل کلاریتی را مشاهده کرد. جلوپنجره برجسته در نمای جلویی خودرو دیده می‌شود و در زیر آن نیز یک ورودی هوای بزرگ قرار گرفته است. کاپوت عضلانی، سقف اسپورت‌تر و لچکی‌های منحصر به‌ فرد پس از پنجره‌های جانبی عقب، از دیگر نکاتی است که در طراحی خودرو به چشم می‌خورد. در قسمت عقب خودرو نیز چراغ‌های LED، اسپویلر یکپارچه با درب صندوق عقب و سر اگزوزهای دوگانه کرومی به کار رفته است.

همانطور که گفته شد، فاصله محوری نسخه جدید آکورد نسبت به قبل بیشتر شده و همین موضوع باعث بیشتر شدن فضای داخلی خودرو شده است. اکنون فضای پا برای سرنشینان عقب به میزان ۵۱ میلی‌متر بیشتر و علاوه بر آن، صندلی‌های جلو نیز در مکان پایین‌تری نصب شده تا فضای زانو و شانه‌های سرنشینان جلو نیز افزایش پیدا کند.

ستون‌های A بیست درصد باریک‌تر از قبل شده‌اند و این مساله موجب بهبود دید بیرونی خود می‌شود. فضای صندوق  نیز در نسخه‌های مجهز به پیشرانه درون‌سوز به میزان ۲۸ لیتر و در نسخه هیبریدی به میزان ۹۰ لیتر نسبت به نسل‌های پیشین بیشتر شده است. علت افزایش ۹۰ لیتری حجم صندوق بار در نسخه هیبریدی، قرار گرفتن باتری‌ها در کف صندوق است.

پیشرانه‌های هوندا آکورد ۲۰۱۸ به کلی تغییر پیدا کرده‌اند. اکنون در تیپ پایه، یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر، جای موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۸۵ اسب بخار را قرار گرفته است. این موتور با گیربکس CVT عرضه می‌شود اما یک نمونه ۶ سرعتع دستی نیز برای تیپ اسپورت ارایه شده است.

همچنین به جای موتور ۳.۵ لیتری وی ۶ تنفس طبیعی با قدرت ۲۷۸ اسب بخار در نسل قبلی، یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو با قدرت ۲۵۲ اسب بخار و گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد. این موتور به همراه گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک جدید عرضه می شود و در تیپ اسپورت نیز گیربکس ۶ سرعته دستی قابل سفارش است.

مهم‌ترین تغییرات در هوندا آکورد ۲۰۱۸ به فناوری‌های به کار رفته در آن مربوط می‌شود. پکیج استاندارد حسگرهای هوندا برای این خودرو ارایه شده که ویژگی‌هایی مانند ترمز جلوگیری از برخورد، هشدار خروج از خطوط و کروز کنترل تطبیقی را در اختیار قرار می‌دهد.

صفحه آمپر خودرو نیز از نوع تمام دیجیتالی به همراه یک نمایشگر ۷ اینچی بوده و سیستم اطلاعات و سرگرمی هم به یک صفحه نمایش ۸ اینچی جدید مجهز شده است.

مدل تورینگ آکورد نیز دارای یک نمایشگر سربالای ۶ اینچی و کمک فنرهای تطبیقی بوده و خوشبختانه برای تنظیم و کنترل صدای سیستم صوتی، هنوز هم کنترل‌کننده‌های فیزیکی در نظر گرفته شده است.

در کابین هوندا آکورد ۲۰۱۸ هم شاهد طراحی پیشرفته با استفاده از متریال با کیفیت بالا هستیم. محل قرارگیری دست‌ها با مواد نرم پوشیده شده و صندلی‌ها نیز به منظور حمایت بیشتر از بدن دارای لبه‌های بلندتری شده است.

گرم‌کن و تهویه هم برای تمامی صندلی‌ها قابل سفارش خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های برجسته فضای داخلی نسل جدید آکورد می‌توان به اینترنت وای ۴G و فای شارژر بی‌سیم تلفن همراه اشاره کرد.

قیمت پایه این خودرو حدود ۳۵ هزار و ۸۰۰ دلار تخمین زده شده است.

هوندا آکورد مقایسه خودرو مشخصات فنی هوندا آکورد مشخصات تویوتا کمری قیمت هوندا آکورد 2018 قیمت تویوتا کمری 2018 تویوتا کمری جدید Toyota Camry Honda Accord

مشخصا تویوتا کمری ۲۰۱۸

تویوتا کمری ۲۰۱۸ از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر با قدرت ۲۰۶ اسب بخار و گشتاور ۲۵۲ نیوتن متر بهره می‌برد و مشابه همین پیشرانه در نسخه هیبریدی هم به کار خواهد رفت که البته قدرت کمتری معادل ۱۷۶ اسب بخار و گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر دارد. اگر به قدرت بیشتری احتیاج داشته باشید، یک واحد ۳.۵ لیتری V6 با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۷ پوند نیز ارایه شده است.

هر دو نسخه ۲.۵ لیتری و ۳.۵ لیتری به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز شده اند و در نسخه هیبریدی نیز نیرو توشط گیربکس CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

بر اساس ادعای شرکت تویوتا، کمری هیبریدی کمترین میزان مصرف سوخت را خواهد داشت و در هر صد کیلومتر در شهر ۴.۶ لیتر، در بزرگراه ۴.۴ لیتر و در سیکل ترکیبی ۴.۵ لیتر بنزین می‌سوزاند.

نسخه هیبریدی تویوتا کمری ۲۰۱۸ مجهز به یک واحد کنترل قدرت سبک‌تر و جمع و جورتر، مبدل DC-DC تجدید نظر شده و بهبود یافته و سیستم Auto Glide Control شده است که با توجه به شرایط رانندگی، ترمز موتور را محدود می‌کند.

کمری جدید دارای لیست بلندبالایی از سیستم‌های کمک راننده بوده که از جمله آن می‌توان به سیستم هشدار پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل راداری دینامیک، هشدار خروج از خطوط با دستیار فرمان و سیستم شناسایی ترافیک عقب اشاره کرد.

در داخل خودرو نیز شرکت تویوتا، سیستم اطلاعات و سرگرمی Entune 3.0 را برای نسل جدید سدان محبوب خود ارایه داده و نسخه V6 به سیستم ناوبری متصل نیز مجهز شده است. این سیستم اطلاعاتی و سرگرمی جدید از ویژگی‌هایی مانند استارت خودرو از راه دور، پیدا کردن خودرو، اطلاع‌رسانی از وضعیت خودرو و اینترنت وای فای برخوردار است.

قیمت تویوتا کمری مدل ۲۰۱۸ پایه L از ۲۳ هزار و ۴۹۵ دلار آغاز می‌شود و قیمت مدل ۶ سیلندر آن نیز ۳۳ هزار و ۴۰۰ دلار تخمین زده شده است.

۲۰۱۸ Honda Accord and 2018 Toyota Camry: A Specs Comparison

منبع : جماران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ