آخرین اخبار زلزله کرمانشاه ،کشته شدگان ،مصدومین و آوار برداری

1

اخبار جدید از زلزله امروز کرمانشاه و ایلام

شمار کشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت ۱۱ روز سه شنبه در استان کرمانشاه ۴۳۰ کشته و ۷۴۶۰ مصدوم است و اکنون رئیس جمهوری و دولتمردان برای بررسی وضعیت، برنامه ریزی و کمک رسانی به آسیب دیدگان در منطقه زلزله زده حضور دارند.

پزشکی قانونی اعلام کرد :تعداد کشته ها تا این لحظه ۴۳۰ نفر ، مصدومان ۷۴۶۰ نفر تعداد کشته ها به تفکیک شهرستان ها :
سرپل ذهاب: ۳۱۷ اسلام آباد غرب: ۲۳ کرند: ۱۴ قصر شیرین: ۲۸ جوانرود: ۳ ثلاث: ۱۵ کرمانشاه: ۲۷ صحنه: ۳
تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه تنها یک نفر بوده و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند

*سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶
۱۱:۲۰ **
هلال احمر اعلام کرد: ۱۲ هزار چادر، ۹ هزار موکت، ۲۶ هزار پتو، ۷ هزار ست ظروف، ۸ هزار چراغ والور،۱۷ هزار قوطی کنسرو و ۷ هزار کیلوگرم برنج در استان کرمانشاه موجود است/️۱۶ هزار چادر، ۲۸ هزار پتو، ۱۴ هزار گالن آب، ۱۳ هزار کیلوگرم نایلون، ۲ هزار و ۲۰۰ شعله والور، ۱۰ هزار کیلوگرم برنج، ۸۴ هزار قوطی کنسرو و ۴۰۰ کیسه حمل جسد هم به استان ارسال شده است/️ ۸ شهر و ۵۲۶ روستا در زلزله آسیب دیده‌اند و ۳۳ هزار و ۳۷۹ خانوار متاثر از زلزله هستند.

۱۰:۳۴ **
استاندار کرمانشاه : آب و برق ۷۰ درصد شهر سرپل ذهاب وصل است و طبق مصوبه شب گذشته در حضور وزیر کشور مقرر شده است مشکل ۳۰ درصد مناطق باقیمانده نیز امروز برطرف شود.
۱۰:۳۰ **
هلال احمر اعلام کرد: آواربرداری سبک در مناطق زلزله زده به پایان رسید و آواربرداری سنگین درحال انجام است/۱۰ هزار چادر، ۲۰ هزار پتو و ۱۸۵ هزار قوطی کنسرو میان زلزله‌زدگان توزیع شد/ ۳۰ هزار چادر برای اسکان زلزله زدگان فراهم شده و تا بعد از ظهر امروز تمام زلزله زدگان در چادرها اسکان داده می شوند/در صورت عدم امدادرسانی به نقطه ای از مناطق زلزله زده، با شماره ۱۱۲ اطلاع رسانی شود /️شماره حساب ۹۹۹۹۹ برای کمک های نقدی به زلزله زدگان در نظر گرفته شده است

تعداد مصدومان زلزله غرب کشور به ۷۱۵۶ نفر ‌رسید

تعداد کشته‌شدگان زلزله غرب کشور به ۴۴۵ نفر رسید

پزشکی قانونی استان کرمانشاه آخرین آمار جان‌باختگان زلزله این استان را ۳۸۷ نفر اعلام کرد.

تعداد افراد متوفی در شهرهای مختلف به شرح زیر است:

سرپل ذهاب: ۲۸۰

کرمانشاه: ۲۵

اسلام آباد غرب: ۲۲

کرند: ۱۴

قصر شیرین: ۲۸

جوانرود: ۳

ثلاث: ۱۵

شایان ذکر است تعداد جان باختگان شهر کرمانشاه، تنها یک نفر بوده است و سایر جان باختگانی که به عنوان معاینه شده در کرمانشاه اعلام می شوند از شهر ازگله و سرپل ذهاب به کرمانشاه منتقل شده اند.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: تاکنون تنها در شهرستان سرپل‌ذهاب ۲۴۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۶۰۰ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

اکبر سنجابی اظهار داشت: گروه‌های امدادی اکنون در دو بخش شهر و روستا در حال فعالیت و نیروهای ارتش، سپاه و بسیج به شدت پای کار هستند و هلال احمر در حال امدادرسانی به مجروحان است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۸ پس لرزه در این شهرستان رخ داده اما خسارتی به دنبال نداشته است عنوان کرد: از ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته بیمارستان صحرایی در پادگان ابوذر ارتش راه‌اندازی شد و انتقال ۲۵۰ مجروح به این بیمارستان توسط خود ارتش انجام شد.

سنجابی با بیان اینکه بیمارستان صحرایی در محوطه خود بیمارستان سرپل‌ذهاب برپا شده است گفت: متاسفانه ساختمان بیمارستان سرپل‌ذهاب به صورت جدی آسیب دیده است و از ظرفیت بیمارستان صحرایی در مرز خسروی نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۰ بالگرد در حال انتقال مجروحان هستند عنوان کرد: شب گذشته برق این شهرستان قطع شد و وصل آن نیز خطراتی را به دنبال داشت اما امروز برق بخشی وصل شده است و مابقی نیز تا عصر امروز وصل می‌شود.

سنجابی با بیان اینکه چند تیم با سگ‌های زنده‌یاب در حال خارج کردن مصدومان از زیر آوار هستند افزود: مردم این شهرستان اکنون نیازمند اقلامی همچون پتو، مواد خوراکی سرد و آب معدنی هستند و از مردم انتظار می‌رود از ایجاد ترافیک در محورهای این شهرستان خودداری کنند.

کشته شدگان زلزله عکس زلزله ایلام عکس زلزله سر پل ذهاب کرمانشاه زلزله کرمانشاه زلزله امروز حوادث کرمانشاه ازگله کرمانشاه کجاست اخبار کرمانشاه اخبار قصر شیرین اخبار جوانرود اخبار ثلاث باباجانی

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تعداد جان باختگان زلزله غرب کشور به ۳۲۸ نفر رسید.

سعیدی براساس آخرین آمار اعلام شده تعداد جانباختگان زلزله به تفکیک مناطق مختلف درگیر به شرح ذیل است: کرمانشاه ۱۰،  جوان رود ۳، دلاهو ۱۴، سرپل ذهاب ۲۳۶، ثلاث بابا جانی ۱۵، اسلام آباد غرب ۲۲، قصرشیرین ۲۸ کهدر مجموع ۳۲۸ نفر تا این لحظه جان خود را از دست داده اند.

به گزارش تسنیم، به دنبال وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری در ازگله کرمانشاه، برخی از استان های غربی کشورمان لرزیدند که در پی آن تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز زخمی شده اند.

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، در پی وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری شب‌گذشته در مرز ایران و عراق، تاکنون ۲۰۷ جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، آرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مسقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند که تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده به ۲۰۷ تن رسیده است.

وی با اشاره به تعداد اجساد معاینه شده در هر یک از شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده در شهرستان سرپل ذهاب ۱۴۲، اسلام آباد غرب ۲۲، ثلاث باباجانی ۱۵، کرند غرب ۱۴ و قصر شیرین نیز ۱۴ نفر بوده است که در مجموع به ۲۰۷ تن می‌رسد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر کرمانشاه و کمی بعد پس لرزه ۴.۶ ریشتری حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند؛ این زمین‌لرزه در بسیاری از استان‌های غربی کشور احساس شده و آسیب‌هایی به مناطق غربی‌ وارد کرده است.

زلزله امشب در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، کرمانشاه، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر نیز احساس شده است.

برخی خبرها همچنین از وقوع زلزله در استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان حکایت دارد.

در پی وقوع زمین لرزه بسیار شدید در قصرشیرین برق این شهرستان مرزی قطع شد و مردم در خیابان‌ها سرگردان هستند.

اخبار لحظه به لحظه از زمین‌لرزه شدید غرب‌کشور را در ادامه می‌خوانید:

تغییر چهره شهر سرپل ذهاب بر اثر وقوع زلزله / تداوم قطعی برق

گزارش خبرنگار تسنیم از سرپل ذهاب حکایت از خسارت شدید زلزله به این شهر حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرپل ذهاب، زلزله یکشنبه شب چهره این شهر را تغییر داده است به طوری که می توان گفت نیمی از سازه های این شهر پس از گذشت شبی سخت اکنون وجود دارد.

به گزارش خبرنگار تسنیم از سطح شهر سرپل ذهاب همچنان برق در این شهر قطع است و در سراسر شهر صدای آمبولانسها به گوش می رسد که در حال انتقال مصدومان هستند.

مردم سرپل به عنوان نخستین امدادگران به یاری همشهریان خود شتافته اند ولی عمق فاجعه سبب شده که کاری از پیش نبرند و امدادرسانی نیازمند تجهیزات باشد.

در حال حاضر امدادرسانی از طریق سگهای زنده یاب هلال احمر در میان ساختمانهای فروریخته این شهر آغاز شده است ولی ترافیک شدید در سطح شهر مشکلاتی را برای امدادرسانی ایجاد کرده است.

مسکن مهر سرپل ذهاب بر اثر زلزله به شدت آسیب دیده است و افراد بسیاری را در زیر آوارها گیر انداخته که از دقایق ابتدایی امروز کار آواربرداری در مناطق مختلف شهر سرپل ذهاب آغاز شده است.

با وجود اینکه کار امدادرسانی به مردم شهر سرپل ذهاب در مراحل ابتدایی قرار دارد ولی خبری از روستاها به ویژه روستاهای دورافتاده وجود ندارد و هنوز از سرنوشت روستاییان این شهرستان خبری در دست نیست.

به گزارش تسنیم ساختمانهای باقیمانده از جمله فرمانداری شهرستان به مکانی موقت برای اسکان مردم تبدیل شده اند و مکان سپاه سرپل به ستاد مدیریت بحران اختصاص یافته است.

فرماندار سرپل ذهاب از آغاز به کار یک بیمارستان صحرایی در این شهرستان خبرداد و افزود که با توجه به تخریب بیمارستان شهر این بیمارستان صحرایی کار رسیدگی و مداوای مصدومان را انجام می دهد ولی مصدومان به شهرهای دیگر منتقل می شوند.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه: تاکنون ۲۱۱ نفر براثر زلزله جان باخته‌اند

رضا محمودی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه افزود: تاکنون ۲۱۱ نفر براثر زلزله ازگله  جان باخته‌اند و ۲۵۰۴ نفر نیز زخمی شده‌اند.

 

آمار جان‌باختگان زلزله کرمانشاه به ۲۰۷ نفر رسید

بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، در پی وقوع زلزله ۷.۲ ریشتری شب‌گذشته در مرز ایران و عراق، تاکنون ۲۰۷ جسد توسط پزشکی قانونی استان کرمانشاه معاینه و برای آنان جواز دفن صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، آرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: تیم‌های پزشکی قانونی در شهرستان‌های استان کرمانشاه مسقر و در حال معاینه اجساد زلزله هستند که تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده به ۲۰۷ تن رسیده است.

وی با اشاره به تعداد اجساد معاینه شده در هر یک از شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: تا این لحظه تعداد اجساد معاینه شده در شهرستان سرپل ذهاب ۱۴۲، اسلام آباد غرب ۲۲، ثلاث باباجانی ۱۵، کرند غرب ۱۴ و قصر شیرین نیز ۱۴ نفر بوده است که در مجموع به ۲۰۷ تن می‌رسد.

 

سعیدی: ۱۶۴ کشته و ‌ ۱۶۸۶ نفر تاکنون ‌مصدوم شده‌اند

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پس از وثوع زلزله در ازگله کرمانشاه تاکنون ۱۶۸۴ نفر مصدوم شده اند.

‌‌وی گفت: بالگردهای امداد و نجات با روشن شدن هوا به پرواز آمدند و در کار امدادرسانی به ما کمک می‌کنند.

اسامی مصدومان بستری در بیمارستان قصرشیرین

اسامی مصدومان زلزله ۷.۳ ریشتری شب گذشته بستری در بیمارستان قصرشیرین اعلام شد

۱. والیه نجفی
۲. فاطمه خانی
۳. امید افشار
۴. شمسی ویسی
۵. فرانک ویسی
۶. پروین خدایی
۷. مریم رضایی
۸. بغرین صفری
۹. عبدالکریم حیدری
۱۰. فرزاد خیری
۱۱. میلاد نجفی
۱۲. محمد رضا ابراهیمی
۱۳. سیاووش حیدری
۱۴. کریم حیدری
۱۵. محمد امیر محمدی
۱۶. علی تاری
۱۷. امیر فتاحی
۱۸. شراره راد
۱۹. سیما یارمرادی
۲۰. طلیه نظری
۲۱. متین امیری
۲۲. پریناز رستمی
۲۳. حبیب حسینی
۲۴. حمید حافر
۲۵. والیه سلیمی
۲۶. شمس الله حسین نیا
۲۷. اقبال نوروز آبادی
۲۸. محمد نورایی
۲۹. مصطفی احمدی
۳۰. آمنه دلدی
۳۱. سوگل یارمرادی
۳۲. مریم جمالی
۳۳. آنتا سجادی
۳۴. سمیه مرادی
۳۵. مریم مالکی
۳۶. یار حسن پرواره
۳۷. شایان پیشیار
۳۸. توران مرادی
۳۹. آرمیتا برمخ
۴۰. عبدالحمید ترابی خواه
۴۱. محمد رضا فرامرزی
۴۲. سیما عزیزی
۴۳. گل بانو موسیان
۴۴. پیمان محمدی
۴۵. سلطان مراد محمدی
۴۶. عباس رئوف
۴۷. امید رئوف
۴۸. نرگس حبیبی
۴۹. سیامک یازی
۵۰. هستی بایسته
۵۱. دیگ وار مازودی
۵۲. ارسان یار
۵۳. فاطمه فتاحی
۵۴. معصومه عبدالملکی
۵۵. فتانه مرادی
۵۶. پیمان مرادی
۵۷. آیدین مرادی
۵۸. سهیلا رستمی
۵۹. شاهین امامی
۶۰. علی نودهی
۶۱. اوالفضل بامشاد
۶۲. هادی نادری
۶۳. نسرین پارسه
۶۴. شیرین نوروزی
۶۵. زهرا نعیمی
۶۶. رحمان درون پرور
۶۷. عزن گلرخ
۶۸. مولود محمدی
۶۹. اسد همتی
۷۰. ملک میرزایی
۷۱. حبیب الله حسینی
۷۲. گوهر نجفی
۷۳. سمیرا جلیلی
۷۴. کیانوش وسیع پیام
۷۵. قباد آلی نژاد
۷۶. زهرا کرندی
۷۷. عبدالله فرخی
۷۸. پرستو رستمی
۷۹. لیدا الیس پور
۸۰. فرید هاشمی
۸۱. شراره راغ
۸۲. فاطمه خانی
۸۳. مرضیه رجبی
۸۴. علیجان نظری
۸۵. سوسن جگرلو
۸۶. روح الله عزیزی
۸۷. مژگان احمدی نژاد
۸۸. سهراب موسیوند
۸۹. علی محمد منصوری
۹۰. سلمان قنبری
۹۱. لیلا حسینی
۹۲. پروین حسینی
۹۳. محیا حسینی
۹۴. فرشته صیادی
۹۵. منظر صیادی
۹۶. جمیله دهقانمنش
۹۷. سهراب ترابی
۹۸. نقی گودرزی
۹۹. زهرا محبی
۱۰۰. سمیه مرادی
۱۰۱. احمد اولاد
۱۰۲. شهاب شرقی
۱۰۳. غزال پرنو
۱۰۴. علیشاه رحمانی
۱۰۵. آرمان عزیزی
۱۰۶. فرزانه سالمی
۱۰۷. فوزیه بازداران
۱۰۸. میلاد پایبرجا
۱۰۹. آرش فرامرزی
۱۱۰. فاطمه نعمتی جگرلویی
۱۱۱. مرضیه الهی
۱۱۲. شریف نوروزی
۱۱۳. میثم هاشمی
۱۱۴. احسان هاشمی
۱۱۵. حبیب الله حسینی
۱۱۶. حسین پارس
۱۱۷. گودرز رضایی
۱۱۸. حسن مرادی
۱۱۹. غمرناز نوروزی
۱۲۰. فرامرز حبیبی

مدارس “سنندج، سقز، بانه، مریوان، سروآباد و بیجار” تعطیل شد‌

مسئول روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: تمامی مدارس شهر و روستای شهرستان سنندج، سقز، بانه، مریوان، سروآباد و بیجار دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه تعطیل شدند.

علی‌رضا منتشلو در گفت‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج، با اشاره به وقوع زلزله یکشنبه‌شب اظهار داشت: با تصمیم ستاد مدیریت بحران و تایید فرمانداران، تمامی مدارس شهر و روستای شهرستان سنندج، سقز، بانه، مریوان و سروآباد دوشنبه ۲۲ آبان‌ماه تعطیل شدند.

مسئول روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان تصریح کرد: همچنین با تصمیم ستاد بحران شهرستان بیجار و تایید فرماندار تمامی مدارس شهر و روستای این شهرستان در نوبت صبح دوشنبه تعطیل شدند.

 

جان‌باختن بیش از ۱۵۵ نفر و زخمی‌شدن ۱۵۰۰ نفر در ۳ شهرستان استان کرمانشاه

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۱۵۵ نفر از مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی به‌دلیل وقوع زلزله کشته و بیش از ۱۵۰۰ نفر زخمی شدند.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: بیش از ۱۵۰۰ نفر از مردم شهرستانهای قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و ثلاث باباجانی بر اثر زلزله شب گذشته مصدوم و بیش از ۱۵۵ نفر از مردم این سه شهرستان کشته شدند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شدت وقوع زلزله در سرپل‌ذهاب تاکنون فوت ۱۰۰ نفر در این شهرستان گزارش شده است.

وی با اشاره به آسیب زلزله به بیمارستان سرپل‌ذهاب گفت: با توجه به ریزش سقف و نمای بیمارستان سرپل‌ذهاب​ که تا حدودی فضای داخلی بیمارستان تخریب شده است مصدومان زلزله در محوطه بیرون بیمارستان در حال مداوا هستند.

تجری با بیان اینکه هیچ فردی از مصدومان، بیماران یا پرسنل پزشکی بیمارستان در زیر آوار نیستند افزود: مصدومانی که نیازمند اقدامات تخصصی باشند به مرکز استان کرمانشاه اعزام می‌شوند.

سعیدی: ‌۱۴۱ نفر تاکنون جان باخته‌اند/‌ ۸۶۶ نفر ‌مصدوم شده‌اند‌

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: براساس آخرین آمارها تاکنون ۱۴۱ نفر جان باخته اندو بیش از ۸۶۶ نفر نیز مصدوم شده‌اند.

‌سعیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ‌کرمانشاه‌ با تشریح آخرین تلفات زلزله ۷.۳ ریشتری کرمانشاه اظهار داشت: براساس آخرین آمارها تاکنون ۱۴۱ نفر جان باخته اندو بیش از ۸۶۶ نفر نیز مصدو‌م شده‌اند.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه استان‌های همجوار کانون زلزله در آماده‌باش کامل قرار دارند، افزود: از همان زمان وقوع زلزله نیروهای سپاه و ارتش به کمک زلزله‌زدگان شتافتند و بحمدالله خدمت‌رسانی به مصدومان با تمام قدرت در حال انجام است.

سعیدی عملیات امداد و نجات در سراسر استان کرمانشاه شروع شده است، تصریح کرد: تمام تلاش خود را در سازمان مدیریت بحران کشور به کار گرفته ایم تا در سریع‌ترین زمان اجساد از زیر آوار خارج شود.

‌وی با بیان اینکه بیرون آوردن مجروحان در حال حاضر نخست امدادگران است، خاطرشان کرد: بالگردهای امداد و نجات با روشن شدن هوا به پرواز در‌خواهند آمد تا در ‌امداد‌رسانی به ما کمک کنند.

۷۱ نفر از مردم سرپل‌ذهاب در زلزله جان باختند/‌۴۰۰ نفر مصدوم شدند

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بر اثر زلزله شب گذشته ۷۱ نفر از مردم شهرستان سرپل‌ذهاب کشته و بیش از ۴۰۰ نفر مصدوم شدند.

اکبر سنجابی  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سرپل‌ذهاب، با اشاره به اینکه بیشترین خسارت احتمالی در این شهرستان رخ داده است گفت: تاکنون به دلیل شدت خسارت وارده برق این شهرستان قطع است.

وی با بیان اینکه بیمارستان سرپل ذهاب تخریب شده و دیگر قابل استفاده نیست، بیان کرد: اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی در پادگان ابوذر کردیم و در محوطه بیرونی بیمارستان خدمات امدادی ارائه می‌شود.

فرماندار سرپل‌ذهاب با بیان اینکه گروه‌های امدادی و‌ آواربردار مشغول انجام عملیات هستند بیان کرد: امیدواریم هر چه نیروهای امدادی بیشتری از سوی مرکز و سایر استانها به این شهرستان اعزام شوند.

سنجابی از اسکان بخشی از جمعیت این شهرستان در پادگان ابوذر خبرداد و افزود: به طور تقریبی شاید بتوان گفت حدود ۱۵ درصد از شهرستان تخریب شدید شده است.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بخشی از محور مواصلاتی سرپل ذهاب از گردنه پاطاق به دلیل ریزش کوه مسدود شده بود.

 

اعلام ۳ روز عزای عمومی در استان کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: به دلیل تلفات زلزله ۷.۳ ریشتری ازگله کرمانشاه به مدت ۳ روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، هوشنگ بازوند در جلسه مدیریت بحران استان کرمانشاه که در فرمانداری برگزار می‌شود اظهار داشت: به دلیل تلفات زلزله ۷.۳ ریشتری ازگله کرمانشاه به مدت ۳ روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام شد.

 

۸۰ نفر از مردم جوانرود مصدوم و ۳ نفر جان باختند

نماینده مردم اورامانات در مجلس گفت: بیش از ۸۰ نفر از مردم شهرستان‌های جوانرود و ثلاث‌باباجانی بر اثر زلزله مصدومیت و سه نفر نیز فوت شدند.

شهاب نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به وقوع زلزله در استان کرمانشاه، اظهار داشت: بیش از ۸۰ نفر از مردم شهرستان‌های جوانرود و ثلاث‌باباجانی بر اثر زلزله مصدوم و اکنون در بیمارستان جوانرود بستری و سه نفر نیز فوت شدند.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی گروه ارزیابی را به مناطق مختلف استان اعزام کردیم اما خسارت‌های احتمالی در این مناطق بسیار زیاد است.

 

تخریب بیمارستان سرپل‌ذهاب‌/ آماده‌باش ۲۰ فروند بالگرد اورژانس‌

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: بیمارستان سرپل‌ذهاب دچار آسیب‌دیدگی و تخریب شده است.

صائب مدرسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با بیان اینکه تا این لحظه آمار دقیقی از تلفات زمین‌لرزه‌ شب گذشته در دست نیست، اظهار داشت: بیشترین خسارت زمین‌لرزه نیز در شهرهای ثلاث‌باباجانی و سرپل‌ذهاب به بار آمده است.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به علت کوهستانی بودن منطقه کار امدادرسانی با مشکلاتی روبه‌رو‌ست، گفت: تاکنون هیچ‌گونه آمار دقیقی از میزان خسارت و تعداد تلفات زمین‌لرزه‌ در دست نیست.

مدرسی از اعزام ۳۰ دستگاه آمبولانس به مناطق حادثه‌دیده خبر داد و افزود: ۲۰ فروند بالگرد نیز در صورت نیاز از سوی مرکز اورژانس کشور به منطقه اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی از استان‌های ایلام و همدان نیز به منطقه اعزام شده‌اند، بیان کرد: به علت صعب‌العبور و کوهستانی بودن منطقه امدادرسانی چند روز به طول می‌انجامد.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه مردم جای امنی را برای برپایی چادر انتخاب کنند، گفت: در صورت امکان از وسایل گرمایشی به علت انتشاز گاز مونوکسید کربن در داخل چادر استفاده نکنند.

مدرسی با اشاره به اینکه بیمارستان سرپل‌ذهاب نیز دچار آسیب‌دیدگی و تخریب شده است، عنوان کرد: به این دلیل کار امدادرسانی در این شهرستان با مشکل روبرو است.

وی با درخواست از مردم برای پرهیز از انتشار شایعات، اظهار کرد: مردم عزیز برای امدادرسانی به مردم حادثه‌دیده همکاری‌های لازم را با نیروهای امدادی و انتظامی داشته باشند.

 

فوت ۱۱ نفر در شهرستان دالاهو/ نیروهای امدادی خود را به بیمارستان اسلام آباد غرب برسانند

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۱ نفر در روستاهای بریه‌خانی و زردی شهرستان دالاهو به دلیل وقوع زلزله فوت کردند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: ۱۱ نفر در روستاهای بریه‌خانی و زردی شهرستان دالاهو بر اثر شدت زلزله فوت کردند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی افزود: عمق فاجعه بیشتر از آن چیزی است که اکنون در اخبار وجود دارد و  آمار تعداد فوتی‌ها و‌ مصدومان حادثه در مناطق روستایی استان کرمانشاه بسیار زیاد است.

وی عنوان کرد: آمار زیادی از تعداد مصدومان داریم اما متاسفانه با وجود تماس‌های متعدد با مسئولان هلال‌احمر هنوز این افراد پاسخگو نیستند.

فلاحت‌پیشه ​ با بیان اینکه انتظاری که ما از مسئولان داریم این است که هر چه سریعتر به بیمارستان‌های​ اسلام‌آباد غرب، قصرشیرین، دالاهو، قصرشیرین، سرپل‌ذهاب کمک‌رسانی شود بیان کرد: در برخی از بیمارستانها متاسفانه تاکنون مسئولان ارشد استانی حضور پیدا نکرده اند.

وی گفت: بیمارستان اسلام‌آباد غرب پذیرای تعداد زیاد از مصدومان است و‌ حتی مصدومان بسیاری در حیاط بیمارستان مستقر هستند.

فلاحت‌پیشه بیان کرد: اسلام‌آباد غرب و دالاهو نیازمند کمکهای فوری نیروهای امداد و نجات است و خواهشمندیم که نیروهای امدادی هر چه سریعتر خود را برای کمک‌رسانی به بیمارستان اسلام‌آباد غرب که تعداد زیادی مصدوم در آن است برسانند.

 

خسارت بالای زلزله در‌ ‌ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو و سرپل‌ذهاب/ اسکان اضطراری آغاز شد‌

رئیس امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در حال حاضر بیشترین خسارت ‌زلزله در ‌ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو و سرپل‌ذهاب گزارش شده است.

مرتضی سلیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با ارائه آخرین آمار تلفات زلزله ۷.۳ ریستری کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین خسارت ‌در ‌ثلاث باباجانی، جوانرود، دالاهو و سرپل‌ذهاب گزارش شده است.

وی با بیان اینکه روستاها تخریب بیشتری در این زلزله داشته‌اند، ادامه داد: ‌اسکان اضطراری مردم در حال انجام بوده و ‌کار امدادرسانی به موقع شروع شده است.

‌سلیمی با بیان اینکه تعداد مصدومان در ثلاث باباجانی بیشتر ‌است، گفت: استان‌های معین برای امدادرسانی مشخص شده‌ تا اگر اسکان اضطراری و ‌نیاز به خدمات درمان بود، به سهولت انجام گیرد.‌

 

زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر چهارمحال و بختیاری را لرزاند

دقایقی قبل زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، براساس اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی ۳.۵ ریشتر چهارمحال و بختیاری را لرزاند.

محل وقوع زلزله در  مرز استانهای اصفهان و چهارمحال و بختیاری،  حوالی فریدون شهر(اصفهان) در ساعت ۲۲:۳۶ دقیقه است.

این زلزله در طول جغرافیایی: ۴۹.۹۸، عرض جغرافیایی:  ۳۲.۷۲ و عمق زمین‌لرزه: ۱۰ کیلومتر رخ داده است.

نزدیک‌ترین شهرها:
۲۷ کیلومتری فریدون شهر (اصفهان)
۳۱ کیلومتری چلگرد (چهارمحال وبختیاری)
۳۴ کیلومتری افوس (اصفهان)

نزدیکترین مراکز استان:
۹۳ کیلومتری شهرکرد
۱۵۵ کیلومتری اراک

زلزله شدید ۷.۳ ریشتری به مشخصات ذیل استان کرمانشاه را لرزاند: 

بزرگی: ۷.۳
محل وقوع: استان کرمانشاه – حوالی ازگله
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۶/۰۸/۲۱ ۲۱:۴۸:۱۶
طول جغرافیایی: ۴۵.۹
عرض جغرافیایی: ۳۴.۸۴
عمق زمین‌لرزه: ۱۱ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
۵ کیلومتری ازگله (کرمانشاه)
۲۵ کیلومتری تازه آباد (کرمانشاه)
۳۷ کیلومتری باینگان (کرمانشاه)

نزدیک‌ترین مراکز استان:
۱۱۲ کیلومتری سنندج
۱۲۲ کیلومتری کرمانشاه

دقایقی بعد پس لرزه ۴.۶ ریشتری با مشخصات ذیل حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند:

بزرگی: ۴.۶
محل وقوع: مرز عراق و کرمانشاه  – حوالی ازگله(کرمانشاه)
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۶/۰۸/۲۱ ۲۱:۵۹:۵۳
طول جغرافیایی: ۴۵.۶۷
عرض جغرافیایی: ۳۴.۸۷
عمق زمین‌لرزه: ۷ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
۱۶ کیلومتری ازگله (کرمانشاه)
۴۰ کیلومتری قصر شیرین (کرمانشاه)
۴۶ کیلومتری تازه آباد (کرمانشاه)

نزدیک‌ترین مراکز استان:
۱۳۰ کیلومتری سنندج
۱۴۲ کیلومتری کرمانشاه

همچنین یک پس لرزه ۴ ریشتری با مشخصات ذیل حوالی قصر شیرین را لرزاند:

بزرگی: ۴
محل وقوع: مرز عراق و کرمانشاه  – حوالی قصر شیرین(کرمانشاه)
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۶/۰۸/۲۱ ۲۲:۰۴:۵۱
طول جغرافیایی: ۴۵.۶۹
عرض جغرافیایی: ۳۴.۶۵
عمق زمین‌لرزه: ۱۰ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
۱۸ کیلومتری قصر شیرین (کرمانشاه)
۲۴ کیلومتری ازگله (کرمانشاه)
۲۶ کیلومتری سرپل ذهاب (کرمانشاه)

نزدیک‌ترین مراکز استان:
۱۳۰ کیلومتری ایلام
۱۳۲ کیلومتری کرمانشاه

پس از این زمین‌لرزه‌؛ پس لرزه ۳.۸ ریشتری حوالی کرمانشاه در مرز ایران و عراق را لرزاند.

همچنین پس لرزه ۳.۵ ریشتری دیگری حوالی تازه‌آباد در استان کرمانشاه را لرزاند و پس لرزه ۴.۱ ریشتری نیز حوالی کرمانشاه در مرز ایران و عراق را لرزاند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. صبر می گوید

    أعوذُ بِاللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
    …وَإِن تَصْبِرُ‌وا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَٰلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ‌ ﴿١٨۶﴾ «آل عمران» …اگر صبر کنید و پرهیزگارى نمایید، این [ایستادگى‌] حاکى از عزم استوار [شما] در کارهاست. (۱۸۶)